• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

MW: Jo, en sak till, vad gäller åldern så kunde jag inte hitta att det fanns ngra ålderskrav överhuvudtaget, vilket ju är positivt!

• Idun 78

MW: Jo en sajt kan jag nog rekommendera: www.creatingfamilies.com/ Den har jag sett många andra länka till också och den är späckad med fakta om hur det går till i USA.

Jodå tack, med yogan går det prima! Själv då?

Bling: Nej jag har inte heller hittat så mkt på svenska kring surrogat. Det verkar inte vara så utbrett här tyvärr. Ja USA verkar ju klart "tryggast" men också mycket dyrare. Känner du ngn som har använt sig av surrogat ifrån Ukraina? Så bra att de flyttade tiden - nu är det snart dags! Var ska du göra utredningen ngnstans?

• Idun 78

MW: Lycka till med yogan! Själv gör jag inte heller några avancerade övningar, utan mest avslappningsövningar - jätteskönt för axlarna, nacken och ryggen!

Bling: Ja det är aldrig lätt det där med om man vill att de ska hitta några fel eller inte. Idealet är ju förstås som du säger att de hittar något enkelt och "lättfixat", men hur ofta händer det?

Nu ska jag också lägga mig! God natt alla ni underbara människor därute!

• Idun 78

a80: Gud va skönt att det gick bra idag! Och du, vi finns här så länge du vill!!

Poppy: Va skönt att din pappa mår bättre! Hoppas nu att han snart kommer på fötterna igen ordentligt.

Bling: Ja, verkligen spännande att vi är så många här inne som funderat på surrogat-alternativet. Jag trodde absolut inte det när jag slängde ut frågan igår kväll.

EGO: Nu har samma visa startat som förra månaden. Illamående, spända bröst och spänd livmoder. Tur att Dr B är tbx i nästa vecka för något fel i min kropp är det. Jag får dock inga streck på ÄL-stickorna längre, det är ju positivt.

• Idun 78

Hej! Satt och sökte lite på mina knäppa symtom och kom då av en slump in på en TCM-läkare i Sthlm (www.dr-ma-akupunktur.com). Hon hade identifierat tre olika typer av kvinnor som ofta lider av barnlöshet. Jag känner såå igen mig i typ 1. Dessutom har min zonterapeut pekat på att jag har någon störning just i levern och hjärtat! Funderar starkt på att traska iväg till henne.

Typ 1. Lever- och blodstagnation

Symptom är menssmärtor, PMS, ofta försenad mens, blodklumpar, spända bröst, även huvudvärk kan förekomma. Behandlingsförslag: akupunktur ? balanserar leverns och hjärtats meridianer. Dr Ma?s örtrecept eliminerar leverstagnation och aktiverar blodcirkulationen.
    Dr Ma?s örtrecept:
    Chai Hu (Bupleurum chinense)
    Bai Shao (pionrot)
    Gou Qi Zi (vargbär)
    Gui Zhi (kanel)

Typ 2. Yangbrist i njurarna och kyla i livmodern

Oregelbunden mens och symptom som smärtor i ryggen som blir värre vid mens. Trötthet och fryser ofta, speciellt om händer och fötter. Behandlingsförslag: akupunktur och moxa, balanserar och stärker njurarnas meridianer. Dr Ma?s örtrecept stärker njurarna och värmer upp livmodern.
    Dr Ma?s örtrecept:
    Ai Yie (gråboblad)
    Dan Gui (angelica)
    Fu Ling (poria)
    Shou Di
    Ren Shen (ginseng)

Typ 3. Tomhet i mjälten, fukt och slem

Symptom är trötthet, övervikt, slemmig regelbunden eller oregelbunden mens, underfunktion i sköldkörteln, ofta lös i magen eller matspjälkningsproblem. Behandlingsförslag: akupunktur och moxa för att stärka mjältens och magens meridianer.
    Dr Ma?s örtrecept:
    Fu Ling (poria)
    Chen Pi (citronskal)
    Tao Ren (persikokärnor)
    Hong Hua (tibetansk röd blomma)
    Rekommenderad akupunkturbehandling 10-20 ggr, 2ggr i veckan. Ört-teer 2-6 månader.

• Idun 78

Krusbär: nej det är akupunktören jag tänkte gå till. Jätteintressant artikel! Ja jag tror också på det som din akupunktör säger, och jag känner att jag just nu inte ligger på topp på den kurvan. Så därför tänkte jag söka mig till ngn som kan hjälpa mig i balans igen.

• Idun 78

Poppy: Vilken söt sång!

LillaD: Tack för påminnelsen! Men jag tyckte det var så häftigt att typ 1 passar så väl inpå mig så jag tänkte - detta är ett omen! Jag måste söka upp denna kinesiska!

Ang vikt, är 1,56 och väger 52 så jag är nog gansk normalviktig. Efter mf 1 så hade jag ngra kilon att gå ner men det gick rätt bra. Mf 2 kom så tidigt att jag hade inte hunnit gå upp ngt.

• Idun 78

BP: Du är ju längre än både LillaD och mig, och väger mindre än oss båda! Och du anser dig vara rund!

Vad säger du LillaD? Ska vi kasta en kotte eller två på BP?

• Idun 78

Kul att se dig igen Finesssan!!! Krama lilla Vida från mig!

Nu drar jag iväg till landet över helgen, så lova att inte prata om ngt intressant under min frånvaro.

• Idun 78

Hej! Ni har ju varit jätteduktiga och inte pratat så mkt i helgen när jag var borta! Bra!!!

Ska prata mer med er imorgon, nu måste jag sova.... godnatt

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7