• Tuzza

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej! Tittar in här, detta verkar vara en tråd för mig! Är gravid med barn nr 2. Fick en son i september -06 som kom med akut snitt. Nu vill jag ha planerat snitt men det verkar vara jättesvårt där jag bor. Är i v 27 nu. Ska träffa läkare på tosdag och sen ska jag gå i samtal för förlossningsrädda...

• Tuzza

Hej på er...! Ska träffa läkaren idag eftersom jag blivit akutsnittad innan. Han/hon ska utreda om det finns risk att jag hamnar i samma sits igen vid nästa förlossning. Nervöst känns det..Undrar just hur han eller hon ska kunna utreda det? Bara genom undersökning eller journaler eller vad? Jaja..vi får väl de....Hur lägger man till sig i listan förresten?

• Tuzza

Var hos läkaren idag eftersom jag blivit snittad tidigare. Ska få ett nytt UL snart (Är i v 27 och skulle få ett i v 32 pga att bebis hade mer vätska i ena njuren) eftersom magen är ganska stor och jag ligger på gränsen på kurvan. Är bebis stor och det är nåt med njren blir det kanske snitt sa han..Annars får jag gå vägen via Klara-gruppen...Blev nervös ang det här med njuren...På rutin-ul sa hon som gjorde ultraljudet att det var ganska vanligt men att de ville kolla det eftersom jag har dubbla urinledare...Men läkaren ville kolla det nu snart. Det känns ju bra att dom kollar upp visserligen..

• Tuzza

Det verkar ju vara rena rama cirkusen för att få ett planerat snitt....Någon som har erfarenhet från helsingborg förresten? Läkaren jag träffade i veckan pratade också om igångsättning tidigare men jag säger som någon annan skrev här: jag VILL INTE bli igångsatt och föda "vanligt" överhuvudtaget..Jag vill ju ha ett snitt...Fattar inte vad som ska hjälpa med att bli igångsatt. Har jag otur kan det ju sluta med akutsnitt iaf. Jag vill ha det planerat denna gång. Tänker på det hela tiden och har svårt att sova om nätterna för det snurrar i mitt huvud om detta...

• Tuzza

Hej på er...Nu har jag fått tid för klarasamtal, äntligen...den 8 april, 2 månader innan beräknad bf..Jag är så nervös...HUR ska man lägga fram det..? VAD ska man säga för att bli tagen på allvar? Jag vill verkligen inte föda vanligt och min övertygelse har blivit starkare ju längre graviditeten gått. I början på grav sa min bm att man brukade vänta med att träffa klaragrupp eftersom vissa saker behövde mogna...För mig har det blivit tvärtom..I början av grav var jag mest orolig och ängslig för förlossningen..Nu får jag i princip panik när jag tänker på att föda vanligt...

• Tuzza
    Solstråla skrev 2008-03-26 09:41:11 följande:
    HURRA!!!!Mitt snitt är beviljat! Nu väntar jag bara på datum
    Grattis! Hur gick du tillväga!?
  • Tuzza

Grattis indianflicka!

Någon som har tips på vad man ska säga när man ska träffa klara-gruppen om typ 2 veckor...Jag vet inte vad jag gör om jag inte får snitt....

• Tuzza

Grattis maopa!

Var hos bm igår som tycker att jag ska vänta med att vara säker på att det är snitt jag vill ha tills jag träffat klra-BM på tisdag..Öööh...tror inte jag lär ändra mig. Är dock lite nervös...jag får försöka vara stentuff....
    Lycka till ni andra och grattis t er som fått beviljade snitt!

• Tuzza

Smuliz, jag hakar på din fråga..jag har precis samma problem...

• Tuzza

Smuliz, jag önskar dig lycka till!!! Berätta gärna sen hur det gick. Jag ska på mitt samtal på tisdag. Dödsnervös e jag. Håller tummarna för oss båda och alla andra som vill ha snitt!!!!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.