Inlägg från: pumpkinpie |Visa alla inlägg
  • pumpkinpie

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svårt att hitta studier i Sverige, men den här tycker jag var intressant.

www.cmaj.ca/cgi/content/full/170/5/813

However, if a woman without an accepted medical indication requests delivery by elective cesarean section and, after a thorough discussion about the risks and benefits, continues to perceive that the benefits to her and her child of a planned elective cesarean outweigh the risks, then most likely the overall health and welfare of the woman will be promoted by supporting her request.

Studien jämför planerade snitt utan medicinska skäl och vanliga vaginala förlossningar. Beroende på hur man gör urvalet får man fram olika siffror. I sverige blandar man ju gärna ihop planerade snitt med akuta snitt tex.

• pumpkinpie
    SysterP skrev 2008-04-17 13:12:28 följande:
    Hejsan i tråden!!Jag hoppas verkligen att ni inte tar illa vid att jag är inne å läser vad ni skriver vad ni har för åsikter, tankar , och olika typer av medicinska skäl valt att göra kejsarsnitt.  Jag kommer att läsa vidare nu i höst till BM och därför tycker jag att det är jätteviktigt att höra och bli mera insatt just i kejsarsnitt, jag hoppas på att få mycket i ryggsäcken just för man ska veta att vi alla människor är olika och har en egen rätt att välja.Så jag hopppas att ni inte ser mig som en inkräktare här:-O då får ni hojta till.Här runt inlandet är det inte så jättelätt att få KJ som jag har hört, vet inte hur det är i de andra landstingen runt i sverige. Ha en bra dag här skiner solen och våren är på väg snön smälter sakta bort!Häls Paula
    Nu är jag ju inte TS, men nej, det tycker jag inte. Fram för fler BM och läkare som är insatta, lyssnar och förstår!
  • pumpkinpie
    Birry skrev 2008-04-17 20:48:45 följande:
    Själv har jag varit på mitt första läkarbesök (i v 14) och är lovad snitt om jag inte ändrar mig av de två Aurorasamtal som de vill att jag ska gå på. Hade helst velat ha ett datum för att känna mig lugn, men doktorn sa att jag inte ska oroa mig utan jag har ett snitt om jag fortfarande vill ha det då. (Och det vill jag ju!) Jag hade bett min bm att boka mig till en snäll läkare och det gjorde hon verkligen!!
    Skönt att du redan blivit lovad och slipper ha ångest, Grattis!
  • pumpkinpie

Sitter och surfar runt på inreda.com och kollar på alla söta bebissaker, åh vad jag vill ha bebis, måste bli min tur snart

• pumpkinpie
    siamusen skrev 2008-04-17 22:47:20 följande:
    Ska vi halla tummarna för
    Ja, jag jobbar på mina issues
  • pumpkinpie

Men det blir mycket svengelska när jag skriver och pratar, min man och jag pratar engelska hemma och då blir det lätt så

• pumpkinpie

Jag har importerat min man därifrån

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.