• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

BP: åh då är du på 10-11 dagar efter ÄL, det är ju tidigt gumman, vad som helst kan hända - och det är inte ovanligt med blödningar i samband med att man plussar! jag fortsätter hoppas och hålla tummarna för dig!

• StoraD

jag svarar här också mamarazzi! 10-16 dagar sägs det att lutealfasen ska vara, annars är det för kort tid för att ägget ska hinna fästa, och slemhinnan hinna växa sig tillräckligt stark. Men 10 dagar är ok!

• StoraD

men konstant inbegriper en variation på 1-2 dagar, ligger du mellan säg 10-12 dagar, så är det ju inga konstigheter! du kommer snart bli gravid gumman, det brukar du väl inte ha? hur länge har ni försökt få syskon? Det kommer säkert nästa månad ska du se!

• StoraD

hej mw! hur är det med dig raring! (nä, några styrkekramar vill jag inte ha! )

usch då grynet, men jag antar att du får dubbelkur nästa cykel? vi hoppas på den istället!

• StoraD

krusbär: så där såg min cykel ut kanske ett halvår efter missfall nr 3, nu har den lugnat sig något (dvs jag har lite mindre känningar), dock fortfarande mer än jag haft tidigare i mitt liv. Jag hade också spottings fram till det att jag började med pergotime, då försvann de! Oavsett så tror jag inte att det är ngn fara. Innan hade jag inga känningar ALLS i cykeln, och det kändes värre och fick mig att tro att jag hade brist på hormoner vilket i sin tur orsakade mf:en.

a80: håller tummarna vännen!

Cia: vilken dramatik!

ang ÄL-testerna så står det på CB att det är viktigt att man inte kissat på 4 timmar när man testar! www.clearblue.info/se/fertility_monitor.php jag brukar alltid testa på morgonen, men det är kanske olika med olika tester!

*vinkar till Franka*

• StoraD

grattis a80!

cia, hur mår du vännen? måste vara svårt att sova!

Idun: har du kommit igång med Äl-testandet nu då?

BP: hur har det gått idag gumman?! tänker på dig!

ikväll sitter jag och deppar över att mina kompisar inte ringer mig, jag har en nära (eller f.d nära) vän som har varit deprimerad ett par år, och som jag alltid har ställt upp för, när hon mådde som sämst ringde jag varje dag! Nu har hon fått ett litet barn och hon har bara dumpat mig, hon ringer ALDRIG och frågar hur jag mår, hon skickar inte ens ett sms... Min man säger att jag ska strunta i det och att vi tydligen inte var bättre vänner än så, och såna vänner behöver man inte osv osv. Men jag blir ändå så besviken.

aja

• StoraD

smiter också in lite snabbt och önskar Cia lycka till! KRAM söta söta du!!
    (Min syster är på besök så jag hinner inte skriva mer, men kram på er alla! )

• StoraD

HURRA HURRA HURRA för Cias lille pojke!!

• StoraD

hej darlings! hoppas ni mår bra!

BP - så skönt att blödningarna upphört!
    Har du några övriga graviditetskänningar?

lycka till med äl-testandet Idun och Poppy! Poppy, har inte du en gyntid nu i augusti? jobbigt att kliandet kommit tillbaka! vill du att jag ska köpa salva och posta till dig? går det snabbare då?

Bling: skulle inte ni också till läkare i början av augusti?

Krusbär: hur går det med TCM?

DND: det är nog som a80 säger bara en polyp eller en mf-rest, var inte orolig, ni har hittat det snabbt (det var ju inte såå länge sen du var hos gyn sist) och det ska nog gå att ordna utan större bekymmer!

HK: hoppas din mens kommer snart, det finns ju lite husmorstricks: varma bad och massera magen mycket, alternativ ha sex (eller mysa som det heter här på fl! )!

Franka: håller tummarna för dig imorgon! (för visst var det BIM-dagen?)

mw: hoppas du mår bra, jag har också hört att chanserna ökar efter gulkroppshormon!

finesssan: hur går det med det mjölkfria livet? hoppas ni ser ngn skillnad!

kramar på alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7