• Tuzza

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Smuliz skrev 2008-04-07 15:27:42 följande:
    Är hemma nu efter ett lååångt besök på spec.mvGjort tillväxt-UL och kollat så livmodertappen inte var mogen (pga min mensvärk och kraftiga sammandragningar) men det var den inte *puh*Sen fråga läkaren mej om jag fortfarande var inne på snitt, och ja som laddat upp som tusan, tog fram min lilla fusk-lapp där jag skrivit upp alla mina känslor jag har kring en vaginal förlossning och var beredd på mothugg. Hon läste lappen och frågade mej lite om de olika sakerna jag skrivit. Sen sa hon, Ja jag tycker inte att det är nåt mer att diskutera mer än att du får ett planerat snitt. Du har ju väldigt starka känslor kring vaginal förlossning. Så ska vi säja den 20-21 maj!? Gissa om jag blev paff, men sen kände jag hur en tung tung sten släppte inombords. Jag blev så lättad. Så jag fick preliminärt datum den 21maj men ska få riktiga datumet vid nästa besök i början på maj. Och jag blev lovad ett "akut" snitt OM det skulle sätta igång tidigare.Allt känns såååå mycket lättare nu Hoppas det går lika bra för alla ni andra som fortfarande kämpar!
    Stort grattis! Kan man få veta vad du skrev egentligen? Jag ska på samtal imorrn, dock inte med läkare utan klara-bm...Hon har ju ingen bestämmanderätt men jag hoppas hon kan skicka mig vidare t läkare ang snitt...
  • Tuzza

Oj vad det hänt mkt i tråden sedan jag tittade sist...Har inte orkat sitta vid datorn så mkt. Vad tråkigt att det blivit tjafs...fram tills nu var detta i princip enda tråden man kunde läsa i och känna sig stöttad och känna igen sig...Trist när det blir som alla andra trådar där man ifrågasätts nåt grymt bara för att man vill ha snitt..

För en vecka sedan var jag på klarasamtal (vet inte om jag kanske har skrivit det??). Bm var jättegullig..Men det hjälpte mig inte nåt. Fick gå in i förlossningsrummet jag hade sist..vilket ledde till att jag sovit ännu sämre sedan dess. Jag bara ligger och funderar och oroar mig!! Det kröp i hela kroppen på mig. Meningen var att jag skulle lägga det gamla bakom mig...Ska dit en gång till...men jag tänker kräva att få trä'ffa en läkare nu...Är ändå i v 33 snart...Börjar det inte bli hög tid att få ett beslut? Jag är bara så himla RÄDD för vad som kommer att hända om jag inte får snitt...Hur tusan ska jag må fram tills BF då? Som det är nu sover jag inte om nätterna...jag gråter typ dagligen och förra veckan, dagen efter klara-besöket så kom jag gråtandes till jobb. Jag mår uruselt psykist...Detta funkar liksom inte. Jag kan ju aldrig tänka mig att bebis i magen mår bra av en mamma som är ett nervvrak..Och jag har ju en 1.5årig son också att ta hand om...

• Tuzza
    siamusen skrev 2008-04-15 14:31:45 följande:
    Hoppas du far ditt snitt och att du far det beviljat snart sa du slipper tänka pa det mera. Tror de kan dra sig för att ta ett beslut dock fôr att se om mamman ândrar sig.Ring upp och tjata.
    Ja, jag ska kräva att få träffa en läkare snart..detta börjar bli ohållbart...Tack för peppning!
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-15 14:33:55 följande:
    OHHHH...GUD va jag känner igen mig i din beskrivning!!!!!Gråter o gråter...orkar inte med ngt, har inga krafter kvar...Jag känner mig som ett nervvrak, snittet är det enda jag tänker på, man koncentrerar sig så på det, att man glömmer av bebisen i magen man väntar. Vid de andra graviditeterna har jag legat o mysigt med magen o klappat den ömt, nu vill jag inte ens ta i magen...känner mig så ledsen.. :(Det är ju läkarna som tar den glädjen ifrån mig...
    Ja, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bli tagen på allvar....Dom vill väl att man ska ge upp kan jag tro...

