Inlägg från: Angel80 |Visa alla inlägg
  • Angel80

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

Milimina - jag håller tummarna för att du får ett superstarkt plus och att det bara var en "vanlig" blödning. För det har man ju hört många som har haft blödningar i början på graviditeten utan att det för den skull ha inneburit något negativt.

• Angel80

malin - beklagar sorgen. kram

elisabeth - vilket jäkla elände, ska ni aldrig får vara friska.

• Angel80

Lilleman blev 1,5 år igår, tänk vad tiden går fort.

• Angel80

Nu behöver jag lite tips. Lilleman ska bo hos mina föräldrar nere på västkusten några dagar i juli och då tänkte jag och maken ge oss iväg på en storstadsweekend någonstans. Har ni några tips? Jag känner att jag vill besöka något nytt ställe samtidigt som jag har en del gamla favoriter som vore kul att bestämma igen. Jag velar som bara sjuttsingen. Men jag tänkte om man bokar flyg redan nu kan man ju få riktigt riktigt billiga flystolar hos de flesta flygbolagen i och med att man är ute i så god tid.

En annan fundering jag har, om ni hade möjlighet att teckna försäkring för kvinnorrelaterade sjukdomar, såsom livmodercancer och bröstcanser, skulle ni göra det då? Vad täcker egentligen de "vanliga" försäkringarna man har? Någon som har bra koll?

• Angel80

ancy - ja NY funderade jag på, men det känns för kort med bara tre-fyra nätter borta +restiden.

Vad gillade du med Madrid? Där har jag aldrig varit. Paris älskar jag.

• Angel80

Elisabeth. Ja rom är underbart, var iofs där ganska nyligen och jag har ju precis kommit hem från florens. hm.

Tacksam jag är för era tips. Hehehe. Men just NY känns för långt för så få dagar och som sagt Italien har jag precis varit i.

Några mer tips på storstäder eller andra mysiga städer man absolut inte får missa?

• Angel80

nanis - nä ha inte dåligt samvete. from måndag börjar lilleman heltid på dagis. Visst ska vi försöka korta ner dagarna på dagis så gott det går, men han kommer att få en hel del långa dagar också, bara att försöka anpassa sig så gott det går. För de små har nog lättare att anpassa sig än vad vi har.

Det är ju för egoistiska skäl man vill hämta dem tidigare för att göra något roligt tillsammans och få lite kvalitetstid. Kan man inte ge dem det utan precis som elisabeth säger, hämtar dem för att åka och handla eller fixa med annat hemma så kan de nog lika gärna vara på dagis. Framförallt tror jag att det isf är bättre för dem att vara på dagis. Mycket mer stimulerande och roligt för dem.

• Angel80

ancy - jag tycker att den ljusblå eller ljusgröna är skitsnygg. Idag såg jag en riktigt riktigt illila urban tvilling på stan, skitsnygg, men kan faktiskt inte se att det är någon som finns på hemsidan för den var verkligen skriklila, riktigt snygg.

Iofs kan det vara dålig färgåtergivning på deras hemsida, fast det vore iofs väldigt konstigt om det var så.

• Angel80

Hmmm..... kollade för skoj skull hur många dagar vi har kvar för lilleman. Vi har ju 80 dagar kvar med sjukpenningnivå och 72 dagar kvar med lägsta nivå. Är inte det ganska mycket? Eller har ni andra hur många dagar som helst kvar?

• Angel80

Hur mycket får man för en lägsta dag?

Är det någon som ska se melodifestivalen ikväll?

Om man ska tro skvallerblaskorna (Aftonbladet och Expressen) så har ju Amy och E-type redan kammat hem finalplatserna.

Jag vet inte ens vilka som är med ikväll? Någon som vet?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10