Lyckligajag78 skrev 2008-02-22 06:23:54 följande:
Ett tips bara och det är angående FÖRLOSSNINGSBREV. Jag vet att inlägget innan mig handlar om det men det bästa är att faktiskt inte ha något förlossningsbrev alls. Detta är det bästa valet jag gjort och bm på förlossningen visade sin lättnad över att jag inte hade planerat allt in i minsta detalj innan. "Jag tar allt som det kommer och vi är öppna för förslag", sa vi. Min sambo var riktigt påläst och visste precis hur jag ville ha det, men vi tog det som det kom...Ta tex ljusen med Fransk Vanilj som jag använt mig av några veckor. De luktade så gott och jag blev så lugn. De ville jag VERKLIGEN ha på förlossningen, men tror du det gick Icke sa Nicke. Vi har syrgas här, det går inte, sa de. Där grusades en liten liten sak sönder för mig och jag tänkte HERREGUD VAD SKÖNT ATT JAG INTE HAR EN FÖRLOSSNINGSPLAN, DET BÄSTA VALET JAG GJORT!
Jag hade inte planerat allt i detalj, utan skrev just i förlossningsbrevet att jag var öppen för i stort sett allt och litade på personalens erfarenhet och professionalitet. Man kan inte planera sin förlossning, mem det var skönt att de visste vad just jag oroade mig för och vissa små grejer som t.ex. lavemang. Det var mest för min egen skull - jag hade fått ta reda på en massa saker så jag kände att jag hade många olika alternativ och visste vad som skulle kunna hända.
Vi är väl alla olika...