Inlägg från: znoozan |Visa alla inlägg
  • znoozan

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

smarties skrev 2008-04-09 19:01:09 följande:
    Men du är ju redan smal! :)
    känner mig inte smal ju vill ner minst 5 kg,men det är ju så gott med matRäcka ut tungan 
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan
    smarties skrev 2008-04-09 19:11:11 följande:
    Visst är det hemskt. Kämpar o kämpar jag, fyra kg ner hittils på två veckor, men gud i himmelen vad det är kämpigt, var lättare när man var yngre o bodde själv, då kunde man leva på cigaretter och cola :D
    mmm och tommare i skafferi+kylskåp,nu måste man ju ha hemma till barnen å då äter man själv med....
    Michaela83 skrev 2008-04-09 19:11:12 följande:
    det tycker jag med... och fika! Jag hade nog lätt gått ner mina kilon om jag skippade fika-brödet... men är man uppväxt med bullar så är man
    brukar kunna hålla mej ganska bra,men bjuds det på kladdkaka är det kört,ääääälskar kladdkaka!
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-04-09 20:24:00 följande:
    Jag väntar bara på barnmorskorna :) Sitter här med ölkorv och vatten, och tända ljus. Karln spelar tvspel  Romantiskt va?
    här glodde sambon på hocky och jag på barnmorskorna! shit jag blir lika sugen på en till bebis varje gång,får nog sluta se det tror jag
  • znoozan
    tejp skrev 2008-04-09 22:10:13 följande:
    Allvarligt talat så känns det rätt skönt å höra! Känner mig verkligen urtråkig som inte hinner sitta alls längre, och varje gång jag kikar in i tråden så är det bara att konstatera att det inte är idé ens att läsa ikapp. Men äta småstensperioden går ju över den med...
    mmm men när den perioden är över är det klätterperioden,jag blir tooookig snart! han kommer upp på bord-diskbänk-vad som finns man inte vill ha honom på, om man vänder ryggen till en sekund,hur kan det vara så roligt att klättra?
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-10 08:06:26 följande:
    Jaha. då var det vår tur.. VATTKOPPOR....  än så länge är det rätt lugnt..
    vi kommer gärna på vattkoppsfika vore bra att ha det innan han börjar dagis!
  • znoozan
    smarties skrev 2008-04-10 12:08:58 följande:
    Jahapp, så var det dags för elräkningarna då.  
    nu? konstigt vi fick vår i mars!
    Nirnaeth skrev 2008-04-10 12:19:02 följande:
    Fyyy, jag är så trött att jag bara vill grina idag..Knappt nån sömn alls inatt, sjuk Xander och knölig Adele. Adele är dessutom superpigg idag, och vägrar sova, Xander är sjuk och mammig och vill vara på mig hela tiden, och när Adele är i vägen (äter), så blir han destruktiv och uppmärksamhetskrävande. Adele skrek, och jag sprang in i sovrummet, då kutar Xander in i en dörr, för att jag skulle ta honom istället. *gah*Dom är en hårsmån från att åka ut på Blocket snart.. Nu har jag gjort en hängmatta åt Adele, så hon förhoppningsvis sover lite bättre. Funkar inte det, så får jag sjala in henne. Måste köpa en tunnare sjal, för den vi har nu är så varm inomhus..synd det, för sjalen är ett riktigt sömnpiller för damen.
    hoppas dem sover middag samtidigt så du får vila lite!
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-04-10 13:06:17 följande:
    Helt otroligt nog så gör dom det! Xander var iofs inga problem, han går ju och lägger sig själv i princip. Adele har jag tramsat med ett bra tag, men nu sussar bönan också, i sin hängmatta!
    såg ju jätteskönt ut   gör du en åt mej oxå
  • znoozan

idag hämtade vi systersonen på dagis och han sover över,han somnade snällt för en timme sen och nu ska jag på nåt vis försöka få I att somna utan att väcka honomFundersam
    imorrn ska L lämnas på dagis 9=tidigare än I vanligtvis vaknar frågade om han ville gå på fenix med oss men han ville till dagis med sina kompisar!

• znoozan

Michaela och Smarties varifrån beställde ni era P&t?

