• 8Viola2

2008

oxle bo skrev 2008-02-18 14:06:52 följande:
    fortfarande ingen stegring..är på dag 16 i dag. när jag gjorde VUL så hade jag en äggblåsa som var 13mm o en som var 8mm. nu har jag mensvärk på både höger o vänster sida,undrar om båda äggen är på G?hmm.vi sexade igår för säkerhets skull. jag funderar på om vi skulle göra e till tråd där vi kan skriva när vi har BIM eller om vi vänter på utredning o så.så vi kan hålla lite mera koll på varan vad tycker ni?kram
    Jag har ingen koll på hur stora exakt äggen ska vara för att vara bra men 13mm är väl bra?
    Hmm..Ja lossnar båda så ligger det simmare och inväntar äggen nu då. hehe..

Du får göra en tråd till eller om du fixar en lista i denna tråden.
    Denna månaden har jag inte ens råd att köpa de billiga stickorna så jag har bestämt mig för att pausa med alla tester iaf denna månaden fast jag vet ju iaf när Äl och BIM är.
    Ska fokusera på att jag ska börja jobba den 10:e mars istället.

• 8Viola2
    Nikithea skrev 2008-02-19 08:42:33 följande:
    Viola, har du fått jobb? Va kul.
    Jo då jag ska jobba mars-sep så det känns toppen!
    Blev uppringd från samma arbetsgivare jag var hos förra sommaren och blev erbjuden att komma på intervjuv för ett jobb som inte annonserades ut. Blev superglad och efter intervjuvn var jobbet mitt. Visst är det bara under säsong men det ger mig iaf jobb under 7 månader, heltid, mån-fre och en månadslön.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-19 14:45:37 följande:
    själv börjar jag jobba natt den 3 mars.ska bli spänande, ser fram mot det, och så får jag mer ledigt.fast vi får se hur det blir med en saken. jag har sakt att jag vill jobba extra, o vi har typ inga vikarier så det finns jobb..fan vilken mensverk jag har.aj aj. brukar inte känna av ÄL. hmm konstigt.grattis vad kul
    Ja just det ...hur känner du inför det?
    Jo jag sa också att jag kunde jobba lite extra när jag är ledig.
    Verkar som att jag kommer ha fullt upp så vi får se hur mkt jag orkar med. Jag måste ju ha en semester enligt dem

Då är det säkert ett guldägg som släpper om du känner av ÄL
    Hoppas på det iaf.
    Stämmer att man oftast får mensen 10-16 dagar efter ÄL.
    Då räknar man från dagen efter ÄL som troligen är dagen efter stegringen på testerna till dagen innan mens.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-19 15:00:22 följande:
    vad är det för jobb du har fått? men då kommer du väll få betald semester? jo jag tror att det känns bra,men det kan jag inte svara på förens jag har testat jag hoppas att det är ett guld ägg, men jag tror att jag har för höga förväntningar.hur många lyckas på först försöket?
    Jo det verkar vara många som lyckas på första försöket här på fl iaf men inte många jag känner har det varit så enkelt för.

Jag har fått ett jobb som bokare
    Nej eftersom det är ett säsongsjobb så blir det ingen betald semester tyvärr. Kan ju vara arbetssökande på ams och stämpla upp de två veckorna men jag klarar mig ändå eftersom man får skattepengarna i närheten av den tiden också
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-20 12:03:45 följande:
    det är bara o köra på.. det skadar ju inte..tänk om vi alla kunde plusa nu..dom här två veckorna kommer nog o gå väldigt sakta..kram
    Ja vilken dröm om alla kunde få plussa nu äntligen.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-21 22:15:58 följande:
    Ho ho.... *eko*här var det tomt..själv håller jag på o frosta av frysen,det tar en evig tid.. nu är jag ledig i 3 dagar,ska bli så skönt ska göra ingenting..
    Håller med om att det tar en himla tid att frosta av frysen.
    Därför införskaffade vi en självavfrostande frys när vi totalrenoverade om köket

3 dagars ledighet är lite lyx. Vad ska du göra när du gör ingenting då? Se någon bra film eller nått kanske?
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-21 23:17:44 följande:
    helg, ska förföra gubben lite igen tänkte jag. Det blev så intensivt ibörjan av veckan så vi gjorde några dars uppehåll. skönt å sova om natten och på morgonen.. Blev ju väckt med sex. hihi... zzzzzzzz Kanske lite vårförkyld här men ingen feber än. kram vänner.!
    Låter som en mysig helg för din del
    Jag få däremot vänta lite till för sådana aktiviteter.
    Blir dock trevligt i helgen...gubben min ska på lagfest med bandylaget och själv ska jag dricka lite vin tillsammans med sambons brors sambo (hängde ni med?)
    Blir väl att man ser på melodifestivalen kan jag tro.
    Då var vi vakna lika tidigt idag då Wilma
    Fast jag har druckit kaffe sent så att det blir att vara vaken liten stund till.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-22 13:12:47 följande:
    hmm det ända jag vet att vi ska göra är att vi ska hem till mina päron,dom skulle bjuda på mat sen ska jag bara ta det lugnt,ut o gå i skogen..det är skönt.kram
    Hem till föräldrarna och bli lite ompysslad.
    Brukar oftast vara trevligt med en liten matbit också.
    Själv är jag ingen direkt skogsmänniska även om jag kan förstå att det har en lugnande förmåga för kroppen och knoppen.
    Kram
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-25 10:47:41 följande:
    så var det måndag igen.min sista vecka som dag personal,nästa måndag går jag min första natt länktar. ska bli skönt o jobba själv. slippa allt tjafs som det lätt blir när det bara är tjejer som jobbar.jag funderar på när jag hade Äl det gav utslag i onsdags, men hade jag Äl på torsdage då, vet inte?hur mår ni alla, ni som väntar på BIM känner ni något? själv känner jag mig precis som vanligt.när jag blie gravid sist så fick jag öma o ådriga bröst, o flytningar innan BIM, man jag kommer inte ihåg när det kom.kramar på er..
    Nej jag väntar inte på BIM men har ÄL om ca 2 dagar och märker av de sk ÄL-flytningarna idag.
    Sedan är det bara att vänta ca 2 veckor och få mens i samma veva som jag ska börja jobba
    Jag tyckte mig också ha ådriga bröst innan BIM senaste ggn samt rikligare flytningar men brösten är fortf ådriga och mensen kom då som alltid annars.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-26 12:59:35 följande:
    10 dar kvar.. mår som vanligt... sega väntan.. suck kram tjejer.
    Ja jag har också väntan på BIM framför mig nu eftersom jag tror mig ha ÄL idag. Testar inte med stickor denna månaden men flytningarna samt ÄL-värken bekräftar det.

Kram
Svar på tråden 2008