Bling1975 skrev 2008-08-22 20:04:10 följande:
HK - kidnappning har vi också varit inne på, man tänker så mycket galna tankar när man känner sig desperat. Min man har ingift släkt från Gambia så vi har planerat hur vi ska bära oss åt för att köpa ett barnhemsbarn där och ta hem. Något vi givetvis aldrig skulle göra.
, jag tänker Madonna och den lilla pojken från Malawi hon "adopterade". Men du, surrogatmamma är ju visserligen dyrt, men inte på något sätt omöjligt! Har ni bostadsrätt i Sthlm finns ju alltid möjligheten att sälja och flytta till något billigare (läs Uppsala) med tvillingbarnet! Det är såklart svindyrt med 600 000-700 000 kr, men helt klart värt det tycker jag. Barn är värda alla pengar i världen! Hur lång tid tar det från att man bestämmer sig tills processen sätter igång så att säga?
Men ni ska väl testa donation och så först va, om jag förstått det rätt?
HK: fy vad deppigt med din värk och så mf och ivf:er på det. En jättekram till dig.
Idun: fan! Kan det vara mensen redan alltså? Ingen nidblödning bara? Om det nu är mensen får du tänka att det är bra att cykeln är stabil iallafall, det tyder ju på att ägglossningen är igång normalt. Men BLÄ vad trist
, jag hade höga förhoppningar på dig denna månad.
DND: jag håller med dig om att det känns skönt om mannen är med. Det är faktiskt inte bara kvinnans fel med mf - det är en vanföreställning som traderas vidare hela tiden, men det här med manlig faktor som jag tjatar om rätt ofta här är ju mer och mer uppmärksammat i USA. Läs på amerikanska sajter om mf, där står det ofta att mf i 50% av fallen orsakas av just mannen.
Cia: vad ska Pyret heta på riktigt då? Nyfiken!
Finesssan och Magis: skoj att se att ni mår bra och har hälsan (och att era små töser mår bra), kram till er!