• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Billa

annbom: Tack för ditt snabba svar!!! Vill så gärna få ett syskon snart så det skadar ju inte att testa glandin-25. Känns som jag har testat allt annat så jag har ju inget att förlora..... Man kan ju alltid hoppas Får väl höra för säkerhets skull i kost butiken om det är någon fara att jag fortfarande ammar, men förhoppningsvis är det inte det då.

• annbom

Här finns en tråd som du kan läsa
    www.pharmanord.se/wstore/searchServlet

Billa skrev 2008-04-14 11:24:45 följande:
    annbom: Tack för ditt snabba svar!!! Vill så gärna få ett syskon snart så det skadar ju inte att testa glandin-25. Känns som jag har testat allt annat så jag har ju inget att förlora..... Man kan ju alltid hoppas Får väl höra för säkerhets skull i kost butiken om det är någon fara att jag fortfarande ammar, men förhoppningsvis är det inte det då.
  • Billa

annbom: Tack för att du la ut en tråd, men tyvärr kommer jag inte in på den. Verkar vara något fel.

• Billa

annbom: Tack så mycket!! Nu kom jag in på sidan, och som du säger så står det ju att ämnet redan finns naturligt i bröstmjölken så då borde det ju inte vara någon fara. Kan ju vara värt att prova. Man har ju som sagt inget att förlora.....
    Tack än en gång

• mmelody

Jag har läst att folk har haft mensvärk ett tag nu, de har jag med, trodde de va gravsymptom, men de kanske inte är det då ? ;'(

• Billa

Hej igen!
    Har varit och inhandlat glandin-25 idag, men hur många ska man ta om dagen? 1 eller 2 kapslar? På baksidan står det 1 kapsel om dagen men vid speciella behov 2 kapslar om dagen. Vilket gäller? När ska man börja äta dem? Hur långt innan äl? Ska man bara äta dem fram till äl eller fram till bim?
    Det var många frågor nu. Hoppas ni vill svara mig!

• önskar barn

Jag undrar samma som Billa...
    Hur gör ni andra???

• myspysigt

Jag har ätit två om dagen nu, men det är för att jag började lite sent med dem, samma vecka som äl.
    Ska sedan gå över till o äta 1 om dagen (om jag inte får ett fint litet + ...hoppas! ) fram till nästa äl. Speciella behov kan ju stå för tex. den tid man annars brukar ha endel pms-besvär. Men det här är bara hur jag tänker göra.
    Själv mår jag bra av tabletterna, tar dem med min frukost, då blir de inte så ensamma nere i magen.

kram o lycka till ♥

• Skånemamman

Jag har ätit 1 om dagen sen den 4/4...har ÄL nu i dagarn o jag har tänkt o äta dem tills jag får mitt PLUS...har ju inte mått dåligt av dem så jag hittar ingen anlednig att sluta.....

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...