Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Hej lillaD! Undrade just hur det var med dig. Har lillasyster åkt hem nu? Hur är det på underlivsfronten? Ngn mens i sikte?
Hej lillaD! Undrade just hur det var med dig. Har lillasyster åkt hem nu? Hur är det på underlivsfronten? Ngn mens i sikte?
DND: ok tack, då ska jag ringa honom efter helgen!
Shit, vad det är klurigt att alla läkare säger olika både om orsaker till mf och ev. behandlingsmetoder. Man vet ju i slutändan varken ut eller in känns det som.
Ja det här med ÄL-testerna är ju inte så lätt. Jag har surfat runt lite, och det verkar som att en del med PCO får fullt utslag på ÄL-testerna hela tiden. Jag har ju träffat två läkare nu som båda säger att jag har PCO-tendens, både hormoniellt och genom att titta på äggstockarna. Jag har dock inte fått diagnosen PCO. Men detta med att jag hela tiden får utslag på ÄL-testerna kanske förstärker tesen att jag har en "släng" av PCO. Klurigt.
LillaD och Franka: Tänk att det ska vara så olika adoptionsprocesser beroende på var man bor i landet. Orättvist!
Franka, har du fått träffa din "handläggare" än?
LillaD: Nej jag har inte fått fullt utslag om man med det menar lika starka och lika breda streck. Mitt streck är lika starkt som kontrolltestet men inte lika brett.
Tänk att snålhet går före vishet! Jag ska nog gå och inhandla CB digital till nästa period, för de här billiga tar ju kål på mig av ovisshet.
LillaD: Ja det har varit starkt i fler dar - även om strecket kanske blir lite starkare för varje dag.
Men LillaD, då kanske du är gravid. Jag har varit jättesjuk båda gångerna jag plussat! *greppar halmstrån, jag vet, men ändå*
Mw: yes, nu siktar vi mot plus!
Poppy: Va skönt att underlivet mår bra igen!
Cia: Åh lilla E. Det är inte lätt att bli stora syster... Jag vet precis hur det känns. Vill hon ha ngn annan stora syster att prata med så finns jag här för henne.
Snozie: Äter du ngn annan medicin än järntabletterna? Läste i din blogg att du äter 400 mg järn. Det är verkligen jättemkt!
Nu ska jag luta mig tillbaks och lyssna på Batra! Godnatt!
Åhhhh varför kan vi aldrig få barn för... snyft snyft snyft...
Varför ska allt vara så lätt för vissa och svårt för andra? Varför? Varför? Varför? :-
*åhhhhhhhhhh *
LillaD, Bling, BP, Snozie och HK: Tack för era omtankar!
LillaD: Njaa det var nog inte Batra egentligen, hans program var ju bra tycker jag. Men programmet satte igång mkt gamla jobbiga tankar som jag oftast lyckas hålla stången. Men igår natt - ensam hemma - kom de över mig igen. Tyvärr.
Bling: Jag undrar som LillaD, vad händer härnäst?
BP: Jag lider med dig, men skönt också att mensen sätter igång, eller? Jobbigt att bara gå och vänta när det ändå är kört. *Kram* Ska du skippa T nu, eller?
HK: Åhhh vad jobbigt med denna väntan... Och visst var det så att du eg. behöver äta tabletter för att må bra, men att du måste skippa dem nu när du försöker bli gravid? Då är det ju ännu segare att vänta. Eller kan du äta medicinen fram till nästa IVF? Kram kram kram
Snozie: Ja det är verkligen sjukt stor dos! 18 år har jag dock inte på mig att vänta på barn... Men hon försökte väl inte aktivt i 18 år?
EGO: Idag var strecket svagare så det borde betyda att jag haft ÄL ngn gg de senaste dagarna. Har insett att jag måste kolla upp två saker, dels att jag inte har klamydia (jag tror att jag kontrolltestats för det flera ggr och eftersom jag aldrig fått reda på resultatet så antar jag att jag inte har haft klamydia, men ändå, för säkerhets skull) och dels hur mitt järnvärde ser ut. Förutom då att jag ska kontakta DrB när han är tbx från semestern.
Bling: Oj du hann svara under tiden. Du får hänga på LillaD:s och MW:s jakt på enheter! Och sedan sikta på mars 2009!!
Åh LillaD, jag önskar jag kunde hjälpa dig (och vinna 10.000:- ), men jag har verkligen INGEN aning... Hur mår du?
Så det är idag du fyller år Franka! Jag säger Grattis, även om jag förstår att det inte har varit världens roligaste födelsedag. Och absolut, testa först dag 18. Att testa minus flera dar i rad är ju fruktansvärt tärande.
LillaD: Vet du varför du bara fick proggisar för 10 dagar? Har doktorn sagt ngt om detta? Kan du ringa imorgon och fråga?