Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Jo men detta är inte pulver, de är små kulor. men så jag ska inte vänta tills de blir gele ? För de är jätteäckligt när de är gele utan jag ska dricka de direkt?
    Anonym (Glad ) skrev 2008-07-22 20:55:16 följande:

Ett litet tips, när du hällt pulvret i glaset och fyllt på med lite vatten ,drick omedelbart, sedan ett helt glas till. För om pulvret får ligga några sekunder för länge så är det vidrigt att svälja den svällande sörjan! Lycka till!
  • Maddisen80
    Svar på #146
    Hehee så är de ibland, jag tuggade på sjukhuset, de ska man ju inte göra :9
    Anonym (Glad ) skrev 2008-07-22 21:08:57 följande:
    Ja jag menar kulor.. Nä drick direkt! När det blir gele så går det ju inte att svälja. Urk! jag fattade det inte först, för det blir ju gele på bara några sekunder, då var det en kompis som tipsade mig om att vara lite snabb i vändningarna. Sen är det inga problem att dricka!
  • Maddisen80

Fy på dig som äter polly, jag få springa på toa med för jag tål inte

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-22 21:27:35 följande:
    Hej! Käkade några polly efter maten och fick sedan springa direkt på toa...annars är det bra Själv?
  • Maddisen80

Tillexempel jag åt chilicorn carne iförrgår de skulle jag inte ha ätit för fick så mycke gaser.
    Anonym (trött) skrev 2008-07-22 21:36:51 följande:

Skönt att höra att ni också syndar ibland med grejer som man vet att magen kommer att få spel över. Är man bara hemma och man tycker att det är värt det så...och ibland är jag så dum att jag tror att det inte kommer ngn reaktion (och det har väl hänt)...Viss fet mat är ett helvete...annan funkar...svårt det där. Polly lät gott... och det skulle jag nog kunna äta utan större problem.
  • Maddisen80

jag är ju laktos och glutenöverkänslig med, men innan jag visste de ,jag älskade polly dem är så farligt goda

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-22 21:37:51 följande:
    Haha ja fy på mig men kunde inte låta bli när de andra åt, svårt ibland men man får lida efteråt!
  • Maddisen80

Jag åt med gottig gott idag,kebabtallrik med pommes och vitlöksås och 1 burk coca cola

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-22 21:40:03 följande:
    Dessutom drack jag två glas läsk till hamburgarna som vi grillade (som det var cheddarost på som jag heller inte tål) och det tål jag inte heller så...fick kramper direkt och fick springa på toa. Hm ska inte synda mer ikväll så hoppas jag att magen är hyfsat ok sen imorgon igen.
  • Maddisen80

Vad bra att du inte har de problemet
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-22 21:44:07 följande:

Jag har inga som helst problem att ära godis eller att dricka läsk. Skönt för en godisråtta som mig.
  • Maddisen80

Hejsan de är så gott med polly .

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-22 21:45:18 följande:
    Maddisen:Jag älskar också polly men borde inte äta dem ö h taget.Trött:Hur mår du nu? Fick du vila nåt?Här sover kidzen nu iaf så egentligen borde man ju gå och lägga sig för åtminstone ena killen vaknar säkert snart och vill ha sovsällskap...
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7