• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Äntligen hemma igen! Så himla skönt! Testade dock minus nyss... Å andra sidan hade jag varit på toaletten ngn timma innan jag testade, så testet är nog inte helt tillförlitligt. *greppar hamlstrån* Ska testa imorgon igen och se. Blir det minus då också åker jag till gynakuten - för då är det ngt som är fel.

Snoozie: Att du lyckas hålla dig så länge - Imponerad! Å grattis förstås!

Finesssan: Gud va hon växer - hon är ju ikapp mig snart också.

LillaD: Hur känns det idag?

Lilleskuttan och BP: Jag äter också alltid mina T med yoghurt, men det har tyvärr inte hjälpt mig heller.

• Idun 78

Nämen lillaD, vännen... Vad ledsen jag blir. Har du inga bra filmer att titta på, eller ngt annat skoj som du gillar, så att du vänder ensamhetskänslan till lite skön lyxtid med dig själv!

• Idun 78

DND: Va skönt att du haft det någorlunda bra på din resa, trots allt. Jag funderar också mkt på om jag skulle klara av en graviditet rent psykiskt just nu. Jag har t.o.m. börjat få kraftig ångest av att kissa på stickan... Känns ju inte helt sunt.

Nej nu ska jag gå och lägga mig. God natt ni alla underbara där ute!

• Idun 78

Bara minus på stickan...

Har även åkt till apoteket och köpt test för UVI samt svampinfektion, men dessa tester visar också minus. Jag fattar ingenting. Ska ringa gyn efter lunch och hoppas att de kan ta in mig idag och se om de hittar ngt som är fel, för det här känns inge vidare...

• Idun 78

BP: Nja det onda har liksom flyttat sig... svårt att beskriva men om man säger att jag tidigare hade som riktigt kraftig mensvärk så har jag nu mer ont på vissa punkter i magen. Jag tänkte att jag kanske hade fått UVI som spridit sig upp till njurarna, men testet visade ju att jag inte hade UVI så nu vet jag inte alls... Det jag inte fattar är varför mina bröst har dubblats och gör svinont!!! Om jag nu har en infektion eller ngt borde ju det inte påverka brösten tycker man.

LillaD: Nu ska jag också börja med ÄL-stickor! Banne mig! Jag kan inte flaxa runt i den här förvirrade världen längre, och aldrig veta när ÄL eller BIM är....

• Idun 78

Poppy: Ja det är mkt möjligt att det är en eller några cystor som spökar. När jag ringde vårdguiden trodde hon också att det kan vara så. Det verkar ju inte finnas några vanliga gyn öppna under sommaren så jag ska rusta mig med en god bok och åka till gynakuten. Ska bara äta pannkakor först.

BP: Ahh kan O ge större bröst? Intressant! Dock gör mina verkligen ONT - de är spända till MAX så ngt annat är det också som spökar.

LillaD: Jag tror verkligen inte att jag är gravid. Det känns inte så. Men det är inte hela världen känner jag. Den dagen kommer nog (får man hoppas). Däremot hatar jag att kroppen ska hålla på och jävlas med en. Inte nog med att det inte verkar lätt att göra barn som det är, sedan ska även kroppen jobba EMOT en. Kom igen nu kropp - jobba MED mig för en gångs skull!!!

• Idun 78

Poppy: Är det så att cystor kan ge grav.symtom? Vad intressant, hittade du den infon på gravtestet? För isf. kan jag ge mig den på att det är cystor som spökar.

• Idun 78

Hej hopp! Satt på gynakuten till 03.00 inatt! :-O Jisses...

Läkaren hittade dock inget direkt fel på mig. Inga cystor eller ngt annat knäppt. Han såg att jag låg i andra halvan av cykeln och trodde att min mens skulle dyka upp om ngra dagar. Anledningen till att jag mår som jag gör trodde han möjligtvis berodde på att mitt gulkroppshormon spökar (alt. att jag är väldigt tidigt i graviditeten, om än inte lika troligt). Jag har ju de senaste cyklerna haft enormt spända bröst under mkt längre perioder än vad jag vanligtvis har haft, och det kan bero på att gulkroppshormonet har ballat ur lite (ja han använde ju inte direkt den termen ). Om jag inte fått min mens inom 10 dagar, och inte visar positivt på grav.test inom de närmsta dagarna, så får jag åka in igen. Visar det sig att det är gulkroppshormonet som spökar så ska jag få en minipiller-dos i 10 dagar, för det ska tydligen få gulkroppen att "tagga ner".

Så jäkla skönt att det inte verkar vara ngt allvarligt utan bara spökande hormoner. Känns lixom helt ok i sammanhanget.

• Idun 78

Lilleskuttan: Knepig sits. Jag håller nog med Cia, försök ligga mest och ta det lugnt när du är uppe och går.

a80: Gud va härligt med semester! Jag har också semester just nu, och det är så himla skönt... Njut!

Franka: Nu är det bara att tuta och köra för din del!

Massa kramar till er alla, jag är så himla glad att ni finns! Det är ett sådan stöd att ha er!

• Idun 78

Hej alla söta!

Förlåt att jag stack iväg utan att säga hej då, det blev lite bråttom iväg till landet i fredags. Nu lyckades jag få tag på betalinternet på ön så jag har inte läst igenom tråden, utan tittar bara in och säger hej. Ingen mens än så länge, men inga gravidkänningar heller...

Vi ses på lördag!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7