• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun: cystor på äggstocken KAN dölja grav. på test!!! Det står det på testen iaf. Kanske inte är kört!!!

• Poppy Lee

... eller, nej, sorry - jag hade FEL - det är så att cystor kan ge "falskt" positivt grav.test + kan de ge graviditetssymtom också , så det kan ju vara det som orsakar ömma bröst. SORRY för förvirrande inlägg (jag borde verkligen jobba NU)

• Poppy Lee

Jag har läst det tidigare, googlade lite snabbt nu på det (svenska sidor ger inte så mkt som vanligt), detta från Womens Health:

Ovarian Cyst Symptoms

Not all women with ovarian cysts will exhibit any symptoms. If symptoms are exhibited, these are the most common:

* A feeling of pressure, fullness, or pain in the abdomen
    * Sudden weight gain
    * Painful sexual intercourse
    * Infrequent menstrual periods, no menstrual periods, and/or irregular bleeding
    * A dull ache in the lower back and thighs
    * Painful menstrual periods and abnormal bleeding
    * Nausea or vomiting
    * Problems passing urine completely
    * Tender breasts

• Poppy Lee

OJ Saffran, vad långt du kommit! Förstår också att du inte vågar regga dig , det är HEMSKT att sudda ut det å ena sidan, å andra sidan kommer du att bli lika ledsen om det blir mf oavsett om du glatt dig innan eller tagit ut sorgen i förskott. Så jag tycker att du ska regga dig , nu har du kommit så långt att det med mkt stor sannolikhet går hela vägen.

• Poppy Lee

missvictory: vad jobbigt med misstänkt x! Varför tror de just det, kan det inte ha varit ofostrig grav istället? Har du haft mkt ont på en sida eller så?

Lilleskuttan: stackars dig, fy fasen vad oroligt med blodet! Om jag var du skulle jag nog fortsätta att ta det mkt lugnt och inte gå mer än nödvändigt. Tar du fortfarande T eller gör du uppehåll nu när du blöder? Till mig sa DrB att sluta omedelbart vid blödning under graviditet, men det kanske är olika. Kramar

• Poppy Lee

Idun vännen, hur har det gått med smärta och KK-besök? Tänker på dig!

Vi ska få oväntat besök av långväga vänner om en timme. Måste panikbaka en kaka nu!!!

• Poppy Lee

Hej alla söta vänner! Har varit i Finland en vecka. Hängde med maken som skulle jobba och var "hangaround". En hel del shopping i Marimekkobutiker och Iittalaoutlets blev det... nu pank och hemkommen igen!

Har hastigt ögnat tråden och ser att det blivit fler plus! Grattis a80! Och grattis även till Lilleskuttan vars bebis lever - jippie!

Välkommen även till er nya - det ska banne mig bli en bra höst i år!

Idun - vi följs verkligen åt med likadana cykler och utebliven ÄL - jag fick också mens nyligen (igår). Trots att jag inte hade ngn ÄL hade jag någon sorts fåfäng förhoppning om att det skulle bli plus, men det blev det såklart inte. Känns så jäkla deppigt med krånglande cykler och inga plus, eller vad säger du? Nu får vi följas åt med ÄL-stickorna, jag ska inhandla redan imorgon

Cia: måste vara jobbigt att vara höggravid i denna hetta i U-a! Igår var ju årets varmaste dag här. Hoppas att det blir lite svalare lagom till nedkomst, som väl är snart?

lillaD: hur går det med jobbandet, ÄL snart också för dig va? Hoppas på bättre tur denna månad! Jag ska också jobba denna vecka, bläääää.

Bling: intressanta artiklar. Vi har grannar under som röker nonstop på sin balkong och luften går genom "friskluftsintaget" rätt in i vårt sovrum , har god lust att skicka dem artikeln anonymt!

Kram också till alla er andra (ingen nämnd, ingen glömd)

• Poppy Lee

Idun: ja, exakt! Mensen började med en spotting för mig, och då intalade jag mig att det var en nidblödning... hehe, nu går det dock inte att förneka att det är MENS.

För mig hade det passat så extremt bra att bli gravid just denna månad (och, iofs, vilken månad som helst!) eftersom jag blir arbetslös i april. Men, nu är det nya tag igen!

Är dock lite orolig eftersom ÄL uteblivit 2 månader i rad. Om tre veckor ska jag till gyn och kolla upp det och kanske få pergo. Går du till någon annan gyn också utöver DrB, Idun?

• Poppy Lee

Idun: liksom Cia och Krusbär tror jag inte alls på det där med tankekraften. Dessutom är det ofta människor som har LÄTT att bli gravida och behålla som glatt predikar tankekraftens makter.

Det blir lätt liksom lite "von oben", som om de som lyckas är så duktiga på att "slappna av" och inte hänga upp sig på negativa tankar, och på så sätt lägger man liksom lite skuld på oss som inte lyckas, om ni förstår hur jag menar? Som om det är vårt eget fel, och våra egna tankar, som gör att vi får mf eller får krånglande cykler/svårt att bli gravida.

Nej, jag tror att det handlar om medicinska saker. När jag väntade min dotter var jag mer eller mindre ett ångestfyllt psykfall som grät varenda dag och oroade mig som aldrig förr, och det lyckades ju. Senaste grav. var jag helcool och oroade mig inte särskilt mkt alls, och det blev ju ändå mf.

• Poppy Lee

Hej HK, det låter som en toppensemester! Skönt att slippa se gravidmagar , jag har kartlagt de städer och länder jag varit i de senaste månaderna och kommit fram till: Gbg = få gravida , Sthlm = massor av gravida , Schweiz (olika städer) = extremt få gravida , Åbo = proppat av gravida och familjer med syskonvagnar

Vad jobbigt med din mens - kanske ska beställa gyntid du också? Det är väl iofs normalt att den krånglar någon gång per år, men blir det regel snarare än undantag ska man ju kolla upp det. Jag räknar dagarna till mitt nästa gynbesök, bara två veckor kvar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7