• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • MiAmore
    mmelody skrev 2008-04-15 11:06:59 följande:
    MiAmore: JO, en satans massa mensvärk hela tiden :-/ men de kan väl också bero på Glandin25 ? Sen så mår jag illa som sagt..
    Mensvärk kan man ju ha både vid graviditet o mens, så det behöver ju inte betyda att hoppet är ute *ler*
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • BrödernaBus

Hej tjejer! En liten fråga bara? Är det nån som märkt av några biverkningar såsom att magen gör uppror eller liknande?
    Har tänkt prova Glandin men vet inte om jag vågar pga min struliga mage... Misstänker själv att jag har IBS me har inte fått nån diagnos.

• MiAmore
    BrödernaBus skrev 2008-04-15 15:54:27 följande:
    Hej tjejer! En liten fråga bara? Är det nån som märkt av några biverkningar såsom att magen gör uppror eller liknande? Har tänkt prova Glandin men vet inte om jag vågar pga min struliga mage... Misstänker själv att jag har IBS me har inte fått nån diagnos.
    Jag mådde väldigt konstigt de tre första dagarna. Mådde inte illa direkt, men magen kändes väldigt skum. Men efter de tre första dagarna har jag inte känt av något alls.
    En del här har tyvärr väldigt mkt problem med illamående. Men vad jag tycker, så verkar det rätt mkt 50/50. Alltså lika många som mår illa av dem, känner inte av något alls. Där är även ett par stycken som har mkt strul med sin mage, men ändå inte känner av något
  • Filuren81

Jag fick mina Glandin 25-tabletter idag, men där står ju att man kan både ta 1 eller 2 st om dagen. Hur många tar ni???

• MiAmore
    Filuren81 skrev 2008-04-15 17:53:42 följande:
    Jag fick mina Glandin 25-tabletter idag, men där står ju att man kan både ta 1 eller 2 st om dagen. Hur många tar ni???
    Vissa tar två andra tar en... Typ.. *ler*
  • Mamma till två mirakel

Ni som mixtrar med hälsokost preparat för att bli gravida bör tänka två gånger före ni gör detta,jag blev själv "lurad" att äta rosenrot i början då vi försökte bli gravida och från att ha haft en cykel på 26-29 dagar hade jag plötsligt 38-40 dagar.... efter några månader slutade jag äta RR och min cykel blev efter två månader tillbaks på 26-29 dagar...
    Att äta preparat som stimulerar till kraftigare ägglossning eller som gör att slemhinnan växer sig tjockare i livmodern det är dumt om man inte pratat med en läkare ang detta..
    Troligtvis behöver ni inte göra detta,ni blir säkert gravida ändå...
    Bisolvon t.ex tunnar ut slid sekretet och det är inte alls bra för alla...spermierna kanske simmar sämre utan rätt elastisitet i slid sekretet......
    Om ni tror ni behöver "hjälp" att bli gravida så kontakta istället en BM och se vad hon säger...
    Det enda jag vet är ofarligt i barnverkstaden är SK Efamol som också är ett hälsokost preparat jag har själv ätit det i omgångar och det gör min hy fin och mens regelbunden..
    Efamol är för Frisk hy och hormonell balans...
    Om du har en normal cykel så varför mixtra...förr eller senare blir du gravid ändå....för hoppningsvis..
    Lycka till alla tjejer!!!!

Äntligen är det dags.....
  • FruNaftra

Å tack för tipset!! Men hur är det att blanda då? jag äter redan rosenrot ju..och vitamintablett varje morgon :/

Hur är det med ni andra, kombinerar ni hej vilt eller kör ni bara på en och samma sak?

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...