Igångsättning på "beställning?"
Någon som vet om man kan få bli ingångsatt utan att ha fött barn tidigare eller haft speciella grav. komplikationer?
Är vettskrämd över allt omkring förlossningen. Vill helst inte va ensam hemma, känns som om man väntar på dommedagen fast de e egentligen är tvärtom. Så rädd att inte få tag på sambon eller mamma när det är dags och att inte hinna hit eller dit, min dröm vore att få en tid för igångsättning så jag kan förbereda mig och dom kan berätta vad som händer och varför.. Får panik när jag får ont och lyssnar inte, bra start på en förlossning?. I vilket fall, går det??
Har pratat mycket med min BM om min rädsla men de enda hon typ frågar är om jag vill bada eller ha akupunktur tex, hon ignorerar liksom hela grejen när jag frågar. Mår skit dåligt o kan inte sova på nätterna längre.. Hon verkar tro att jag är stålkvinnan eller något. Har aldrig ringt dit o frågat något under hela graviditeten osv, men sen när jag väl frågar, vad får man - jo hon byter samtalsämne.. Och då undrar jag ju ännu mera... Är det en extra kostnad för sjukhuset? Omständigt? Sämre för bebisen? Eller vad är det frågan om? Någon som blivit igångsatt eller ska bli, varför fick ni det? Måste man ha komplikationer??
//Frågetecknet