• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • TuSSen09

Här har man också beställt detta mirakelpiller Hoppas det ger effekt också!
    Försökt i snart 1½ år vi också och vi LÄNGTAR efter en till!!

Ska dessutom SPOLAS bara mensen kommer, har sett spår av fanskapet så hon kommer nog, ovälkommen som alltid! Beställde mina glandin idag + royal jelly så nu jäklar...

Ska HA en bebis januari-mars nästa år det är bara så!

• zingo74

Har också inhandlat Glandin25! SKA ha ett plus nu efter att ha försökt drygt ett år och haft ett MA.

Jag ska också spolas på måndag, kanske "rensar" lite eller nåt....

• Sweetp
    Bebis09 skrev 2008-04-12 11:04:43 följande:
    Här har man också beställt detta mirakelpiller Hoppas det ger effekt också!Försökt i snart 1½ år vi också och vi LÄNGTAR efter en till!! Ska dessutom SPOLAS bara mensen kommer, har sett spår av fanskapet så hon kommer nog, ovälkommen som alltid! Beställde mina glandin idag + royal jelly så nu jäklar...Ska HA en bebis januari-mars nästa år det är bara så!
    zingo74 skrev 2008-04-12 11:58:12 följande:
    Har också inhandlat Glandin25! SKA ha ett plus nu efter att ha försökt drygt ett år och haft ett MA.Jag ska också spolas på måndag, kanske "rensar" lite eller nåt....
    *Nyfiken* Spolas? Hur går nåt sånt till?
    Jobbar på en 09:a
  • zingo74

Har inte superkoll egentligen men man sprutar en vätska upp i äggledarna via en kateter samtidigt som man kollar på ultraljud för att se att det är fri passage. Då ser man det alltså direkt att det är ok.

Man brukar göra en spolning som en del i en utredning och enligt vissa är det efter en spolning lite lättare att bli gravid...
    Återstår att se, men spolning i kombination med Glandin borde ju inte kunna ge annat än plus. Håller tummarna för det i alla fall...

• MiAmore

Min temp har gått jojjo sedan jag började tempa mig i onsdags... ;
    36,6 i onsdags, 36,8 i torsdags, 36,5 i fredags, 36,7 igår, och så nere på 36,6 idag igen.. Ska jag lita på flytningarna bör jag ha haft Äl i fredags, men tempen gör mig gaaaanska förvirrad just nu.. Misstänker att det kan vara Glandinet som strular till det för mig.. Tog iaf en kapsel i morse, men tänkte nu ta en paus i några dagar för att se vad som händer

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Hallowed

Jag har ätit av tabletterna sen i torsdags, två om dan och mår precis som vanligt. Känner inget särskilt, vilket är rätt skönt med tanke på att flera har börjat må lite dåligt av dem. Väntar på tanten, skulle kommit i tis-ons nånting. Hmmm...

Hur går det för er andra?

• mmelody

tråkigt att så många mår dåligt av tabletterna :/ det kanske bara är så i början, innan kroppen har vant sig ?

själv är jag på dag 30 idag, ska vänta tills efter dag 40 om inte mensen har kommit då..

• MiAmore

Jag mår inte dåligt av dem, det var bara de tre första dagarna. Det enda för min del nu, är att jag misstänker att det KAN vara Glandinet som påverkar min kropp så att min temp går jojo. Men, enligt en tjej jag pratat med nu, som tempat i rätt många år nu, så tror inte hon att glandinet skulle kunna påverka på detta viset, utan att det helt enkelt ÄR svårt att luska ut när/om man egentligen har äl, i "äl tider", med hjälp av tempning. Någon som hängde med på vad jag menar? *skrattar* Ska iaf fortsätta med glandinet några dagar till, men dra ner det till 1 om dagen igen

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Sweetp
    mmelody skrev 2008-04-13 12:33:02 följande:
    hihi okej aa jag äter en om dagen.
    Jag kör 1 varannan dag och 2 varannan dag Funkar bra för mig...
    Jobbar på en 09:a
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...