• nilla 1972

tonåringar

Hej alla tonnårsföräldrar (andra me).Missförsyå mig rätt nu.Det är på nåt sätt skönt att höra fler som har det jobbigt med sina tonnåringar just nu, det är väl en period på några år framåt.PHU..Mit största problem just nu är väl att det är svårt att få iväg dom till skolan på morgonen.Jag oroar mig lite hur det ska gå på gymnasiet när hon får gå upp jättetidigt för att hinna med tåget.Hon själv säger att det går bättre om det är roloigt och man trivs,det har hon rätt i men jag känner mig som en skitdålig förälder när jag inte får i väg dom.Nån annan i samma sits??

• Svar på tråden tonåringar
  • chillie

Jag tror dem flesta i den åldern är likadana. Min dotter går i nian nu och är också jobbig att få upp på morgonen. Hon börjar kl 8 och vid 7:30 börjar hon så smått att gå ur sängen.

• Majsan70

Mina barn är trötta på morgonen men de går alltid iväg till skolan och kommer i tid. Jag ser oxå till att de lägger sig i rimlig tid för att inte vara aalltför trötta.

• kitto

Vad glad jag blev när jag fann denna sida,äntligen någon mer med tonåring i huset....Hej nilla! jag har en son på 17 som går ur 9an i år och han kämpar för att få upp betygen så han kommer in på den linje han vill (fordon) han är trött på morgonen och jag tror bara det hör tonåren till så du behöver absolut inte känna dig som en skitdålig förälder.Hur gamal är din dotter?

• tdj

hej det verkar som det flesta har problem med sina tonåringar jag också... Det verkar som dem har en sömngen just nu och som du skrev kännar man sig som en dålig mamma om man inte får upp dom i tid.. Jag kan känna mig jättetrött pga att jag har en 4 månaders bebis också som är vaken lite andra tider.. men tillbaka till tonåringen så är jag opptimistisk att det kommer bli bättre .-)

• kitto

Helt klart kommer det bli bättre, klart dom små liven är trötta på morgonen och vakna om kvällarna det hör tonåringen till tror jag.... Min son nu 17 och sista året i 9an ha det extra jobbigt nu med allt arbete som ska vara klart och pressen om höga betyg.

• kitto

Borde kanske inte ha skaffat barn om du inte kan uppfostra dom.

Här är det inte tal om att inte kunna uppfostra barnen, utan det är helt enkelt en process i våra ungdomars liv som diskuteras här.

• jagvillintehaenförbannadsignatur

Att inte kunna få iväg barnen till skolan tyder på dålig uppfostran.

• kitto

Jasså du jagvillintehaenförbannadsignatur. Är du ett proffs?

Synd att denna tråd inte höll sig:(

• tristania
    jagvillintehaenförbannadsignatur skrev 2008-04-22 14:09:18 följande:
    Att inte kunna få iväg barnen till skolan tyder på dålig uppfostran.
    Det var det dummaste jag hört på riktigt länge.....
  • Jordgubbssmak

Får jag gissa att "jagvillintehanånförbannadsignatur" inte har några barn?! O framför allt inga tonårsbarn...

Svar på tråden tonåringar