• SophieJ

Snabb viktminskning

Jag måste gå ner snabbt i vikt. Ska på studentbal och måste förlora några kilo innan. Någon som har tips på snabb viktminskning?? Så fort det är över ska jag börja äta som vanligt, det är bara just nu jag måste tappa några kilo.

• Svar på tråden Snabb viktminskning
  • Birgitta2

Japp. Skippa allt godis, alla bullar, alla chips, all läsk. Skippa allt med mjöl och socker i. Du kommer raaaasa i vikt.

• teek taak

Det blir jojo-bantning vilket är inte bra. Du går ner de kilo du önskar och när du börjar äta som vanligt går du upp dom + några till.

• SophieJ

ja vet! Jag motionerar och äter ganska så nyttig mat men går inte ner i vikt alls. Det är jätte frustrerande. ja vill gärna gå ner några kilo nu innan balen. :-/

• Birgitta2

teek taak skrev 2008-04-17 15:03:26 följande:

Det blir jojo-bantning vilket är inte bra. Du går ner de kilo du önskar och när du börjar äta som vanligt går du upp dom + några till.
    Inte om man utesluter onyttigheter som jag beskrev ovan. I övrigt äter man precis som vanligt i form av kött, sås, potatis, fisk, grädde och allt annat. Och gärna mycket grönsaker.
  • Mamma MLi

börja med GI, det är en diet som du kan börja med och sen succesivt börja äta kolhydrater igen om du vill fortsätta att behålla viktern...
    det finns egentligen inga genvägar, men att utesluta kolhydrater kan ge en snabb viktminskning, men också en snabb viktökning om du går tillbaka direkt och fossar i kolhydrater...

• teek taak
    Birgitta2 skrev 2008-04-17 15:07:11 följande:
    teek taak skrev 2008-04-17 15:03:26 följande:
    Inte om man utesluter onyttigheter som jag beskrev ovan. I övrigt äter man precis som vanligt i form av kött, sås, potatis, fisk, grädde och allt annat. Och gärna mycket grönsaker.
    Potatis kan vara bovet till viktuppgång och samma sak för såser gjorda på vetemjöl.
  • Birgitta2

teek taak skrev 2008-04-17 15:26:08 följande:

Potatis kan vara bovet till viktuppgång och samma sak för såser gjorda på vetemjöl.
    Njaej, du har både rätt och fel. Vetemjöl är livsfarligt. Men kolhydrater som ris, pasta och potatis är inte farligt om man utesluter annat såsom mjöl, godis, läsk, chips osv. Jag själv äter precis allt. Dock inte i mängder. Normala portioner, och jag tar aldrig nånsin om. Äter dock godis endast en gång i månaden i form av några chokladbitar. Läsk dricker jag väl nån gång i månaden max. Men äter med glädje kolhydrater. Bullar och vetebröd och liknande äter jag dock inte.

kan tillägga att jag är 178 lång och väger 67 kg.
  • teek taak
    Birgitta2 skrev 2008-04-17 15:42:37 följande:
    teek taak skrev 2008-04-17 15:26:08 följande:
    Njaej, du har både rätt och fel. Vetemjöl är livsfarligt. Men kolhydrater som ris, pasta och potatis är inte farligt om man utesluter annat såsom mjöl, godis, läsk, chips osv. Jag själv äter precis allt. Dock inte i mängder. Normala portioner, och jag tar aldrig nånsin om. Äter dock godis endast en gång i månaden i form av några chokladbitar. Läsk dricker jag väl nån gång i månaden max. Men äter med glädje kolhydrater. Bullar och vetebröd och liknande äter jag dock inte. kan tillägga att jag är 178 lång och väger 67 kg.
    Potatis, ris och pasta är snabba kolhydrater. De förvandlas till socker i blodet precis som godis gör. Och blir blodsockret högre börjar kroppen pumpa på insulin, dels för att sänka blodsockert och dels för att be fettcellerna att lagra överskottsenergin som blir fett.
  • Maddisen80

Börja äta enligt gi rivstart så går du ner snabbt + börja äta rätt

SophieJ skrev 2008-04-17 14:58:11 följande:
    Jag måste gå ner snabbt i vikt. Ska på studentbal och måste förlora några kilo innan. Någon som har tips på snabb viktminskning?? Så fort det är över ska jag börja äta som vanligt, det är bara just nu jag måste tappa några kilo.
    SophieJ skrev 2008-04-17 14:58:11 följande:
  • Birgitta2

teek taak skrev 2008-04-17 18:05:36 följande:

Potatis, ris och pasta är snabba kolhydrater. De förvandlas till socker i blodet precis som godis gör. Och blir blodsockret högre börjar kroppen pumpa på insulin, dels för att sänka blodsockert och dels för att be fettcellerna att lagra överskottsenergin som blir fett.
    Funkar för mig. Jag har aldrig nånsin varit överviktig, och jag får i mig allt jag behöver. Jag äter frukost, lunch, middag. Behöver inga mellanmål, äter sällan socker eller sockerhaltiga saker, ej heller bullar eller kakor. Eftersom jag är en arbetande människa så behöver jag kolhydraterna som faktiskt är nyttiga i rätt mängd. Något fett har jag heller inte på kroppen, så jag är inte säker på var du fått din information ifrån.
Svar på tråden Snabb viktminskning