Hur som helst, grattis till er som fått snitt!!!
  • Tuzza
    seppo skrev 2008-04-15 16:20:01 följande:
    grattis till er som nyss fått snitt.., själv väntar jag på kallelse till möte med beslutande läkare... är jättenervös och vet inte riktigt vad jag ska säga
    Önskar dig lycka till!! Jag vet inte heller vad jag ska säga om det nu blir så att jag får träffa läkaren..Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad jag är rädd för..det är liksom...altihop...
  • Tuzza
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-15 21:21:43 följande:
    I övermorgon är det dags för min lilla Hektor att komma ut =)Längtar så otroligt mycket!
    Massa lycka till!!!!!!
    rew skrev 2008-04-15 20:55:20 följande:
    Har ni fött barn tidigare eller är det ert första? Om man får vara nyfiken, kan inte heller sätta ord på vad jag var/är rädd för.
    Det är andra barnet för min del..Sonen kom med akutsnitt för 1.5 år sedan...

Har vatt på UL idag, bebis är npormalstor och inget konstigt med njurarna, skönt...! Och nu vet vi vad det är för kön..t 97%...

Min BM är dock orolig för mig...hon vill att jag ska kräva att få träffa en läkare eftersom jag mår så dåligt psykiskt....Känns ju bra att det är fler som trycker på.
    Smuliz skrev 2008-04-15 20:52:39 följande:
    Tuzza: Så var det ju för mej me, jag visste bara att jag hade väldiga obehag-känslor emot hela kittet. Men ja kom ju på nåra saker när jag verkligen satt hemma och tänkte igenom det.Har du kommit på nåra än? Hjälpte mina "tips"?
    Jo...det har det väl...får sätta mig och göra en lista...
  • Tuzza

Hej i tråden! Hur har ni det allesammans? Själv ska jag på andra klara-samtalet imorgon, sambon ska med. Känns skönt att ha honom med sig. Ska kräva att få träffa en läkare snarast för beslut om snitt. Börjar känna mig stressad, är i v 34 nu. Det börjar ta rejält på krafterna att ligga och fundera om nätterna istället för att sova..

Kan GBS leda till sena missfall?? Blev orolig, har fått reda på att jag har det. Visserligen hade jag väldigt sparsamma halter bakterier men de finns ju där och jag ska få behandling under förlossningen...

Var inne på förlossningen akut i måndags. Vaknade 3.30 på natten och var genomsvettig och hade fruktansvärda magsmärtor, mådde illa och kände mig konstig. Men allt var bra. Bebisen sparkade på som bara den, ultraljudet var bra och alla prover med. Kanske hade bebisen gjort en riktig kullerbytta...eller så är det stress kanske..Eller magkatarr...Blev iaf rädd!

Nu ska jag läsa ifatt i tråden!

Ha det gott tjejer!!

• Tuzza

snart3barnsmamma: Usch..har läst ditt brev till läkaren...och jag fattar inte hur de kan neka dig snitt...

Är det någon som orkar läsa mitt brev när jag skrivit det klart? Inboxar det gärna isåfall...

• Tuzza
    Tessulago skrev 2008-04-28 12:06:20 följande:
    Idag fick jag min snittdatum  Så den 12 maj blir jag mamma!!
    GRATTIS!

Får besked om jag får snitt eller ej på måndag då jag ska träffa läkaren..sååå nervös!!!
  • Tuzza
    Aljas79 skrev 2008-04-30 10:58:05 följande:
    Härligt hjärta:)Jag ska på snitt-snack med läkare på SÖS på tisdag, är det någon som fått sitt dautm direkt för att ni varit lite längre gångna? Jag är i vecka 35 imorgon och tänker att när vi väl kommer dit på tisdag så är det ju max 4 veckor till snittdax... Kan jag "kräva" (okej, be om då...) att få ett datum direkt för att det är så kort tid kvar eller hur har ni gjort som fått datum sent???
    Så blir det för mig också...Grejen är bara att jag inte fått ngt snitt beviljat än. Det är därför jag ska dit på måndag, tycker det är väldigt sent. Snälla håll nu tummarna för att det går vägen....

snart3barnsmamma: Vilken tur att du åtminstone har en psykolog som lyssnar på dig..men det hela låter ju som en vääääldigt lång och besvärlig väg att gå. Det är rysligt vad de bråkar med dig...Jag hoppas iaf att allt löser sig snart!

Grattis hjärta till ditt snitt!!!!

Ni som fått snitt beviljat pga förlossningsrädsla efter jobbig förlossning..Vad har ni sagt till läkaren? Jag är så himla nervös och rädd att jag ska glömma allt när jag väl är där på måndag...Ska ha sambon med mig, det känns iaf skönt.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.