• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • oxle bo

marre26: hej,hur länge har du försökt bli gravid?

Billan n: beklager MF.håller tummarna för dig, när ska du försöka igen?

själv åt jag hormoner för o bli gravid..jag behöver hjälp med ÄL. ska träffa en docktor nu i jan o börja försöka igen.

• oxle bo

hej.
    förstår att det känns länge,men vill ju så gärna ha en lite i magge.
    ring till gyn. men överdriv säga att ni har försökt längre. oftast vill dom inte hjälpa förens man har försökt i 2 år.

har du regelbunden mens? med ÄL?
    förstår hur du känner.det känns lite tungt när alla går o blir gravida.samtidigt som man är glad för deras skull.

Nork skrev 2008-01-01 19:16:24 följande:
    hejjag hänger gärna med. vi har försökt sen mars/april. jag vet att det kanske inte är så länge, men det känns så hopplöst just nu. fick idag reda på att min syrra ska ha sin andra. båda gångerna har hon blivit gravid på 2:a fösöket. så jag ska nu höra av mig, vart man nu ringer, och kolla om dom kan ta lite tester och se om vi kanske behöver lite hjälp på traven.
  • oxle bo

ok,men glöm inte o överdriva lite.annars kommer dom bara be er återkomma.
    men vad köper du för test,så länge man inte köper biligt skräp så kan du nog lita på dom.

du behöver inte skämmas.det är fult normalt o känna så i vårn situation..jag käer likadant.

själv ska jag träffa en docktor den 21 jan, på återbesök o kolla så att allt är bra.så jag kan börja försöka igen.själv behöver jag hjälp med ÄL.jag har JÄTTE oregelbunden mens.

Nork skrev 2008-01-01 19:35:41 följande:
    det är hyffsat regelbundet. Ligger på 30-32 dagar. har gjort ÄL tester ett par månader och jag får aldrig jätte starka streck, men har ökningar. sen är det ju många som säger att testerna inte visar helt 100 alltid. men jag ska ringa till gyn efter 13-helgen. jo, man vill bli glad. men denna gången blev jag bara ledsen. jag har alltid varit jätte barnkär och velat ha barn sen jag var 20. syrran har inte alls samma "behov". och denna gången var hon inte ens säker på att dom skulle skaffa en till och ändå går det så lätt. livet är så orättvist ibland (ber om ursäkt, men idag är jag så bitter) och jag SKÄMS för att jag inte kan glädjas med henne till 100%
  • oxle bo

Nork: nja,jag ock mitt ex försökte ett par år utan resultat. o jag åt prego. jag o min nuvarande pojkvän hade försökt i ett halvår,o vi lyckades.men det slutade i v20 nu 19/12 för att jag fick eninfektion i blodet. det är det som känns värst, att det inte var något fel på min pojke utan mig..

Tea80:hej, får man fråga vad det är för sjukdom?
    hur gick det idag? var det Äl? håller tummarna!!

• oxle bo

Nikithea:hej välkomen. urs kan blindtarmen påverka sånt? förståe att det känns jobbigt när du har så många syskon barn omkring dig, själv har jag inga syskonbarn men typ alla mina kompisar har barn,o alla jobba kompisar har det. så vart man än är så pratas det barn..

• oxle bo

godmorgon alla kämpare!
    vad glad jag blir att vi är så många som vill dela tankar o fundiringar o stöta varan genom det här..

Tea80:fy vad jobbigt,vad bra att det fins så mycket bra hjälp o få.hoppas att provsvaret är posetivt..jag åt hormoner,var inne på andra kuren då vi fick ett+ men det slutade i v20 nu den19/12. pga en infektion o blodet :( så ska till baka den 22 o träffa en docktor så vi kan börja försöka igen. jag har jätte oregelbunde mens, så jag behöver hjälp med ÄL.

82Viola:du är så välkommen så..
    man måste ju vara redo,det är ju ett ganska stort steg o ta.
    vet du om du har ÄL?

Nikithea:ok då hänger jag med, men dom sa svårt, inte omöjligt.
    så jag håller tummarna för dig!

• oxle bo

oj. det viste jag inte..
    men kan du inte ringa till gyn och säga att du vill göra VUL för o se om du har ÄL?

8Viola2 skrev 2008-01-03 12:33:54 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-03 09:33:11 följande:
    Tack!Jag har ju testat ett år med ÄL-tester för att kolla när jag har ev Äl och vad jag har för lutealfas osv.Det har resulterat i att jag fått utslag varje månad jag testat med testerna och lutealfasen är så nära konstant man kan komma.Däremot har ÄL inträffat tidigare med tiden vi försökt och jag märker av den mer och mer. Nu kan man inte kanske lite helt på ÄL-testerna att man faktiskt har ÄL eftersom det krävs ju östrogen för att ägget ska släppa och inte bara LH-hormon. Ska införskaffa en monitor vart efter som även mäter östrogenet.Men jag tror ändå att jag borde ha ÄL eftersom testerna påvisar stegring. Vad tror ni?
  • oxle bo

ok.vill bara säga,att min sambo har inte kollat sig.
    bara jag fick hormoner,så fick jag komma o göra VUL för o se om jag hade Äl o det hade jag.
    kan det vara olika i olika komuner? vart bor du?

8Viola2 skrev 2008-01-03 18:39:57 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-03 18:31:22 följande:
    Jo det kan man säkert tillsammans med start av utredning!Hade en tid förra året i dec (06) som vi avbokade pga olika händelser i livet och nu vill sambon vänta.Frågade då -06 om man enbart kunde göra en egen fertundersökning men det gick inte.
  • oxle bo

hej alla tjejer..
    hur är det med er?
    vad ska ni göra en kväll som denna? själv ska jag på bio med min syster,vi tänkte se Arn.får se om det är något o ha.

vill att tiden ska gå fort så det blir den 22,så man kan komma igång med bebis värkstan igen..
    kramar

Svar på tråden 2008