• 8Viola2

2008

Hejsan på er!

Kan jag få vara med i erat gäng??
    Är uppe i ca 2 1/2 år nu utan att blivit gravid en endaste gång
    Sambon är inte redo för utredning ännu och eftersom jag är utan jobb är det väl kanske ingen brådska.
    Båda måste ju vara redo för nästa steg.

Tea: Min barndomsvän fick anorexia och de(sjukpersonalen) trodde inte hon skulle kunna få barn i framtiden.
    Idag har hon två barn och planerar för en tredje.
    Det finns hopp ännu!

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 09:33:11 följande:
    82Viola:du är så välkommen så..man måste ju vara redo,det är ju ett ganska stort steg o ta.vet du om du har ÄL?
    Tack!

Jag har ju testat ett år med ÄL-tester för att kolla när jag har ev Äl och vad jag har för lutealfas osv.

Det har resulterat i att jag fått utslag varje månad jag testat med testerna och lutealfasen är så nära konstant man kan komma.

Däremot har ÄL inträffat tidigare med tiden vi försökt och jag märker av den mer och mer.

Nu kan man inte kanske lite helt på ÄL-testerna att man faktiskt har ÄL eftersom det krävs ju östrogen för att ägget ska släppa och inte bara LH-hormon. Ska införskaffa en monitor vart efter som även mäter östrogenet.

Men jag tror ändå att jag borde ha ÄL eftersom testerna påvisar stegring. Vad tror ni?
  • 8Viola2
    Tea80 skrev 2008-01-03 12:47:14 följande:
    Vad härligt det är med alla som ansluter med sina historier och värdefull input!Nyköpingsbo: Så himla sorgligt att det slutade i v 20... Håller alla tummar för att det går bra hos läkaren den 22:e och att ni är med på banan igen! Du verkar så underbart optimistisk och jag är säker på att det ordnar sig förr eller senare när man håller lågan uppe!Nikita: Tack för positiv input! Vad hemskt med din blindtarm... tänk vad mycket saker som kan påverka som man inte har en aning om!! Gullig vovve du har förresten, misstänker att den är din/er Viola: Härligt med det hopp som dins vän historia ger. Tack, det värmde!!
    Så bra att min historia gav dig hopp!

Kan ju säga att det är en hemsk sjukdom och jag har själv haft en släng av det. Fick aldrig det skrivet på papper men visst påverkades jag också av att hon "svalt" sig själv.

Vi var tre tjejer som gjorde lika och peppade varandra.

Idag är jag glad att jag inte "lyckades" gå ner så mkt som hon.

Blir man egentligen frisk kan man tycka?!

Men jag tror nog att du kommer lyckas bli gravid efter ett tag.

DU har KLARAT dig ifrån anorexin så jag vet att DU KLARAR detta med.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:31:22 följande:
    oj. det viste jag inte..men kan du inte ringa till gyn och säga att du vill göra VUL för o se om du har ÄL?
    Jo det kan man säkert tillsammans med start av utredning!

Hade en tid förra året i dec (06) som vi avbokade pga olika händelser i livet och nu vill sambon vänta.

Frågade då -06 om man enbart kunde göra en egen fertundersökning men det gick inte.
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:55:32 följande:
    ok.vill bara säga,att min sambo har inte kollat sig.bara jag fick hormoner,så fick jag komma o göra VUL för o se om jag hade Äl o det hade jag.kan det vara olika i olika komuner? vart bor du?
    Jag bor i Norrköping och detta var för en privat gynekolog!
    Har blivit rekommenderad att gå till henne från flera personer.
    Det är ju inte aktuellt just nu ändå. Kostar ju lite pengar ändå även om jag är fullt medveten att barn gör det också
  • 8Viola2
    Nikithea skrev 2008-01-04 13:58:50 följande:
    Hej!Tea80; ja det är en av våra sötnosar! Gullig liten du har själv!Det är så skönt att vara på dessa sidor och få se att man inte är själv om dessa problem. Och jag som ännu går i väntans tider på att utredningen ska börja tycker att det är så bra att lära sig lite om de olika metoder och steg som används. Jag har utslag och stegring på ÄL-test, men har ingen aning om östrogenet.... Ska ha ÄL 6/1 men just nu jobbar vi om varandra i en vecka och är bara hemma samtidigt mellan 03.00 och 07.00 så jag vet inte om det finns ork för "verkstad" denna gång....
    He he...jag kommer också ha ÄL i de tiderna!

5-6jan enligt beräkningarna så nu hoppas jag på att vi får ett plus och att du slipper utredning
  • 8Viola2
    Nikithea skrev 2008-01-04 14:26:19 följande:
    Trevlig helg då 82Viola....!
    Det samma !!
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-04 17:33:12 följande:
    Idag kom mensen. Lite sen så jag hoppades verkligen att det hade tagit sig. Men inte då! Så det är väl bara att bryta ihop för att sedan bita ihop och starta om igen!
    Trist att tanten skulle dyka upp.

Själv så testade jag pos för ÄL på em

Skönt faktiskt att cykeln börjar bli normal och nästan efter "skol-exempel".

Äl dag 14 och mens dag 28 oftast
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-04 19:04:20 följande:
    hej alla tjejer..hur är det med er?vad ska ni göra en kväll som denna? själv ska jag på bio med min syster,vi tänkte se Arn.får se om det är något o ha.vill att tiden ska gå fort så det blir den 22,så man kan komma igång med bebis värkstan igen..kramar
    Ja du det blir nog en del slappande framför tv:n denna helgen.

Försöka få lite städning gjord också.

Har inte ngt direkt planerat mer än en sak
  • 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-01-05 01:40:17 följande:

Har varit på släktkalas nu i kväll, blivit mycket sånt på senaste. Var så nervös att folk skulle fråga om det inte var dags snart men det gick bra (har inte sagt nått om att vi försöker). Min brors flickvän är stor som en luftbalong (de försökte inte ens och fick två som ska ut i världen nu i mars). När de tala om för mig att de var blivande föräldrar gick luften ur mig, och när de sa att de var två och visa bilderna känndes det som om jag gått i tusen bitar. Men nu är jag bara lyckcklig för dem även om jag önskar att det kunde bli min tur snart också. Vet inte varför men ju närmre personen är som talar om att de är gravida desto jobbigare känns det för mig...borde inte spela nån roll eftersom det är mitt barn jag vill ha och inte deras. Av någon konstig anledning känns det bättre när de kommer till slutet av graviditeten eller när barnet är fött. Kanske för att det är längre bort ifrån det stadium som jag siktar på att hamna i??!!??Har bjudit mina syskon och respektive på spel- och vinkväll på söndag... man kan inte få allt...eftersom jag inte kommer att få + i slutet på denna månad (sambon är utomlands) så får jag dricka vin *mums*. Man ska ju tänka positivt...he heMer 08:or till världen så lycka till alla kämpare! Förr eller senare kommer vår tid. Hälsningar pyro Pyret
    Ja det får mer än gärna bli ett antal 08:or i denna tråden

Fast jag tror mer på en 09:a för min del tyvärr.

Usch bara om jag måste vänta på en 011:a som jag själv är

Som tur är så har jag inte så många av mina vänner som jag vet funderar på en liten men man vet ju inte. Det dyker ju upp som gubben i lådan oftast!

Mina syskon kommer nog inte skaffa barn än på ngr år så där är det nog lugnt.

Vinkvällar är mkt trevliga och jag funderade själv på att göra en tillsammans med vännerna snart!

Vi brukar laga lite god mat då också

Ha en trevlig lördag ni med tjejer!!
Svar på tråden 2008