• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • MiAmore
    didofido: Hur sjutton klarar du av att vänta enda tills efter sönd med att testa med CB?! Förvånad Jag hade sprungit till apoteket så fort dem öppnade dagen efter och köpt ett!
    Barro81 skrev 2008-04-16 14:56:54 följande:
    Hur många är det som har plussat sen de började med Glandin och sen tråden startade?? *nyfiken*
    Räknar vi med didofido, vilket vi så klart gör ( ) så har fyra stycken plussat hittills
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Tramsbyttan

Mens-helvetet kom idag. Blää.
    Så imorgon ska jag hänga på låset till närmsta hälsokost. :)
    Så nu i april joinar jag med den magiska oljan. :D

Lycka till alla, låter lovande detta.

• MiAmore
    Tramsbyttan skrev 2008-04-16 22:50:37 följande:
    Mens-helvetet kom idag. Blää. Så imorgon ska jag hänga på låset till närmsta hälsokost. :)Så nu i april joinar jag med den magiska oljan. :DLycka till alla, låter lovande detta.
    Tråigt med mens Du hade inte ätigt några kost tillskott alls denna månaden då eller?
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Auen

Jag har försökte bli med barn i ett år men lyckades inte...Har provat gustapuran + pergotime,men ingen resultat. Har köpt Glandin 25 och tänker prova den hoppas att den funkar.
    Hur många månader har ni provat den till ni lyckades???? hjälp.

• NovaX

Läste nyss ditt inlägg, mensen är 2 dagar sen så ber till gud om en knorr men kommer den så ska jag genaste rusa iväg för att inhandla detta mirakelpiller :P
    Prövade bisolvon denna månad så är villig att testa det mesta :)
    Tack för tipset och grattis!

• frecklefart90

Har ni som inte blivit med barn märkt någon förbättring mot pms?
    Är nog värt att prova iallafall, omgivningen klagar nog inte om mina humörsvängningar minskar

• Beccan
    mmelody skrev 2008-04-16 11:06:06 följande:
    beccan: glandin heter tabletterna, som innehåller borago :Pdidofido: nej, ingen erfarenhet tyvärr! ta ett clearblue
    aha tack
  • Surkatt
    frecklefart90 skrev 2008-04-17 02:26:23 följande:
    Har ni som inte blivit med barn märkt någon förbättring mot pms?Är nog värt att prova iallafall, omgivningen klagar nog inte om mina humörsvängningar minskar
    Jepp. Jag har blivit MYCKET bättre! Brukar i normala fall vara ett psyko som grinar för minsta lilla / finns ingen i heeela världen som det är så synd om som mej när jag har pms) både vid ÄL och innan mens, men jag har mått prima! Har också sluppit de där monsterfinnarna och blivit jättefin i hyn. Nåja, vaknade med en typisk pms finne imorse, men det är typ en tredjedel så stor som annars, så den räknas knappt
  • LindaHirvonen

Hej Tjejer!¨

Hoppar in här oxå.
    Jag och min sambo(snart Man)försöker bli gravida med vårt 3e barn (har 2 underbara barn redan) & vi har försökt att bli gravida i i 3månader (Mensen kom idag, på pricken 1 månad sen jag hade den sist ). Åh fy vad lessna vi blev.

Vad heter denna dunderkur som ni pratar om? GLANDIN-25?

Ska ge mig iväg till Hälsokost imorgon å handla sådana Hoppas de är bra..

Kramar Linda

(¯`°?.¸ ♥ Melissa & Nova ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...