• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Enira

tack

jag brukar inte skriva gubbe med bindestreck så det var däför det ej funkade

• didofido

men ååååhh vad långsamt dagarna går när man väntar på BIM!

• didofido

eftersom det kliar så fruktansvärt i mina fingrar, så testade jag alldeles precis....det är visserligen BIM-10.
    Det var sjukt svagt men där var ett streck! hur sannolikt är det?! jag trodde faktiskt att jag såg i syne först.. men nej, ett svaaaagt streck var där å inget spökstreck..men för att vara på den absolut säkra sidan så väntar jag in BIM... damn!! snälla, inga grattis eller ngt sådant än.. please!

• Evie

Didofido - vad spännande!!! Kan du verkligen hålla dig till BIM?!?! Jag hade klarat max två dagar

• annbom

BIM -10? då kan man väl inte testa positivt, eller fick du ägglossning mycket tidigare?

didofido skrev 2008-04-10 19:03:18 följande:
    eftersom det kliar så fruktansvärt i mina fingrar, så testade jag alldeles precis....det är visserligen BIM-10. Det var sjukt svagt men där var ett streck! hur sannolikt är det?! jag trodde faktiskt att jag såg i syne först.. men nej, ett svaaaagt streck var där å inget spökstreck..men för att vara på den absolut säkra sidan så väntar jag in BIM... damn!! snälla, inga grattis eller ngt sådant än.. please!
  • froggy2008

hej tjejer
    Jag läser mest era inlägg men nu tog jag tid att skriva lite. Jag hade stegring på ÄL-stickan i måndags och vi har kört på sen i helgen +må, tis. Äter glandin sen 29 mars o har BIM 20/4. Nu till min fundering....Vid ÄL brukar mina flytningar vara typiska äl flytningar o det var dom denna gng också men de har är fortfarande "tjocka" o kraftiga o det kanske beror på tabletterna eller ? Nån annan med samma sak efter äl? Jag hoppas verkligen på plus för vi hade MA i augusti och hade inte riktigt vågat köra igång att testa stickor m,m men nu känner jag mig taggad!!!! Övrigt så känner jag lite stick nere i äggstocken men ja vet ju att det är för tidigt att känna symtom osv ännu....en evig väntan på BIM

Grattis till er 2 som plussat !!!

• lillithsmamma

vill inte och försöker inte skaffa barn men skriver här ändå pga köpt glandin25 idag för min pms har den hjälpt er lite ?

• guaruska1

Här är ett naturligt tips. Mannen ska komma någon sekund innan tjejen kommer. Att det ska vara någon sekund är egentligen inte så viktig bara det är innan, men vi brukar ju slakna direkt efteråt så då blir det svårt att tjejen oxå kommer på det sättet. Nåja, anledningen är att kvinnans orgasm suger upp sperman och in i någonting där ägget finns och blir befruktat. Annars kan man ju komma o sen slicka eller pilla tjejen till orgasm. Finns ju andra sätt oxå, men det spelar ju inte någon roll hur det går till. Det funkar för oss. Första graviditeten blev missfall, sen fick hon mens en gång o blev gravid. När hon ammade i ca 5e månaden fick hon mens en gång o sen gravid igen. Så vart det två flickor sammanlagt. Sen började hon med piller, men det gick åt helvete så hon satte in spiral, men jag punkterade ollonet o gjorde så jäävligt ont när man hade sex att hon tog ut den. Första sexet blev hon gravid på. Abort för yngsta var inte ens 1. Sen gick på piller. Men det gick ju som det gick, så sluta med det o blev gravid på första sexet-missfall. Nu harhon fått mens igen, får se denna gång hur det går.

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...