VIHPS VII
Hej Lilja
nu är det fikadax här!
Hej Lilja
nu är det fikadax här!
Här är det också FL-strul, kom inte in alls på jättelänge.
Caribe: so far so good, o nu jäklar ska det hålla sig så också!
Hittade ett recept som jag nog ska prova
Maskrossirap
Recept ur boken "Den Lilla Gröna".
1 Plocka 250 maskrosblommor och skaka eller plocka bort alla små kryp.
2 Lägg blommorna i en stor kastrull tillsammans med en liter vatten, en citron och en apelsin som du delat i klyftor med skalet på.
3 Koka i 20 minuter, låt dra över natten och sila sedan.
4 Häll maskrosvattnet i en ren kastrull och koka tillsammans med ett kilo socker i cirka en timme eller tills det blir tjockt som sirap. Tillsätt mer socker om det behövs.
5 Häll upp på rengjorda burkar och servera i te, på smörgåsen eller till pannkakor. Förvara svalt så håller sirapen flera år.
Lät spännande tyckte jag, kul om man kan få lite användning av "ogräset" också.
Var så vansinnigt trött när jag kom hem igår, la mig i 40 min o lyssnade på lite avslappningscd o svimmade av lite innan jag mockade o promenerade med hästen. Sen var det ett stenhårt pass på boxningen, känns att man inte har samma ork när man sovit dåligt länge. Men det var skönt efteråt iaf. Nu är det bara en måndag kvar, sen måste jag försöka träna på egen hand. Fast det blir inte riktigt samma sak. Körde lite på orbin i helgen iaf.
Kramisar!
Gomorron flickor!
Caribe: skönt att provet var bra! Nu jäklars! Stackars älsklingen förstår om du är trött idag.
Har sån träningsvärk! I framsida lår efter alla benböj på boxningen o i armarna efter vedstapling igår. Fick hem 20 kubik björkved, det var därför jag försvann hastigt här utan o säga gokväll.
Exet o jag gick igenom allt som är kvar nu så nu vet han vad som ska kastas o inte. Så snart är han "ute" på riktigt. Ska till honom o gratulera flickorna på tisdag, de fyller 9 år.
Kram allihopa!
Hihi Caribe, det var den vägen jag hittade sirapsreceptet. Och dejtingsidan de gör reklam för var det jag hittade orsingen på, eller han hittade mig rättare sagt
Saknar också alla tjejer som lyser med sin frånvaro!
Grattis Caribe!
Fick också höjt en tusing, men har inte heller nån arbetslust. Hoppas på o få träffa orsingen ikväll o så kommer en firma hem o ska kika på vad man kan göra för o effektivisera värmesystemet.
Ha en skön kväll!
Gomorron flickor.
Usch, idag är ingen bra dag. Har skrivit i bloggen.
Lilja: kul med fest, men som sagt, dan efter är inte alls lika kul. Hoppas du mår bättre idag
Kram allihopa!
Hej igen,
nu ringde han har uppdaterat bloggen.
Känns mycket bättre nu, men han har ett allvarligt snack att vänta sig. För nu är det dax att jag drar upp lite riktlinjer om vi ska fortsätta tillsammans, o kan han inte köpa det, då får det vara.
Malu: stackare, verkar va många som är förkylda nu igen. Hoppas du blir bättre snart. Är ju iaf inneliggarväder idag, åtminstone här.
Tack för kramar o stöd tjejer! Vad skulle man göra utan er
Hej Sessan!
Dumma chef, du ska ha en riktig höjning tycker jag
Du får hälsa tebax till CC, jäkla rygg o krångla!
Hur går det hemma då?
Tack för tips o råd tjejer, jag ska försöka väga orden väl.
Malu: hoppas det bara beror på för lite vätska.
Rusar genast in i visp för o se vem som plussat!