• 8Viola2

2008

oxle bo skrev 2008-03-01 10:40:37 följande:
    du får snart ett + du med det ska vi alla få.det är helt sjukt jag lycksdes på första försöket. trode inte det gick..
    Oooo...vad kul Nyköping

Visst jag är mkt avis men samtidigt riktigt glad för din skull!

GRATTIS
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-03-01 14:07:13 följande:
    TACK 2008 är ju vårat år ditt kommer jag lovar.jag ska göra ett nytt test i morgon.. för o vara på den säkra sidan..
    Jag jag hopppas verkligen att 2008 är vändningen på detta tråkiga försökande.
    Om du lovar att det kommer så får jag väl tro dig
  • 8Viola2

Grattis Nork!

Alla trådar jag befinner mig i plussar på löpande band nu känns det som.

wilma: jag kan nästan lova att jag kommer få vänta längre på mitt plus än du.
    Du har ju varit gravid 2 ggr mot mina 0 ggr.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-03-02 15:26:48 följande:
    3 ggr. håller med dig viola.. att nästan alla plussar.. *S* Innan Robin gjorde vi ett provrörsFET då var jag gravid fast jag fick mf på testdagen samma dag jag testade +. Nu kan jag väl inte räkna med att bli gravid igen så snabbt efter + i feb. Efter första mf tog det 13 månader tills Robin kom. Tappen verkar stängd. men jag hittar den nog inte. man är ju så vig. *not* HUr länge har du försökt viola? kram.
    Jag slutade med p-pillren aug-05!

3ggr... , men nu efter tredje gången borde du väl få lite mer hjälp om ni vill det.
    Jag gläds åt dessa plus iaf eftersom det är de som försökt länge som börjar se resultat.
    Igår plussade två och idag två till.
    Igår satt jag till o med och nästintill bölade för att jag var så glad för deras skull.
    Men visst är jag avis också men orkar inte gräva ner mig.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-03-02 16:20:21 följande:
    vi har fått all hjälp redan. icsi redan.. funkade inte.. Maken är lite stressad å få upp den än hemma typ så insem funkar inte. 2 ggr på egen hand iaf. Inte så pjåkigt... Men man vill ju ha barn på jorden oxå.. deppar bara lite när mensen är på g.. lite avis.. orkar eg inte uppmuntra gravida. typ.. suck.
    Nej det kan vara svårt att muntra upp de gravida när man själv sitter och väntar på en trolig mens. *suck*
    Ja det är klart att du vill ha barn på jorden med
    Tycker så synd om er som råkat ut för detta och ni är riktigt starka som orkar fortsätta.
    Fått all hjälp skriver du...får ni inte försöka med ivf då eftersom insem. inte funkade? Eller går det bort eftersom ni trots allt lyckats på egen hand?
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-03-02 17:43:23 följande:
    Min syrra ringde precis. Hon har fått MF i v 14. Hon var så ledsen, vill bara hem å krama om henne. Men hon bor 25 mil bort, så det blir lite svårt. Åker nog hem nästa helg. Det känns som behöver lite x-tra kramar nu. Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Det är så svårt. Jag vill inte bli en som säger -det var nog meningen... För det är väl det man minst av allt vill höra. Vill vara hos henne och bara krama, för det känns som det är det bästa man kan göra. Har någon tips?
    När min mamma var gravid sista gången så slutade det i ett mf.
    Tidigare än i v.14 men ändå.
    Jag kunde ju inte förstå vad hon tvingades gå igenom men tydligen så var det närvaron som hjälpte. En torkad tår och många kramar.
    Jag vet inte riktigt vad man ska säga men inte finns det väl människor som säger - att det var nog meningen?
    Usch vad ledsen jag skulle bli då!
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-03-02 18:30:07 följande:
    jag har hört om dom som fått hört det. det är väl inte elakt menat utan mer för att fostret/barnet antagligen inte var riktigt friskt.
    Nej nej det förstår jag med att det inte är av elakt syfte alla gånger men tror att man direkt efter ett mf är så pass känsligt att man tar illa upp för en sådan kommentar.
    Men alla ä vi olika helt enkelt och det kanske passar att säga till vissa men troligen inte mig.

Tror nog att du känner din syster allra bäst utom er mamma o pappa så du kommer nog klara av att vara ett bra stöd till din syster.
    25 mil bort eller ej!
  • 8Viola2

Ja wilma jag hoppas verkligen på att du får jobbet, inte bara för att du ska få ett jobb utan för att du så gärna vill ha det!
    Du får gärna prata i tråden hur mkt du vill och jag är ju ofta på fl.

PyroPyret: Låter ju positivt men mens även om den annars inte är välkommen. Nu är du ett steg närmare iaf eftersom du kan börja med Pergon.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-03-02 22:37:24 följande:

82Viola:Tack... ja, jag verkar vara den ända som gått och längtat efter min mens. Är så glad att den är här nu. Men om slemhinnan är för tunn blir det i alla fall inte pergotime denna månade heller. Men jag hoppas och hoppas för det är ju det man kan göra. Hur går det för dig då?
    För mig så är det inget direkt att tala om.
    Känner inga symtomer än. Har ju bim nästa söndag
    Har haft likt ÄL-flytningar till och från efter den beräknade ägglossningen. Kanske är ngt annat dock
    *ingen livlig fantasi nu tjejer*

Lite nyfiken på just det med tunn slemhinna.
    Det är ju viktigt ifall ett ägg ska fästa och så men hur kan man få en tjockare slemhinna? Östrogenen påverkar ju det så borde man inte kunna få ngn form av tillskott för det?
    Vet en tjej till på fl som har just tunn slemhinna.
    Nu verkar det vara ett flyt i tråden så du får hänga på den vågen Hoppas att du får börja med Pergo snart. Men det gör ju ingen nytta att fixa till äggen och slösa på dem ifall de inte får en bra möjlighet att fästa.
    Du får väl annars satsa på ägg till påsk
  • 8Viola2

Babyträff låter som en trevlig sak!

Då är det bestämt att vi antingen får barn under 2008 eller blir gravida.
    Bara att ligga i nu då!
    Nej skämt o sido men det vore kul.

Tack pyropyret för din info angående tunn slemhinna.
    Jag finner det mkt intressant.
    Så pergo kan göra slemhinnan ännu tunnare, inte bra alls men vi får hoppas att det ger det resultat som man önskar.
    Jag kommer också ha nästa ÄL i påsktider så jag får väl hoppas på ett påskägg.
    Visst jag kanske ska få mensen först men den kommer nog som den ska. ÄL+5 och BIM-4 idag!

Svar på tråden 2008