• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling: kramar till dig! Vad jobbigt med kompisarna det måste kännas så outsägligt orättvist.

HK: hur är det med dig? Var ett tag sedan!

Cia och Finessan: jaha, då förstår jag! Men nästa lördag är väl kulturnatten? Vi har date med syrran och hennes familj då tyvärr. Är ju så mycket aktiviteter hela dagen!

Idun: men det låter ju som om du har massor av symtom gumman! När var det dags för vul igen? Jag letar förgäves, men har verkligen NOLL symtom. Alltså hajja, jag är inte ens trött! Det räcker med att sova 6 timmar per natt, trots att jag är i v 7! Alla mina tre tidigare graviditeter har jag sovit typ 14 timmar om dygnet. Nej, jag har svårt att tro på detta, alltså.

annapanna: åh, vad skönt! Det är ju troligast att det är rester. Har du haft mens än? Det kanske är klokt att invänta två mensar för att vara säker på att allt gammalt kommer ut innan ni försöker igen.

DND: åh... jobbigt, håller tummarna för att det inte är influensan! Skönt också att du äntligen ska träffa DrB.

BP: när är BIM för dig? Kanske läge med ny BIM-lista? Tänk på hur lyckosam den var förra månaden!

lillaD: och hur mår du idag gumman? Överlevt osten utan magsjuka?

• Poppy Lee

lillaD: vad skönt att du ska lämna in text! Kan du få några dagars andrum nu innan du får feedback från handledaren? Och mensvärken KAN än så länge vara molvärk, inte ta ut negg i förskott nu (ska jag säga lätt att predika för andra )

HK: vad jobbigt med dina leder. Du kanske har skrivit det förut, men vad är det för sjukdom du har, är det reumatism eller något annat? Verkar vara så slitsamt med värk. TNF-alfa på 102 är ju helt vansinnigt, stackars din kropp tur att värdet sjunkit igen. Många kramar till dig!

Bling: åh, finns det något värre än män (och kvinnor för den delen) som pratar om att de så gärna vill ha SÖNER! Grrr, feministen i mig rrrryter!!! Blir knottrig av obehag när man hör män orera om "när jag får min framtida son, bla bla". Höll på att sluta läsa Marcus Birros blogg bara för att han skrev i något inlägg om sin "framtida son" som sambon väntar (trots att de inte vet kön). Hoppas att det är en tjej!

mwb: hur gick det i helgen i götet, stod du ut med alla rasande hormoner i kroppen? Och kom det något blod förresten, är du av med den envisa cystan?

Kram till er andra!

• Poppy Lee

mwb: vad skönt att blödningen äntligen kom igång! Nu tror jag allt att cystan börjar hajja att det är dags att lämna din kropp. Och det är väl inget pseudoproblem? Inga problem är för små härinne tycker jag! Vi alla har ju varit med om tillräckligt med elände för att det ska räcka och bli över.

lilla: tjohoo för ledigt idag! Vad ska du göra? Det är verkligen välförtjänt, så mycket som du verkar jobba.

Bling: vilka kloka ord om stödgrupper och trådar som den här - det är verkligen sant att man mår bättre av att prata/skriva med andra som har liknande problem. Är det din pappa som har parkinsons?

Stella: vet faktiskt inte om man kan skjuta på mensen med prog., sorry!

• Poppy Lee

a80: åh nej! fan vad jobbigt med blodet! Säger som Bling, har du ingen kompis som kan följa med som stöd? För det är klart att du ska åka in, det är ju det enda rätta i det här läget. Hur det än ser ut därinne är det skönt att ha någon med sig. Var bestämd när du ringer så att de inte avvisar dig. Tänker massor på dig och hoppas att det inte är någon fara!

• Poppy Lee

a80: vilken kärring till sköterska! Men du, finns det inga privata gyn med jourtider i din stad? Jag har lyckats få tid samma dag hos privatgyn. Du kan ju kanske testa att ringa runt en vända, ibland blir det ju återbud och så. Måste kännas psykande att vänta tills imorgon. Kram!

