Vi som knipit färdigt del 2
Du kan ju blanda 2,5 dl vatten då, och 6 msk pulver... men då kanske det blir för mycket pulver till mängden vatten... knepigt...
Du kan ju blanda 2,5 dl vatten då, och 6 msk pulver... men då kanske det blir för mycket pulver till mängden vatten... knepigt...
Vanliga plastmått på 1dl får jag till 200ml när jag tar två...men jag ska testa mitt rostfria också...återkommer med besked.
Nu har jag testat många olika. Med DrBrownflaskan å mitt plastmått fick jag 180ml! sen tog jag bambinoflaskan och det blev prick 200ml (så bra, för det är ju den jag använder)
Sen testade jag litermåttet...det blev ca 185ml i bambino och sen testade jag vanliga rostfria dl-måttet..det blev ca 185ml det också... skumt! och att det skillde mellan flaskorna... hm... inte bra.
Men då stämde det iaf för mig då... med mina plastmått och bambinoflaskan
Jo Puma86, så gör jag med, men blev ju tvungen att kolla upp det... för 200ml på din flaska kanske inte är 200ml... om du häller i det i dl-mått...
Ja, det står ju på paketen att det ska va 200ml, och de flesta går nog efter måtten på flaskan... enklast så.
Xeni: du har ju fått svar på din fråga. Jag köpte iaf min på maxi. Av märket bambino.
Den behöver ju inte heller bara användas till välling, utan man kan ju mäta upp rätt mängd ersättning också, så slipper man stå där med sina skopor...
Har grejat i trädgården hela dagen, och igår grejade jag massor i Linneas framtida rum. Nästa projekt i hennes rum är att tömma ur lite ur en garderob så den blir flyttbar, så vi kommer åt att sätta upp en ny bård, över den gamla bården som sitter där från gubben som bodde här innan. Segelbåtar å ankare känns inte riktigt så barnrummigt...så nu blir det en bård med diverse vilda djur på... en enkel lösning. Vill inte greja massor med hennes rum än.
Linnea har gnällt massor idag, och knappt velat äta. Och hon stoppar in fingrarna i munnen mer än vanligt å då kommer det ju mer saliv än vanligt också, så jag antar det kommer några tänder snart... eller så kliar det bara väldigt mycket.
Oj, trodde här fanns massor att läsa. Har inte varit inne på länge men det fanns inget nytt som jag inte läst. ja ja.
I fredags bajsade Linnea. Åh vad skönt. Det bara lättade. Då hade hon ätit Lactulos i 5 dagar. Och inte bajsat mycket. Men vi bytte säkert 7-10bajsblöjor i fredags. Tyvärr hann vi aldrig sätta henne på toaletten..det hade ju sparat några blöjor. I lördags bajsade hon "en pannbiff" enligt hennes far. Och idag var det hårt igen..fast inte stenhårt... men hon skrek...gallskrek, på toaletten. Men ut kom det. Får väl ge lite mer lactulos. Vi trodde det skulle räcka, i och med att det släppte i fredags... ska till BVC på tisdag på den sk. 6månaderskontrollen...så kan ju få lite råd då. Det är säkert hemorojden som gör ont, eller så har hon blivit rädd varje gång hon ska bajsa nu... stackaren...
Idag har vi grejat med hennes rum. Satt upp en ny bård i taket, över den gamla bården. Fy vilket jobb det var. Tur jag ringde in lite hjälp för det där hade vi aldrig fixat själva. Den var så lång, och så hade vi en del möbler i vägen...och den var förklistrad. Fick ändå sätta dit extra med klister i nederkanten.
Sen några dagar i sträck har vi grejat i trädgården. Fyllt upp en slänt med massa jord, och slipers så inte jorden rinner ner för slänten...och lastat jord och slipers från grannen över gatan till vår tomt. Ett enormt slit iaf. Men bra blir det i slutändan
Hoppas ni har det bra. Snart kommer värmen igen. Skönt. Har gått två kvällar i rad nu och plockat mördarsniglar. Uäk, vad äckliga de är. Speciellt när man spetsar de med spaden så de dör. Det blev 36 igår i regnet och 16 idag.
Roots: Har ni rummet nära ert? Eller har ni babyvakt på, på natten?
Vi tänkte flytta Linnea imorgon, till hennes nyfixade rum... men det ligger ju en hall + ett kök bort...så vi lär ju inte vakna av henne när hon vill ha napp... då får hon skrika högt först... vi får väl ha babyvakten på eller nåt...
Grattis RaraTjejen!
Så fort Linnea bajsat ut det värsta blev hon glad i maten igen. Inte konstigt att hon inte ville ha mat, hon måste haft det riktigt jobbigt i magen å tarmen...
Nu har vi precis flyttat sängen, och pappan håller på att lägga henne. Vi måste dock köpa en mörkläggningsgardin till hennes rum. Det var så mycket ljusare där än i vårt sovrum. Vad konstigt det känns redan. Alldeles tomt jämte min säng...spjälsängen borta... och HUR kommer natten att funka? Antagligen alldeles jättebra. Hon sover ju fram till iaf 4 då hon brukar vakna och vilja ha nappen... ibland fixar hon att ta den själv, det beror på vart den ligger i sängen... ja ja...vi kör babyvakt nu i början... jag kommer väl oroa ihjäl mig när jag inte vet om hon lever eller inte... eller så kommer jag sova djupare än någonsin
Om en vecka förresten så stängs den här tråden....det får vi inte missa...
Fast man ska väl inte bråka för mycket med tarmsystemet heller? Då "förstör" man ju tarmen så den inte fattar själv att den ska tömma sig... elelr ja...förstår du hur jag tänker? jag har inga vetenskapliga belägg för vad jag skriver, men jag har hört lite om detta, och det känns som om det kan stämma... men så klart, lite då och då är väl ingen fara... man känner väl vad som är bäst själv för sitt barn. Ville bara dela med mig av min tanke, så får du självklart göra vad du själv anser är bäst.
Jag menar...det är väl bättre att ge mer katrinplommon då, som är lösande... då får det ju en naturlig lösning....