• nilla 1972

tonåringar

Hej alla tonnårsföräldrar (andra me).Missförsyå mig rätt nu.Det är på nåt sätt skönt att höra fler som har det jobbigt med sina tonnåringar just nu, det är väl en period på några år framåt.PHU..Mit största problem just nu är väl att det är svårt att få iväg dom till skolan på morgonen.Jag oroar mig lite hur det ska gå på gymnasiet när hon får gå upp jättetidigt för att hinna med tåget.Hon själv säger att det går bättre om det är roloigt och man trivs,det har hon rätt i men jag känner mig som en skitdålig förälder när jag inte får i väg dom.Nån annan i samma sits??

• Svar på tråden tonåringar
  • Father Figure

Och jag är rätt säker på att "Jag....." mest enbart är ute efter å provocera. det är ju inte aaalls tydligt, nä.

• nilla 1972
    Svar på #6
    ska det va körkort på att skaffa barn?om du har den inställningen blir jag f-n mörkrädd..du har nog inte barn , den dan du får det så lär du nog vakna upp.
  • nilla 1972
    Svar på #3
    min dotter fyller 16 i år, det här problemet har varit hela skoltiden
  • kitto

Ja du nilla...vi kanske skulle ha tagit ett körkort på barn innan vi skaffade dom:) Men IDIOTER finns det gott om tyvär men vi två vet nog hur det ligger till med tonåringar och trötthet det är vi nog inte ensama om. Hade senast idag en dispyt med min son som drog sig för länge i sängen och nästan missade bussen men,men han kom då iväg!

• ROGG
    Svar på #15
    Kan vi inte fortsätta från början? Det var ju så intressant! Snälla! Jag har tre tonåringar i huset och JA de är trötta De växer ju också så det knakar och hormoner och allt. Sen ska vi inte tala om deras dag Skolan, läxor, kompisar som de ska MSN:a med SMS:a med och prata på telefon med. Det ska spelas spel och surfas på datorn, och sen är det fritidsintressen som sport, gitarrspelande, scouter dans.SEN så är det flick och pojkvänner De vill också hålla sig ajour med allt som händer runt ikring dem.Titta på tv vissa program som de sedan diskuterar på skolan. Sen får de faktiskt hjälpa till lite hemma också med lite småsysslor.Duschas gör det ju ständigt fastän jag har försökt att prata lite fint om att huden torkar osv.
    Det ska rakas och pudras och håret är superviktigt. Tänderna borstas avigt och rätt och det ska vara MUNSKÖLJ samt tuggummi med stark mintsmak så att de absolut inte kan lukta det minsta. Jag hade varit ett vrak om jag skulle vara tonåring idag det är ett som är säkert.Men vi har 21.30 sängläge här och släckning av lampan 22.00 på vardagarna På helgerna är det fritt. Men vi har varit noga med att de inte får sitta och spela flera timmar om dagen och så. De får gå ut lite också och få lite luft PUUH det var en hel del det!!!
  • kitto

Avundas dig inte ROGG :)har bara en tonåring och har fullt upp med den bara.Men samtidigt så har man ju lite kul åt dom små liven också. Ordspråket Små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer stämmer in gott...

• Sunnyflower

Har också en son som går i nian nu, och det är så tufft att få upp honom på morgonen när han ska till skolan.
    På helgerna sover han gärna bort halva dagarna, vaknar till liv till kvällen när en annan tycker det nästan är dax att gå och lägge sej haha.
    Men jag kör med det, att kan bara bli bättre inte sämre...man får stå ut några år till .

• Brokeback Mountain

Mina kommer alltid försent till skolan. Så var jag själv i den åldern. En har redan gått ut gymnasiet och hade inte världens bästa betyg, men jobbar nu heltid och klarar det galant.

18-åringen går andra året och han sköter sig helt okej. Trött som ... varje dag, och kommer ofta för sent!

Tjejen som går i 9:an... Hon skolkade hela 7:an och 8:an typ, men nu i 9:an har hon skärpt till sig. Kommer dock sent lite för ofta. Kvarsittningslappar får vi ofta hem. Man undrar ju vad man gör fel..

• nilla 1972

hej alla tonnårsmorsor(och ni andra)moraltanterna verkar ha lagt sig...ursäkta men det är ju inte påhopp man e ute efter när man skriver här.Jag ska tillägga att hon är värdens goaste å snällaste tjej, vi har inga problem förutom morgonen. men jag och hon tror att det blir mycket bättre på gymnasiet.hon hade två ställen att välja på nu lutar det åt det jag vill. hennes farmor bor i den staden, så blir det för tufft kan hon sova där också. hon har kompisar i den skolan och skolan blir nog mycket roligare. vi kanske även får hjälp av en familjesamordnare från kommun. någon som varit med om det??berätta gärna.
    ha det gott

• vi2blir3
    jagvillintehaenförbannadsignatur skrev 2008-04-22 14:09:18 följande:
    Att inte kunna få iväg barnen till skolan tyder på dålig uppfostran.
    hej! jag är själv 17 år och har gått ut 9an och jag måste bara påpeka det här du skrev!
    Sista terminen i 9an kom jag inte heller upp till skolan så lätt(spelade ingen roll vad mina föräldrar gjorde) jag var trött och allt var jobbit med pressen på betyg osv..
    Jag måste bara säga att mina föräldrar har uppfostrat mig så bra det bara går!
    Det är inte alltid föräldrarnas fel om ungdommarna inte kommer i tid til skolan! Det är inte så lätt att besämma över en tonnåring heller!
    Och jag tycker att det är synd att du ska sabba den här tråden med att kränka de stackars föräldrar som har det jobbit! Kunde dom inte fått ha sin tråd i fred?!
  • nilla 1972

hej igen, jag vet och minns att tonårstiden va jobbig och det är nog värre nu än på 80- talet.hela samhället är mer krävande för alla.

Svar på tråden tonåringar