Inlägg från: Nenna B |Visa alla inlägg
  • Nenna B

Tips till alla som vill bli gravida...

Om man inte vet när ÄL är, kan man knapra på tabletterna iaf?

• Nenna B
    Enira skrev 2008-04-09 21:23:40 följande:
    Ja det är nog inga problem
    Då skadar det ju inte att testa! =) Kanska äntligen blir ett plus någon av de kommande månaderna då..
  • Nenna B

Det där låter ju inte precis som att ni har haft svårt för att få barn. Känns som om det kvittar om hon kommer efter dig eller inte. Här hemma brukar vi säga att sånna tjejer bara behöver tvätta killens underkläder för attbli gravid. (inget ont menat, det är ett snällt ordspråk!)

• Nenna B

Bra!

Men tack för tipset, tyvärr fungerar det inte för oss. Men jag hoppas någon annan i forumet har nytta utav det!

• Nenna B

På hälsokost affären sa dom att det var bra för hyn... Kanske gör boragooljan en utrensning först?

• Nenna B

Är det någon av er som inte fått tag i Glandin utan en Borago-burk? Det fanns inte på min hälsokost, fast dom hade en annan som innehöll samma saker.

• Nenna B

*lättad* Blev lite nervös att det kanske inte var samma sak i dem iaf.

Åt hon två tabletter varje dag? Eller bara innan ÄL?

• Nenna B
    didofido skrev 2008-04-11 17:59:25 följande:
    Svar på #547jag har dock ingen PMS som jag brukar ha MEN jag har mensvärk som en golle och har så lite lagom ont i ländryggen... vad är detta?!
    När har du bim?
  • Nenna B

Den här tabletten som jag äter, och som många andra här också knaprar på verkar vara till samma sak som Efamol, dvs fin hy och hormonell balans. Den trevliga tjejen i hälsokostaffären berättade för mig vad tabletterna var bra för... Så det låter ju som samma sak..

Jag gissar på att även om Efamol fungerar för vissa så gör det inte det för andra, precis som vilket preparat som helst. Naturläkemedel eller inte.

Det är heller inte alltid lätt att få ett ordentligt svar från bm, tyvärr. Till mig är dom väldigt stänga med att vi minsann måste testa ett år på dagen, för att få hjälp. Även om jag har en cykel på 19-52 dagar.

Men jag ska absolut lägga Efamol på minnet, ifall inte Borago Jamsrot (som jag äter) hjälper.

• Nenna B
    ammeli skrev 2008-04-21 18:31:44 följande:
    kan någon förklara vad är PCO för något?
    PCO står för polycystiska ovarier och betyder egentligen ?äggstockar med många cystor?.

En kvinna som har äggstockar av PCO-typ och som dessutom har ett eller flera symptom, framför allt oregelbundna och glesa menstruationer, bedöms ha så kallat PCO-syndrom (PCO-S). Det föreligger då en obalans i hormonerna och innebär svårigheter att bli gravid utan medicinsk hjälp. Man kan också ha ett eller flera andra symptom som hänför sig till ökad produktion av manligt könshormon, testosteron. Den hormonella obalansen fastställs med blodprov och ser olika ut hos olika kvinnor. Främst är halterna av testosteron, SHBG (sexhormonbindande globulin), och insulin påverkade. 7?15% av alla kvinnor i fertil ålder har PCO-S, några så lindrigt att de inte märker av det.

Hämtat från: www.pco-s.com

Läs mer där för mer information... =)
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...