• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • MiAmore
    Toppenloppan skrev 2008-04-03 16:55:21 följande:
    MiAmore: På Hälsokost pratade hon om att magen kunde krångla, HUR frågade jag dock inte. Tycker själv att det är bättre att inte veta om ev biverkningar eftersom det annars är lätt att man känner efter om de dyker upp!!
    Min mage krånglar redan ibland, så då kanske det får motsatt effekt på mig.. hehe
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Bebbii

Hmm... mkt intressant detta, har käkat rosenrot nu 2 månader, har märkt en tydligt skillnad i mina menscykler, slutade med mina P-piller februari 2007, och ända fram till januari 2008 då jag började med mina rosenrot så hade jag ägglossning ca 4 ggr på hela året, så för min del så fungerar verkligen rosenrot, kan jag kombinera rosenrot med GLANDIN-25 då?

• Skånemamman

Tack för tipsen ang biverknigar, jag får se vad den har för biverknig på mig för jag har redan krånglig mage....käkar imodium varje dag (1-2 tabletter om dan beroende på hur min mage är)

• småttan

ja, det paketet som jag köpte idag var det sista på hyllan!
    Ska det fortsätta såhär lär det verkligen bli kanonförsäljning för hälsokostbutikernas del!

• Maria Helena

Det är så att jag äter pergotime innan jag ska insemineras och jag blev så intresserad av glandin-25 efter att ha läst era inlägg. Vet nån om glandin kan interaktionera med pergotimetabletterna.

• mullberg

Hej alla, tar ni en eller två tabletter per dag?

• Enira
    mullberg skrev 2008-04-04 10:41:13 följande:
    Hej alla, tar ni en eller två tabletter per dag?
    Jag tar 2 tabletter om dagen + folsyra
  • Larzzon88

Hejhej! ska nu efter att jag skickat detta inlägg skicka efter Galdin =), Hoppas att de funkar =). Lycka till!

• Toppenloppan

Jag tar oxå 2 tabletter dagligen samt folsyra 5 mg.
    OM det funkar, vilken baby-boom det blir på listan!!! HOPPAS för oss alla och håller tummar och tår!

• MiAmore

Jag tar bara en om dagen just nu, men tänkte öka till två kring Äl.

hehe, ja jag satt också och tänkte på detta igår, att JISSES vilken babyboom det kommer bli om vi alla lyckas med hjälp av detta..

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...