• Tuzza

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Isabelita skrev 2008-05-04 11:25:17 följande:
    Ja, det såg faktiskt inte sååå läskigt ut nu Och gulligt att pappan fick träffa barnet först på något sätt. Jag tror nog inte att jag kommer våga vara vaken, men jag vill våga! Hur många nätter brukar man bli kvar på sjukhuset? Vet du?
    Jag blev akutsnittad med sonen -06 och var kvar i två nätter har jag för mig. Läkte väldigt bra. Ang att vara vaken så måste jag säga att det inte var några problem alls men jag förstår verkligen om det känns läskigt..Hoppas det blir bra hur det än blir för dig!

Imorgon smäller det..då får jag besked om jag får snitt eller ej..Är nervös så jag tror jag kräks....
  • Tuzza
    Smuliz skrev 2008-05-04 13:27:32 följande:
    Svar på #1261 Ja just vi skulle ju dit "samtidigt" ska hålla tummisarna för dej
    Tack tack! Lycka till själv!
  • Tuzza
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-04 15:18:39 följande:
    Stort lycka till nu TUZZA...håller alla tummar o tår för att de ska ge dig ditt snitt!
    Tusen tack! Jag återkommer med rapoort...*gulp*
  • Tuzza

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! *jublar av lycka* Fick mitt snitt beviljat på studs, inga problem alls!! Läkaren läste mitt brev och sa ja detta får vi ju ordna...! Så jag fick tom datum..3/6 kommer bebis! Känns helt makalöst ofattbart!!!!

• Tuzza

Tack så mkt för alla grattis! Det värmer!

Det är smått sjukt att det ska skilja så mellan olika län, läkare osv..Läkaren jag träffade sa bara att det viktigaste är att alltid ha med sig patienten..Han ifrågasatte inte ens det. Är så tacksam, var nästan gråtfärdig innan jag gick in och dessutom beredd att få strida och tjata mig till det....Känns som en stor sten har lämnat mina axlar...

• Tuzza

cameron...vad spännande...och lycka till!!! Berätta sen hur allt gick!

Aljas79: Stort grattis!!! Det kan kanske tänkas bli ungefär samtidigt som mitt snitt då, jag har BF d 10/6. Snittas den 3/6.

Fick igenom på jobb igår att jag bara jobbar nästa vecka med, känns helt overkligt...men skönt. Hinner jag varva ner och mysa med sonen ett tag innan det är dags!

Ha en bra dag alla!

Kram

• Tuzza
    hjärta skrev 2008-05-07 22:16:35 följande:
    Fick mitt snittdatum med posten idag! 11/7 kommer min lilla flicka, på sös. I v 39+1, håll tummarna att hon stannar så länge! Är lite jobbigt att det bara är 6 dagar innan BF, men annars får jag ju åka in och så gör de "akutsnitt". Känns ju lite onödigt att de ska vänta så länge. Snittläkaren sa själv att bebisen i v 37 är färdig...men men, bara det går bra så spelar det ju ingen roll nr det blir :)
    Stort grattis!! Mitt snitt är lika nära inpå, jag tror de beror på att det är bäst för bebisen att stanna kvar i magen så länge som möjligt!
    Leyhla skrev 2008-05-08 09:29:08 följande:
    Hjärta:Å vad skoj med datum!!Inte alls långt kvar juh!!!Jag har lite frågor till er som blitt snittade1. Får man upp bebis till sig direkt, som vid vanlig förl?2. När kan man börja amma, asså efter en vanlig frl. lägger de bebis direkt vid brösten väl?2. Stannar man mkt längre vid förl. än annars innan man kommer till BB?
    Om allt är ok får man upp barnet direkt, min parvel hade dock lite problem med andningen så han drog de iväg med direkt. Min sambo fick välja mellan att följa med honom upp till neo eller stanna hos mig. DET tyckte vi båda var ett jobbigt beslut att ta, speciellt min sambo. Denna gång kan man ju ha tänkt över hur man vill ha det om något liknande skulle hända..Jag fick börja amma direkt när jag fick träffa min son efter ett par timmar. Efter jag hade blivit ihop sydd fick jag komma direkt tillbaka till mitt rum på förlossningen innan jag åkte in t BB efter ett par timmar. Vet inte hur det blir denna gång i och med det var ett akutsnitt förra gången. Jag stannade 2 nätter, sen åkte jag hem. Tror det är ganska individuellt hur snabbt man återhämtar sig.

Jag tycker det är så skönt att veta att det blir snitt denna gång. Dels finns det en del beslut man kna ta INNAN, som det där med var min sambo ska ta vägen om bebis behöver åka iväg..Då tänkte jag även ta med nåt plagg/filt som luktar mig som bebis kan ha hos sig innan vi får träffas. Fick det tipset av någon, inte så dumt tyckte jag.
  • Tuzza
    Leyhla skrev 2008-05-08 13:32:31 följande:
    Tacka alla snälla för svarenTuzza:Ja, det kan inte vart lätt för din sambo att i den situation att välja att stanna med dig eller följa med barnetHoppas verkligen inte det blir nga komplikationer denna gång, för jag vill verkligen inte behöva vänta 8 timmar på mitt barn som sistVill se, känna, amma direkt!!!
    Jag fick oxå vänta många timmar på att få träffa min son...Hoppas precis som du att det blir bättre nästa gång. Var det akutsnitt för dig sist eller?
  • Tuzza

Grattis till asat och cameron! Skönt att höra att allt gått bra!

• Tuzza

Oooh..undrar om Tessulago är mamma nu då kanske, spännande!!!

Lycka till och skriv när du orkar!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.