Inlägg från: nilla 1972 |Visa alla inlägg
  • nilla 1972

tonåringar

Hej alla tonnårsföräldrar (andra me).Missförsyå mig rätt nu.Det är på nåt sätt skönt att höra fler som har det jobbigt med sina tonnåringar just nu, det är väl en period på några år framåt.PHU..Mit största problem just nu är väl att det är svårt att få iväg dom till skolan på morgonen.Jag oroar mig lite hur det ska gå på gymnasiet när hon får gå upp jättetidigt för att hinna med tåget.Hon själv säger att det går bättre om det är roloigt och man trivs,det har hon rätt i men jag känner mig som en skitdålig förälder när jag inte får i väg dom.Nån annan i samma sits??

• Svar på tråden tonåringar
  • nilla 1972
    Svar på #6
    ska det va körkort på att skaffa barn?om du har den inställningen blir jag f-n mörkrädd..du har nog inte barn , den dan du får det så lär du nog vakna upp.
  • nilla 1972
    Svar på #3
    min dotter fyller 16 i år, det här problemet har varit hela skoltiden
  • nilla 1972

hej alla tonnårsmorsor(och ni andra)moraltanterna verkar ha lagt sig...ursäkta men det är ju inte påhopp man e ute efter när man skriver här.Jag ska tillägga att hon är värdens goaste å snällaste tjej, vi har inga problem förutom morgonen. men jag och hon tror att det blir mycket bättre på gymnasiet.hon hade två ställen att välja på nu lutar det åt det jag vill. hennes farmor bor i den staden, så blir det för tufft kan hon sova där också. hon har kompisar i den skolan och skolan blir nog mycket roligare. vi kanske även får hjälp av en familjesamordnare från kommun. någon som varit med om det??berätta gärna.
    ha det gott

• nilla 1972

hej igen, jag vet och minns att tonårstiden va jobbig och det är nog värre nu än på 80- talet.hela samhället är mer krävande för alla.

Svar på tråden tonåringar