Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Martha skrev 2008-04-05 20:26:57 följande:
    åå va tråkigt.. hoppas du oxå blir bättre.. synd att du inte hinner på mässan...
    Jag är skitförkyld, ska till akuten kl 14 m Adam. Jag fick ingen tid för min hals förrän på tisdag. Hoppas nu att det inte är halsfluss, för då blir ju min psoriasis ÄNNU sämre, och det orkar jag inte.

Har sovit som en kratta inatt. Varit uppe ett par gånger för att ta en värktablett för halsen. Den har gjort riktigt ont inatt. Adam har sovit jättebra däremot, och han sover nu också. han hade 38,6 imorse och är riktigt låg. Hostar så han nästan kräks och är jätterosslig i bröstet. Och så är han skrikig, och det brukar han inte vara, så jag ville kolla upp det ordentligt.

Men fy, vad otrevliga dom är på sjukvårdsrådgivningen. Jag fick vara stenhård för att få en tid till Adam, men det spelade ingen roll vad jag sa om mig själv, jag fick bara ingen tid.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-04-06 12:48:49 följande:
    Ja dom är ju hel pucko där...  man får riktigt bråka... har varit på mässan, hade velat kolla mer på alla kläder men barnen var skit sura speciellt Havanna..  Och själv har jag feber :(  drygt.. dock fick man en stämpel så man kan ju åka dit igen om man orkar.. SJÄLV...
    Ja, verkligen. Och det visade ju sig, förstås, att Adam har öroninflammation och inflammation i halsen, så han ska ta pencillin i 7 dagar. Lillgubben. Tur att jag stod på mig.

Läkaren kollade min hals också, snäll som han var, men jag hade inte halsfluss, än i alla fall. Men hon på sjukvårdsrådgivningen kunde ju absolut inte ge mig och Adam en gemensam tid. Vet ju inte hur det funkar, men det hade ju varit smidigt om det gått, när man har småbarn. Men n u blev jag ju kollad i alla fall. Fast jag har jätteont i halsen.
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-04-06 16:24:30 följande:
    stackars plutten hoppas pencillinet hjälper fort! kasst att man inte kan få tid till förälder+barn samtidigt,det borde väl inte vara så svårt att ordna??!
    Nä jag tycker inte heller att det vore omöjligt att ordna, men hon blev nog sur på mig när jag inte godtog hennes nej till att få en tid, så då sa hon att vi skulle få två separata tider och dom var helt skilda från varandra. Hon var bara motvals.
  • Starlet1

Och vi blir inne. Adam har öroninflammation och jag har jätteont i min hals. Hoppas så att den ger med sig av sig själv, annars får jag åka till doktorn imorgon. Är ju så himla rädd för halsfluss.

Adam mår bättre idag. Börjar bli pigg igen, det är ju skönt.

• Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-04-07 10:34:17 följande:
    Ååh, stackars liten :(
    Ja, det är drygt. Vill bara att mitt halsonda ska släppa. Och jag skulle ju börja med cambridge nu idag. Vet inte om jag ska vänta kanske. Men jag har ju ändå ingen aptit.
  • Starlet1

Äh, jag tog lite mat istället, inte mycket för jag har ingen aptit, men tror inte att cambridge är vad jag behöver just nu. Försöker imorgon eller på onsdag.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-04-07 18:05:43 följande:
    en middags fråga... Vad heter maträtten där man stimlar potatis, lök och skinka (kassler) å lägger i en ugnsform å har på typ grädde???
    Heter den inte typ Karlssons frestelse?
  • Starlet1
    A med V och L skrev 2008-04-07 18:37:56 följande:
    Japp, hon gillar det och jag med. Det är nog det mest pedagogiska barnprogram som någonsin gjorts. Den med många rosa elefanter är till V och spelet och så kanske jag köper ett par bruna shorts om det finns kvar..
    Hade också velat ha lite såna kläder. Men Adam har ju öroninflammation, även om han äter pencillin och nu är mycket piggare, så är ju inte jag det. Jag har ont i halsen och inte har jag blivit bättre idag.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-04-08 08:51:12 följande:
    Finns det INGA gåstolar där man slipper bli påkörd på hälsenorna eller höra hur Max skriker varannan minut för att Moa kört på hans fötter? =P
    Jo, den riktigt gamla sorten med bara ett kryss och ett tygstycke som dom sitter i, men den är ju livsfarlig istället . Adam fick låna en sån när vi var i småland över jul. Herregud vilken fart han fick.
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)