• oxle bo

2008

hej
    i morse tog jag mitt första piller
    känns så skönt o vara igång..

fick veta igår att jag har PCO(något jag har misstänkt)

Pyro pyret: ring!! jag skulle ha ringt varje dag om jag var du..
    vill man komma någonstans så måste man ligga i

Mrs you: hmm jag borde kanske också äta något,vet bara inte vad.
    det är ju en djungel där ute
    kram

• oxle bo

tack..nu äter jag gestapuran,ska göra det i 10 dagar.sen får jag mens då ska jag börja med pergo.

8Viola2 skrev 2008-01-23 14:52:48 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-23 14:10:59 följande:
    Inte kul alls att du hade PCO men det verkar vara en vanlig orsak.Har du fått pergo för det?Hoppas att det ska hjälpa dig nu och att det snart blir ett plus.Styrkekramar!!
  • oxle bo

gestapuran: 51:50
    pergotim: 81

så nästan gratis

8Viola2 skrev 2008-01-23 15:41:39 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-23 15:16:36 följande:
    Ok! Så skönt att du är på nästa steg iaf.Av en liten nyfikenhet, vad kostar dessa tabletter?Kan ju vara bra att få lite koll innan man sätter igång sin egna utredning.
  • oxle bo

Pyro Pyret: vad skönt att det äntligen går framåt

själv är jag inne på min tredje dag med gestapuran(tycker tiden går så sakta)vill ju äta pergo så man får ÄL
    kram

• oxle bo

ho ho....

här var det tomt,vart är alla

hej jag måste fråga.
    ÄL tester... jag har köpt vanliga stikor på apoteket,
    men har hört att digitala är bättre,kan inte visa fel.
    stämer det? var köper jag dom?

inte för att jag kommer ha ÄL förens som en månad

• oxle bo

då kanske jag har köpt såna?
    apoliva 7st 249kr..hmm
    kul o gå på stan,fast det ända jag ser när jag är på stan är gravida o barnvagar
    när är BIM?
    urs snö vill vi inte ha,jag vill ha sommar
    kramar

• oxle bo

hmm tja tror att jag håller mig till apoliv(har ju 2 paket hemma).det funkade ju föra gången
    nä fy inte julafton..

Wilma00 skrev 2008-01-26 11:19:46 följande:
    nä inte dom, CB heter dom ältesterna oxå och är som en dosa som man sticker in stickan i. Fattade ine så mycket av apoliva äl test när jag köpte dom. Nä usch inte sommar.... Känns som julafton idag ju haha... apoliva har jag för mig är billigare än CBdigitala. Dessa blir ett ägg när man har pos. i rutan.www.billiga-tester.se/Aagglossningstest_clear...kan man köpa på nätet. oxle bo skrev 2008-01-26 10:56:24 följande:
  • oxle bo

ska snart gå till jobbat alltid lika roligt o jobba helg.
    kille är i norköping o shopar..jag vill med..
    ja ja,jag shopade ju på ellos här om dagen o en parfym har jag köpt med...älskar o bräna pengar..

nork: kull att du är tillbaka du måste börja med yoga eller något inte bra o stressa..

har funderat på det där med bantning.man ska ju inte banta när man är gravid eller vill bli. men är viktväktarna ok?
    när jag blev gravid sisst så hade jag gått ner 6 kg o var med i vitväktarna..
    kramar

• oxle bo

pyro pyret:
    ska äta gestapuran i 10 dagar idag är jag på dag 4.
    så pergo blir nog om två veckor kanske..
    jag är 168 lång o väger 61kg. så jag är inte så tjock,men ett par kilo vill jag gå ner..men kanske ska lägge den tanken på hyllan.. min last är att jag är en godis råtta

nork: ja varför inte det vore kul..kan man ju få ett ansikte på namnet Nork

• oxle bo

god morgon..
    tack ett år,oj tur att jag slipper det..
    jag vill inte gå ner så mycket, bara några kilo kring magen, det blir en liten valk över byxorna när jag sitter ner
    men o bli gravid är viktigare för mig,så det får vänta...
    skulle vilja äta nytigare,men jag kan inte vara utan godis.
    det är en dråg för mig
    just nu är det blå bumlingar som gäller

det är så oretvist,jag har tre syskon som är pinsmalla o kan äta vad dom vill utan o gå upp ett gram
    varför skulle jag bli det "feta" syskonet..

jaha,så ska man till jobbet igen..jippi.. hjälpa massa griniga rusin..

Pyro pyret skrev 2008-01-26 23:17:25 följande:

Nyköpings bo: Grattis till att bara ha 6 dagar kvar innan det blir pergodags. Har läst om folk som fått äta gestrapuran i upp till ett år innan de får pergo så detta låter ju toppen. Du har ett BMI på 21.6 (19-24.9 är normalvikt) och det är ju jätte bra, så för din hälsas skull behöver du inte gå ner i vikt. Men det finns ju självklart andra anledningar till att man vill minska något i vikt. Själv är jag en av dem som kan äta hur mycket och onyttigt som hels och ändå inte gå upp i vikt (har ett BMI på 18.5) samtidigt är mat min stora hobby. Jag äter bra mat endast för att orka mer och hålla mitt immunförsvar i skick. För mig är mat en upplevelse och genom att jag blev av med mitt socker beroende kunde jag upptäcka fler smaker. Men ibland måste man frossa lite av allt det onyttiga och kemiska som finns på marknaden. På samma sätt som jag inte går upp i vikt av mat går jag inte ner i vikt av träning så jag tränar för att hålla hjärtat igång och för att underhålla mina muskler (sitter mest stil hela dagarna). Det kanske inte spelar så stor roll idag men säkert om några år.
Svar på tråden 2008