BF runt 24:e december
Hade vart kul att fljas åt =)
Hade vart kul att fljas åt =)
Var i dag och fick se det lilla tickande hjärtat:) och han flyttade bak mig, skulle ha bf 29 men nu blev det 26 detta är mitt andra barn.
JULBEBISAR
20 Skittles (andra barnet)
21 LISALISA (Första Barnet)
22 Rölli (tredje barnet) Åttiett (första barnet)
23 Glenda Glad (första barnet)
24 Charro (andra barnet), Ditten (andra barnet) ,Väntar på nr 2, Memmal (första barnet), Muckla (första barnet)
25 Drutten (andra barnet) Maja10 (andra barnet)
26 Proffset (andra barnet)Lotta69 (andra barnet)sarasj(andra barnet)Lillalillan (andra barnet)
27 Madolin (första barnet) Monalena (första barnet)
28 175fg56 (andra barnet) Indy500 (tredje barnet) TeZs (tredje barnet)
29 Sladdismamma1972 (tredje barnet)
30 rödtopp (fjärde barnet)
31
kul att vi blir fler på listan :D o grattis till er som just skrivit en er på listan :D
rödtopp: håller alla mina tummar för att allt ska gå vägen denna gång!
Välkomnar allt nya här! Roligt med så många! Håller tummarna extra hårt för dig Rödtopp!
Själv ska jag på inskrining idag o ska försöka få boka till vul. Mitt illamående har nämligen blivit klart mycket bättre, o jag vet att det är normalt, men det var så mitt ma började sist. Har ju annars mått illa 5 månader när jag väntade mina 2 barn. Känner att jag verkligen inte orkar vänta till rutin-ul för att veta om allt är ok!
Hejsan, ska också på inskrivning idag.
Igår var jag till Akademiska för att prata CUB/NUPP. Blodprov togs och vi ska få en tid för UL-delen någon gång efter 9 juni. Spännande, men samtidigt nervöst. Tänk om något inte är som det ska. Har av någon anledning fått för mig att det kanske inte finns något barn därinne, att kroppen bara luras.... Tokigt!
Läkaren tog samtidigt blodprov för att kolla sköldkörteln och där hade jag tydligen underfunktion, ska börja medicinera idag. Bara bra för barnet har jag förstått.
Mitt illamående (som på det stora hela inte varit så farligt) varierar fortfarande från dag till dag. Ibland känns det bättre och ibland är jag nästan kräkfärdig.
Var och shoppade lite mammakläder igår.
tack TeZs och rölli!
går in i v10 imorgon ,det är nu som det känns värst,har fått mina MF i v12-15 men tack och lov har jag bra stöd omkring mig och jag ska få göra minst ett xtra UL innan 23/6 då jag ska göra nupp-testen.
går bara och väntar på att känna bebisen sparka , men får nog vänta 5 v till
kram på er
Nu har jag varit på inskrivning o min bm ska ordna en tid för extra vul, så jag hoppas jag får tid snart! Har verkligen svårt att njuta av min graviditet. Vet, helt tokigt, när jag äntligen mår bättre så borde jag ju passa på, men det funkar ju inte riktigt så alltid, inte för mig i varje fall!
rödtopp>> åh ja blir så nojjig när jag hör om så sena missfall. Har dom hittat på varför det blivit så för det är väl ovanligt?
Fick själv missfall i höstas och är i vecka 9+6 nu.. har kollat och allt ser bra ut iaf :)
kan man kolla med blodprov om barnet har kromosomförämdringar?
Rödtopp: Det kommer att gå bra ska du se, men jag förstår din oro.
Rölli: Hoppas du får en tid snart så du kan känna lugn sedan.
LisaLisa: Har ingen aning faktiskt.
Jag kommer med största säkerhet att bli frågad om jag vill göra fosterprov, just för att jag är +35. Men som med sonen så kommer jag inte att göra det. För oss spelar det ingen roll vad svaret blir, jag gör inte abort för att barnet visar sig ha någon kromosomförändring eller annat. Är det något annat fel så kan de se det på ultraljud idag.
Vet att min förra BM tyckte jag var tokig som inte tog chansen att göra provet, men jag tycker det är onödigt, dessutom finns det ju risk för missfall med. Självklart hoppas jag på ett frisk barn, men är det sjukt älskar vi det inte mindre för det. Det är ju lika efterlängtad o välkommet.
Fast jag undrar e.g hur många jag har där i magen, är lika stor som jag var med sonen i 5:mån o jag är inte ens i v12 ännu
Charro: Jag fick tid för ultraljud 23/6, så det känns bra. Har varit väldigt illamående igen, så NU har jag bestämt mig för att sluta oroa mig. Tydligen kan jag denna graviditet må bra några dar o sen börja må illa igen...
Jag är också 35 (fyller snart 36) men ska inte ta några andra prover/tester än ultraljudet. Jag tänker också på mf-risken o känner att det räcker med att göra ultraljudet, men alla gör ju så klart så som de vill.