Inlägg från: Lyckligajag78 |Visa alla inlägg
  • Lyckligajag78

rädd för allt

Jag var innan jag var gravid måste jag säga och tyckte att bilderna i förlossningsböckerna var hemska för att inte snacka om alla ankor på stan Nej jag hade målat upp världen scenario innan jag ens blev gravid.

När jag sedan blev gravid började jag jobba med mig själv, hela hela tiden. Det var inte lätt många gånger, men att tänka positivt har hjälpt mig jätte jättemycket och det är nog därför jag hade en sådan otroligt mysig graviditet och fin förlossning. Jag födde för 12 dagar sedan och skulle absolut göra om det, för att vi ska få ett barn till och Lilla Ebba ett syskon.

Det här kan du också göra och klara av, det tror jag absolut. Min bm sa något till mig som jag hade med mig "Det finns människor som hamnat i koma som klarat av att föda vaginalt" Detta betyder alltså att min kropp vet vad den ska göra vid förlossningen tänkte jag hela tiden.

Jag födde helt närvarande, utan minnesluckor och jag fick aldrig panik, trodde jag skulle dö eller bad min sambo fara åt helvete *ler*

Önskar dig lycka till!!

• Lyckligajag78

Ett tips bara och det är angående FÖRLOSSNINGSBREV. Jag vet att inlägget innan mig handlar om det men det bästa är att faktiskt inte ha något förlossningsbrev alls. Detta är det bästa valet jag gjort och bm på förlossningen visade sin lättnad över att jag inte hade planerat allt in i minsta detalj innan. "Jag tar allt som det kommer och vi är öppna för förslag", sa vi. Min sambo var riktigt påläst och visste precis hur jag ville ha det, men vi tog det som det kom...

Ta tex ljusen med Fransk Vanilj som jag använt mig av några veckor. De luktade så gott och jag blev så lugn. De ville jag VERKLIGEN ha på förlossningen, men tror du det gick Icke sa Nicke. Vi har syrgas här, det går inte, sa de. Där grusades en liten liten sak sönder för mig och jag tänkte HERREGUD VAD SKÖNT ATT JAG INTE HAR EN FÖRLOSSNINGSPLAN, DET BÄSTA VALET JAG GJORT!

Svar på tråden rädd för allt