• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Åh vad härligt att den lever lilleskuttan! Som jag sagt förr så vet jag folk som blödit mycket , enligt de själva, och ändå fått bäbisar och vi som käkar trombyl borde ju blöda väldigt lätt nu. Hoppas blödningen avtar och att bäbis stannar kvar fullt frisk!

Odd: grattis till lyckat Vul. DEnna ggn går det bra ska du se!

Cia: vad bra att h*n vände sej av sej själv! vändningsförsök ska inte var jättekul har man hört

idun: tog du Omeprazol elelr novalukol? Jag har lite halsbränna nu men jag hoppas den försvinner och bara beror på att jag precis börjat med T och O igen Men man är alltid lite nervös för vad gör man om man inte kan fortsätta med T ?

Hoppas att det bara är bäbis som gör den andra magvärken på dej. Jag brukar få ont när jag är gravid men jag vet itne om det är normalt eller beror på att jag sen får mf? Brukar kännas som om livmodern ska explodera elelr nåt

• babblar på

vad skönt det kändes nu när jag kom på att drB snart är tillbaka från semestern igen Fast det är väl en månad kvar iofs men ändå

• babblar på

Idun: testa att sova högt med huvudet. Jag har nästan suttit och sovit många gånger. Om man har säng som tillåter att man har böcker under benen i huvudändan så kan man testa det. Allt för att magsyran inte ska rinna ut i halsen
    Ät inte precis innan du lägger dej heller så magen är full.
    Banan är bra att äta också tycker jag. Kan ta bort det onda och brännande en stund. Och då får man ju i sej en banan-enhet också
    Jag har ett problem med O och det är att jag är hungrig heeeela tiden

LillaD: Jo det går bra. Tackar som frågar Men det är lite omständigt. Är rädd att jag ska glömma kissa på stickan nån morgon Än är det negativt iaf...testet alltså Hoppas jag inte började testa för tidigt men då är det väl bara att köpa fler
    Jag tycker att vi ska ta och plussa båda två i denna cykeln och så ska vi få våra friska och fina bäbisar !

• babblar på

Finessan: oj vad hon växer Hoppas att hon slipper mer magproblem

Lilleskuttan: Jag äter också yoggie till T och har alltid gjort för att det ska vara bra. Men här hjälpte det tyvärr inte. Fast jag kanske skulle haft ännu ondare om jag inte tog det till iofs Bra att det funkade för dej..äter du inte Omeprazol då? Har för mej att du pratade om att börja med det?

LillaD och Mammarazzi: Hoppas ni gjort lite nytta nu Jag skulle kanske också göra det Känner mej som om jag skulle kunna ta en tupplur eller fem Jag blir alltid helt sänkt när jag börjar med T och O så egentligen borde jag aldrig göra uppehåll

• babblar på

snozie: menar du att även om hb är bra så kan järnet vara dåligt :-0 Undra om de kollat det på mej...har de ju antagligen inte då
    Läskigt med din kompis. Sånt får ju inte hände

Men är du gravid?...det har inte jag fattat Grattis grattis!

• babblar på

snozie: ja jag förstår dej. Hoppas järnet gör susen nu då!

Nu känner jag att jag borde kolla upp mitt järn också. Undra vad man ber om för prover då? Säger man järn tar de nog hb

• babblar på

Lilleskuttan: bytte du till losec för att du var gravid?
    Hoppas det slutar blöda helt snart!

• babblar på

Lilleskuttan: Nu blir jag upprörd Inte på dej men på apotek och läkemedelsrådgivningar.
    Kan de inte bestämma sej. Jag har frågat flera om omeprazolen och det ska vara exakt samma som losec förutom vissa småsaker (färgämnen och sånt) som inte påverkar en graviditet alls.
    Men nu när de sagt så till dej så blir man ju tveksam igen.

Härligt att du fick en laptop så u har nåt att göra när du vilar

• babblar på

Idun: än är det itne kört...morgonkiss gäller Hoppas det går bra idag och blir ett fett plus. Jag tror inte att vi kan vara förberedda och redo. Jag mår iaf sämre ju längre tiden går och hoppas att ett plus ska få mej att känna mej lite gladare iaf.

LillaD: tråkigt att vara ensam hemma . Enheterna ja...det går inte här heller. Har bara ätit onyttiga enheter Nu när jag börjat med T igen så är det många frukter jag itne vågar äta för magen men jag ska nog försöka börja med enheterna igen. Jag äter nog varje timme elelr så när jag tar O. Är så hungrig hela tiden men trött på att äta Det konstiga är att jag tror jag läst att O gör att man INTE är hungrig. Stämmer inte här iaf

angående spolning så har jag gjort det både med Vul och voltaren och med röntgen och alvedon. Det sista var klart obehagligare/jobbigare. Man ligger ner med böjda ben och ska hålla upp dem själv. Fötterna har man iofs mot britsen men ändå...knäna måste hållas uppe och isär Man vill helst knipa ihop dem i det läget
    Kändes men gjorde inte så ont. Som lite mensvärk.
    Vulet däremot kändes ingenting alls. Jag var helt förvånad efteråt då jag hört skräckhistorier

Med röntgen ser de visst mer så man kasnke bör kräva det så man slipper gå igenom det två ggr?

• babblar på

franka. Jag tror de alltid har ballong för att hindra att vätskan rinner ut där den kom in. De hade nog ballong på dej med fast du inte märkte det. Jag märkte inte det men de sa att de hade en har jag för mej???
    Du behöver itne vara nervös ..det är ungefär samma. Bara det att en gång ligger man i gynstol och de gör vul och den andra ligger man under en röntgenapparat.

jag fick också antibiotika första ggn i 1-2 dar. Sist sa de däremot att så lite antibiotika ger man inte så då fick jag inget

lillaD: hade gissat på äl idag men nope. Borde vara snart tycker jag

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7