• flowerLowa

trombyl/barnalbyl någon som har erfarenhet?

hej!
    jag har haft 2 mf och är så rädd för att även nästa graviditet ska sluta i mf.. jag har läst mycket om trombyl här på FL och är nu nyfiken på detta. Om jag förstått rätt så ska det motverka att det bildas proppar i moderkakan... någon som har erfarenhet av att ha fått detta utskrivet av läkare.. kan man få det fastän man bara haft 2 mf, eller är de hårda på at man ska ha haft 3 mf innan man får hjälp??

har även läst i en tråd att barnalbyl innehåller samma ämne som trombyl, och att det finns receptfritt på apoteket.. någon som har "medicinerat" sig själv med detta, och som vill dela med sig av erfarenheter?

Kramar!

• Svar på tråden trombyl/barnalbyl någon som har erfarenhet?
  • flowerLowa

var på apoteket hittar man barnalbyl?

~~Bebisfabrik sedan december 2006~~
  • ludicrous

oj.. om man äter blodtunnande kommer massa andra risker.. typ hjärnblödning..

• ludicrous

"Graviditet
    Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination."

- fass

finns inget sökresultat på barnalbyl

• flowerLowa
    ludicrous skrev 2008-05-01 22:17:36 följande:
    "Graviditet Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination."- fassfinns inget sökresultat på barnalbyl
    lustigt att det då skrivs ut av läkare till kvinnor som har haft upprepade missfall......
  • flowerLowa
    ludicrous skrev 2008-05-01 22:17:36 följande:
    "Graviditet Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination."- fassfinns inget sökresultat på barnalbyl
    har redan hittat albylen, och på den står det samma som du hittat på trombylen... men om det finns risk för hjärnblödning tycker jag inte det är ett lämpligt läkemedel att ge små barn.. så jag tror inte det är farligt av vuxna att äta 1/3 tablett...
  • Ankan217

prata med läkare innan du själv hittar på saker. Allas kroppar är olika. Vissa har "tjockt" blod vissa har "tunt" blod. Äter du blodförtunnande utan att ha kollat upp om du har "tjockt" eller "tunt" så kan det ju gå ganska illa. Dina mf kan ju bero på nåt annat ju.

Lycka till med gravidit i framtiden.

ps. barnalbyl är något som inte finns längre. ds

• flowerLowa

nää, albyl minor heter det nuförtiden.. samma verksamma ämne iaf.. nån syra jag inte kan uttala...

• flowerLowa

det är ju därför jag frågar efter folk som har erfarenhet, för att jag inte tänker göra något oreflekterat! 

Svar på tråden trombyl/barnalbyl någon som har erfarenhet?