Inlägg från: iolanthe |Visa alla inlägg
  • iolanthe

Vasa - Kristinestad 9

Ida har också fått smaka limsa, tänkte att det gör inget för det tycker hon ändå inte om. Och det gjorde hon inte heller. Men några veckor efteråt lät vi henne smaka på alkoholfri cider också, tänkte att det är samma sak med det. Men tyvärr inte, det vill hon ha bara mer och mer av, inte så lyckat. Som tur är så har vi inte det så ofta.

• iolanthe

Precis, man håller ju på att frysa ihjäl där ute idag . Men jag läste i en annan tråd att det snöar i Kiruna, så det finns dom som har det värre.

• iolanthe

Nu när vi ska flytta så misstänker jag att jag hittar en del i skåpen som jag skulle kunna göra mig av med, både kläder och prylar. Men jag är inte intresserad av att ha nåt bord själv, men kan man föra dit grejer också för försäljning och så går pengarna till RK eller? Känns ju så onödigt att bara kasta bort det.

• iolanthe

Förresten har vi totalt bakslag på kissandet här, jag som skröt om att hon var så duktig och sa till när hon skulle kissa. Visserligen gör hon det fortfarande ibland, men det hjälper ju inte när hon vägrar sitta på pottan, vägrar toan och sliter av sig blöjan. Så senaste veckan har vi torkat kiss från golvet 2-3-4 gånger om dan. Och då är det rätt svårt att inte tappa tålamodet ska jag säga.

Nu har jag i och för sig börjat ha med pottan där vi är, så hon har kissat i den 2 gånger idag. För när det väl kommer går hon nog med på att sitta där. Och sen är hon så stolt när vi tömmer pottan i toan och hon får spola. Så jag hoppas det går upp ett ljus så småningom. Helst skulle jag nog se att hon har blöja på sig, men det är rätt svårt när hon tar av sig alla kläder nästan genast vi kommer in och sen vägrar att ha på nåt. Men jag får väl vara tacksam så länge kläderna hålls på när vi är ute i alla fall.

• iolanthe

Devania,

Ok, ska fråga där. Om jag skulle hinna få ett bord innan vi flyttar skulle jag kanske sälja själv, men har ingen lust att ta med gammalt "skräp" till nya huset. Det är mest mina kläder jag vill bli av med också. Idas kläder sparar jag till kommande syskon.

• iolanthe

MissGoldie,

Här har det tyvärr suttit längre än två månader. Vi fick en pencillinkur förra veckan, men inte tycker jag att det hjälpt nåt, tyvärr. Just nu hostar hon inte, men man känner när man har en hand på bröstkorgen att det är slem som åker av och an när hon andas.

Picknick-vädret ser ju inte så lovande ut denna vecka. Jag har dessutom lyckats planera in annat till torsdag då jag glömde att det var picknick, så jag är inte riktigt säker på att jag hinner heller, men hoppas på det. Men är det regnigt röstar jag på att vi flyttar den till en annan dag.

• iolanthe

mjauen,

Har hittat trådar där både 5 och 7-åringar druckit välling, vissa tom ur tuttflaska, så efter det tycker jag inte det är farligt om en 3-åring får det.

• iolanthe

Vet inte om jag hinner på picknick imorgon. Men är inte så värst intresserad heller då det är så kallt. På picknick ska det ju vara varmt och skönt och soligt, inte så roligt om man ska sitta och frysa. Så jag är nog med på att den skjuts upp.

• iolanthe

MissGoldie,

Såna problem har vi inte här. Ida är totalt ointresserad av tvn och springer bara och stänger av. Och på ett sätt är det ju lika bra, men samtidigt skulle det vara skönt att kunna sätta henne där ibland om det behövs.

Vissa forskare menar ju att barn under 2 år inte ska se på tv alls. Men tror nog att en stund några gånger i veckan är helt ok.

• iolanthe

Vi tänkte ju också bygga, fick ungefärligt kostnadsförslag på 220.000 från simons, huset var ca 150 m2. Men då ska vi ha väg till tomten ca 300 meter, och så kommer garage till och annat på gården. Så vi räknade nog med 250.000 för att bygga, och då kommer ju tomt till om man inte har det.

Det finns ju dom nyckelfärdiga som är billigare, men dom är ju nog dyra dom också, utom Älvsbyhus då. Vi funderade nog på att beställa ett sånt också, skulle nog blivit billigare än att köpa ett färdigt, tror jag i alla fall. Men sen kom vi fram till att vi av olika orsaker hellre flyttar till Singsby än till Vikby. Och tomten finns ju kvar om vi ändrar oss.

Men att vänta och se vet jag inte vad jag ska säga om. Vi har sagt i tre år att vi ska vänta för det måste ju finnas en gräns för vad folk börjar ha råd med. Men i tre år har det bara stigit och stigit, så vi väntade till ingen nytta. Men förra veckan steg ju räntorna rätt mycket, så kanske det börjar vända snart.

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9