• znoozan
    Michaela83 skrev 2008-04-11 20:09:13 följande:
    www.peppermint.co.uk
    tackar
  • znoozan
    smarties skrev 2008-04-11 22:25:33 följande:
    Var in och mätte ungarnas fötter idag, för jag tyckte Max gick så konstigt.När vi köpte skorna i vintras, då hade han 22, och vi köpte en 23a så dom skulle räcka ett bra tag..Han har 25 nu. Så jag köpte ett par nya vattentäta skor för 49 kronor..ett riktigt fynd.Sen mätte jag Moas för skoj skull, tänkte att hon kanske kunde få några tofflor eller nåt?Hon har NITTON. 19!Suck, mina bebisar är stora barn nu.
    hehe klart hela ungarna växer   vad var det för skor du hittade? vart?
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-12 09:31:54 följande:
    Åååå vilken natt...  Havanna å Jens har inte sovit nått för det kliat så hemskt.. Å jag å Malva har inte heller sovit nått bra för att hon tycker man ska vara vaken på natten.. *sucka*  ^Å nu måste jag gå å jobba till kl 13... Ända till kl 22 Men jag ska försöka styra om det lite..  För det kommer aldrig å funka för Jens å vara hemma själv med dom hela kvällen..  Trötta å griniga å kliande..
    stackars Havanna jobbigt med klåda   var Malva vaken länge?
    I somnade 20.00 igårFörvånad få se om det går att få in honom i  bättre tider nu,annars får vi låna hit kusinen igen
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-12 10:44:51 följande:
    Vet inte vad klockan var när hon somnade.. De sov så skönt bäggetvå först men så väckte Havanna Malva.. Tror klockan var runt 23 då å sen var det kört... *sucka*
    usch då,det är så jobbigt att vara trött-tur att det finns kaffeRäcka ut tungan
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-12 12:24:47 följande:
    Nu har vi lejt bort Malva till Mormor och morfar, har hon tur får hon åka till IKEA i dag.. *avis*  Och Jens är ute å går med Havanna så hon ska somna.  Har varit till apoteket å hämtat tavegyl men vi har en tjej som inte gillar medicin så det är stört på omöjligt å få i henne nått.. *sucka* 
    går det inte om ni mutar? lördagsgodis
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-12 22:23:10 följande:
    hejhejNu är jag hemma efter en dag på jobbet...   Men OJ va ny koppor det blivit under dagen.. Massor.. stackarn...  nu ligger hon i soffan å äter lite chips.. lite bra ska man ha när man är sjuk..
    oj e du redan hemma! klart man ska ha mys när man är sjuk
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-04-13 09:43:58 följande:
    Jag var på broken dreams igår, och oj oj oj vad mkt gott jag åt Har lite ångest över allt fett idag, men får väl kompensera det med en nyttig vecka Föressten, vart är det fina vädret som dom utlovade i helgen????!!
    åh vad gott! fick ni bättre service denna gång?

Isac är så sur nu,han vill se tåg men det kommer inget! han klättrade upp i fönstret och stod och ropade tååååååååååg jättelänge men inget kom för det
  • znoozan
    Martha skrev 2008-04-13 11:38:11 följande:
    Å^ååå gud va gott.. Kan vi inte göra om vår middag på broken snart???
    jaaa i`m in!
    Knastroll82 skrev 2008-04-13 11:40:42 följande:
    Gaaah!Hur får man en karl att förstå att det är inte roligare att vara vaken på natten och sova på dagen, än det är att sova på natten och vara vaken på dagen?Jag blir tokig på att han ska sova bort hela dagarna på helgerna!
    *suckar* samma problem här,jag blir tokigSkrikandes
  • znoozan
    Knastroll82 skrev 2008-04-13 12:07:50 följande:
    Undrar om deras mammor var för hårda med sängtider, så de känner sig tvugna att revloltera mot det nu när de kan bestämma själva?Jag förstår bara inte vad som är tjusningen med att vara vaken när alla andra sover?
    ja nåt sånt är det nog? nåt fel är det då,sambon skyller på att han jobbar skift-men han jobbar lika mkt dag som kväll så varför ha dygnet vänt såhär?? Isac kastade leksaker på honom tills han vaknade men direkt vi gick därifrån somnade han om
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-04-13 15:25:28 följande:
    Min mamma säger att ni gör dåligt intryck på mig! Så jag vill inte va med mer.
    hehe gällande vadå?
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)