Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Hej Kajolajo! Välkommen hit och beklagar...
Jag tror inte att eventuella förkylningar och tendenser att ha eller inte ha förkylningar vid grav eller annars har med upprepade missfall att göra.
Vid upprepade missfall, om jag nu har fattat det hela rätt, så handlar det ju om att immunförsvaret inte gör den shift som krävs. Så att det bildas antikroppar som fastnar i moderkakan, det blir en inflammatorisk reaktion och moderkakan börjar inte fungera som den ska och hormonförsörjningen därifrån blir inte som den ska. Näringsutbytet fungerar inte heller och detta tillsammans med hormonbristen gör att embryot slutar utvecklas och dör. Sen tror ju många att det även bildas microblodproppar i moderkakan som bidrar till den dåliga funktionen.
OBS ovanstående är nog en blandning av vad jag läst, hört läkare säga och själv kokat ihop av mina bristande fysiologi-kunskaper. Men det är iallafall så jag tänker. I därför jag tror på Innohep/Fragmin-behandling som man har teorier om påverkar själva boven i dramat (immunförsvaret). Återstår väl att se om det funkar på mig.
Blödde lite rött igen idag. Och med tanke på vilodiskussionen idag så borde jag kanske oxå lägga mig ner. Men jag pallar inte det. Jag klarar inte att satsa så för jag är så rädd då att det ändå ska skita sig. Som tur är så har jag det lungt på jobbet just nu. Så jag försöker softa mesta möjligt och hoppas på att det ska räcka. Dessutom är det skönt för mig just nu att vara på jobbet, jag är på ett ställe där jag trivs och mår bra och där dagarna går ganska fort.