• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-03 11:39:43 följande:
    Nu har jag varit och hämtat ut mina Borago tabletter. Men hur är det nu, man ska väl äta dom även efter ÄL, eftersom man vill att det ev. befruktade ägget SKA fastna, och det gör den ju ca en vecka efter befruktningen? Då ska man alltså i princip äta tabletterna i minst en vecka? Så dom kan hjälpa ägget att fastna? Eller har jag missförstått? Tacksam för svar!
    Jag har svarat dig i andra tråden.. hihi
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • annbom

Vi försökte inte alls utan jag blev gravid av misstag, hade en extra ägglossning troligtvis. Nu är jag helt fixerad vid att bli gravid och vill bli det på en gång. Jag har åldern emot mig så jag försöker alla knep som finns

MiAmore skrev 2008-04-03 11:18:58 följande:
    Jo det har jag med kommit fram till att jag ska säga, att det är för min magont o illamående, dvs för att må bättre. Verkar han fortfarande skeptisk kan jag alltid säga att BM jag pratade med i måndags då jag ändrade tiden för utredningen, rekomenderade mig det.. *ler* Hade ni försökt länge innan du blev gravid och sedan fick MA?
  • MiAmore
    annbom skrev 2008-04-03 12:02:57 följande:
    Vi försökte inte alls utan jag blev gravid av misstag, hade en extra ägglossning troligtvis. Nu är jag helt fixerad vid att bli gravid och vill bli det på en gång. Jag har åldern emot mig så jag försöker alla knep som finns
    aha.. Ok..
    ja tänk vad fixerad man blir.. *ler smått* Jag har inte åldern emot mig ännu (lite grand på väg ditåt kanske.. men nej.. *ler* Är 27..), men har försökt i ett helt år nu, så jag försöker också ta till alla knep som finns nu *ler*
  • Ninnis73

Hej och tack för tipset. Ska prova detta!

• MiAmore

Första guldiga tabletten ligger nu i min mage!

• Skånemamman

Beställde Glandin 25 igår...bara undrar från er som ätit ett tag.....finns det några biverkningar?

• MiAmore
    Skånemamman skrev 2008-04-03 15:09:57 följande:
    Beställde Glandin 25 igår...bara undrar från er som ätit ett tag.....finns det några biverkningar?
    ja det satt jag också och funderade på igår..
    Någon?
  • tomcar1

skånemamman och Miamore....ja, jag undrar om det är någon fara att äta Glandin om man tar det ihop med läkemedel?

/tomcar1

• Toppenloppan

MiAmore:
    På Hälsokost pratade hon om att magen kunde krångla, HUR frågade jag dock inte. Tycker själv att det är bättre att inte veta om ev biverkningar eftersom det annars är lätt att man känner efter om de dyker upp!!

• Toppenloppan

tomcar1:

Har kollat interaktioner (krockar med andra mediciner) med andra läkemedel på läkemedelssidorna.
    Glandin/Boragoolja/Jättenattljusolja kan störa om man äter medicin för epilepsi eller blodförtunnande medicin (Waran, Plavix eller Trombyl). Annars finns inget rapporterat.
    Hoppas det var svaret på din fråga!

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...