• Poppy Lee

a80: hur går det gumman? Har det lugnat sig? Tänker så på dig.

Lilleskuttan ger hopp! Kul att se dig förresten Lilleskuttan! Tänk att du är i v 17!!! Har du tid för r-UL snart på onda Akkis? Hoppas att du får en snäll BM.

• Poppy Lee

a80: hoppas att det lugnar sig nu! Och fy vad långt att vänta till den 23, klarar du det?

lillaD: skitmens! Jättedeppigt, bläää Och vad tråkigt med din svärfar också, är det något allvarligt eller kommer han att bli OK? Hur ska du göra nu, ska du göra uppehåll med pergon en månad eller testa någon annan medicinering?

BP: vad skönt att du pratat med DrB och att det känns hoppfullt igen. Han är verkligen en "lugnande" person, eller hur man ska säga.

Själv sitter jag och VILL INTE gå på kvällens teorikurs. Jag är enda personen över 20 på kursen, alla andra är väldigt små och gymnasiala (och verkar inte vara alltför smarta, hehe ). Sitta där och plikttroget anteckna väjningsregler och titta på imbecilla filmer om polistecken - boring! Men det är ett mkt litet problem i jämförelse med läskiga gravidblödningar och skitmensar som kommer trots att de inte ska , så jag ska väl inte klaga egentligen.

• Poppy Lee

Oj, vad lugnt det är i tråden! Verkar som många - med rätta - är lite deppiga och inte orkar vara här nu.

a80: hur går det idag, har det blivit bättre med blödningen? Sambon hemma än? Att känna på livmodern har jag aldrig blivit klokare av, nu är du ju iofs läkare, men är det inte svårt att göra en korrekt bedömning på sig själv?

hella: skoj att se dig här, grattis till att graviditeten verkar gå bra! Hur lyckades du bli inskriven på spec-mvc, var det din vanliga mvc som remitterade dig dit, eller ringde du dit själv?

Idun: hur går det för dig? Fortfarande symtom för fullt?

Cia: allt väl med lille Alvin, amning och annat?

DND: visst var det idag du skulle till DrB? Lycka till!

LillaD: hur mår du och din svärfar? Kram!

• Poppy Lee

Bling och mwb icke att förglömma: hur är det med er? Var ju ett tag sedan ni var inne.

• Poppy Lee

a80: vad bra att du ska på kontroll! Jag hoppas och tror att allt är väl därinne. Genant med snyggläkaren, men han är väl förhoppningsvis professionell. Du får tänka på min mamma som har en gammal (manlig) klasskamrat till gynekolog , det funkar jättebra tycker hon

Bling: vad spännande med studien din pappa ska vara med i! Och upprörande att din pappa kanske blivit felmedicinerad. Har du läst artikelserien i DN om hur dementa (fel)medicinerats med mediciner som används mot psykoser? Hårresande berättelser om anhöriga som fått nonchalant behandling av de dementas läkare.

Finesssan: ja, jag är mer eller mindre symtomlös. Får lite känningar i magen ibland direkt efter det att jag tagit prog, men det är allt. Inte en tillstymmelse till illamående! Men om det nu ändå ska bli mf vilket jag är smått inställd på är det ju lika bra att slippa symtom - finns ju gott om folk som haft massor av symtom och sedan fått mf iallafall

Astrid vägrade också bröstet ibland. Skitjobbigt och psykande! Men det gick alltid över till slut. De har ju perioder, de små liven. Även nu matvägrar hon helt vissa dagar bara för att äta allt nästa dag.

Om Vida varit kinkig de senaste dagarna kanske hon bara var less, helt enkelt? Bebisar kan ju också bli det. Och så kanske hon upplevde det som ett tvång att äta, och ville inte ställa upp på det? Har hon varit sjuk eller lite krasslig kan ju det också vara en förklaring. Mitt råd är att inte försöka stressa henne, utan att ta det lugnt och försöka tänka i ett längre perspektiv. Hon kommer inte att dö om hon äter mindre någon-några dagar, men det är klart, fortsätter det länge är det ju inte så bra. Men i regel går sådant där över, lovar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7