• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tack, Finesssan! Det känns fint!

• fruZ

Hjääääälp!!!

Min icke-tro på att jag är gravid fick vatten på sin kvarn när jag sent igår kväll fick en störtblödning, massa massa rött som bara rann och rann! PANIK! Och så typiskt att det händer när sambon just åkt till Göteborg för att passa sin strokeskadade pappa när hans fru opererar ryggraden. Så jag låg ensam i sängen och undrade om jag skulle fatta i tid innan jag förblödde (ok, jag blir lite dramatisk ibland).
    Hursomhelst så dog jag inte och följde drBs råd att ligga ner och ta det lugnt. Och idag har det iaf minskat och börjar anta en brunaktig ton.

Men det här är INTE ROLIGT!!!!!!!!!! Jag vill inte vara med mer.

Finesssan; när slutade dina hemska blödningar?
    Lilleskuttan; har du slutat blöda helt?

• fruZ

Jag ligger i sängen och hoppas på att det ska sluta...

• fruZ

BP; hoppas han ringer snart! Och att du får nåt vettigt svar på dina frågor.

• fruZ

Tack för era tummar! Jag har sjukskrivit mig på obestämd tid. Går inte tillbaka förrän det känns ok. Men gjorde tyvärr inte klart det jag skulle igår och byter arbetsplats nästa vecka så en liten stund MÅSTE jag till jobbet nån gång den här veckan. Svårt för nån annan att dokumentera saker som bara finns i mitt huvud...

Bling, vad bra att du tagit provet. Nu hoppas vi på bra svar den 28e!

Cia; Alvin är ju jättefint! hur går det i två-barns-livet? Är E på dagis lite oxå eller är ni hemma alla tre?

Vad ska du göra på din lediga dag LillaD?

• fruZ

Bebis; jag säger som bling, ni är ju det som får oss att hålla hoppet vid liv!

Nyss när jag var på toa och gjorde nr 2 så kom det en koagel/slemhinneklump sen inte så mycket mer iofs. Så nu har jag bestämt att har det inte lugnat sig om en timme så ska jag ringa KK och kolla om jag får komma in.
    Men det känns hemskt att i så fall klara av det själv, utan sambon. Han har varit med på ALLT hittills...
    Men han kan helt enkelt inte komma hem. Hans pappas fru ligger på operationsbordet i Göteborg och pappan kan efter en stroke inte klara sig själv.

• fruZ

Nu är det bara lite brunt och KKs jourtider är fulla.

Fick prata med en sköterska som började berätta hur vanligt det är med blödningar under graviditet (nähä?!) och tröstade mig med att om det är missfall så "tar ju kroppen hand om det själv" JÄVLA IDIOT!
    Dessutom hade hon ju fel. Från 8 fulla veckor skrapar de på KK här. Fick JAG berätta för henne.
    Sen avslutade hon med att jag kan ju åka till akuten om det blir värre ikväll. "Känns det okej så?" Nä, det känns FAN inte okej.

Men jag orkar inte åka och sätta mig på akuten. Jag har ju jobbat där en del det senaste året. Och att ligga där och vänta bland alla blickar är olidligt.

Jag får vänta till imorrn och ringa igen då.

• fruZ

Jag orkar inte ringa runt. Orkar inte dra historien om och om igen. Tror jag försöker klara mig till imorrn. I värsta fall får jag väl ta med mig nån till akuten ikväll. Just nu är alla jag känner på jobbet.

• fruZ

TACK mwb! Men en av mina bästa vänner ringde just, hon skulle bara hämta sonen (min gudson) så skulle de ta hand om mig sen. Så nu klarar jag mig.

Tack alla för era tankar och tummar. Än har vi inte gett upp räkan och jag... men fortsättning följer!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7