• Nork

2008

min tant har precis åkt hem igen, så snart är det bara å tuta å köra igen

• Nork

halli hallå tjejjer. hoppas er helg varit bra. min har varit förkyld!! jag måste fråga en jätte personlig och jobbig fråga. har ni som försökt ett tag funderat på om det är rätt kille ni väljer att skaffa barn med. började tänka tankar för dessa tankar ett tag sen. Tänk om det inte är meningen att det ska vara vi och att det är därför det inte tar sig... jag vet att jag är knäpp, men nu börjar jag leta massa fel på min sambo, nästan bara för att bevisa för mig att han inte är den rätta... Varför gör jag såhär??? Blir så irriterad. Vi har varit ihop i över 3 år, vi bråkar aldrig och har det bra. Jag har tidigare haft problem med den klassiska 3 års gränsen. Då brukar förhållandet ta slut. Jag är rädd för att det är detta som spökar även nu. Vet inte om det finns svar på denna fråga hos er, men hur vet man egentligen att allt är rätt. Jag menar, jag vet ju att gräset inte är grönare på andra sidan....

Hörde om ett par i helgen som försökt i flera år, sen träffade tjejjen en ny, dom blev ihop och hon blev gravid direkt. Det är lite därför jag hängt upp mig på det nu tror jag.
    Kram

• Nork

Skönt att inte vara ensam!!! När man väl börjar tänka oxå så vill liksom inte hjärna sluta heller. Så ja, en "knäppa anledningar till att det inte tar sig" -klubb vore kanske inte fel

Ska du till doktorn och kolla om det var ett mf? Låter jobbigt!!! MF är väl det västa man kan gå igenom just nu. Jag hoppas att det löser sig för er och du snart mår bättre. Sätt på en riktig lip film, du vet en sån där som man tjuter högt till. Hjälper det inte, dvs är inte tårarna slut när filmen är det så kolla på den en gång till. Ibland behöver man gråta ut allt som finns i en, så man känner sig sådär härligt tom efteråt.
    Massa kramar till dig!!!

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:09:11 följande:
    känner igen mig.. Kanske för att jag inte älskar honom tillräckligt? Jag kan heller inte leva utan honom Då är jag nästan barnlös tänker jag då. hmmm Vet hur du tänker.. Skönt att man inte är ensam om de tankarna. Ska vi bilda klubb? Sen tänker jag: det är nog bara för vi är fattiga just nu som vi inte blir gravida.. öhhh... Så funkar det ju inte heller intalar jag mig.. Man har en massa knäppa tankar usch. Mamma sa att det inte har med det och göra alls... Berättade lite som du om mina tankar... Förutom mitt ev. mf så har helgen varit ganska bra. Vill sluta blöda nuuuuuu!!!! kram tjejen!!!
  • Nork

mmmm, det kan nog vara hormonerna... Kollade på vänner innan och gavade så jag höll på att trilla ur stolen. brukar tycka att vänner är bra, men det finns ju gränser....
    Hade det tagit sig med en gång så hade jag ju aldrig tänkt såhär, så det är nog som du säger att det är så påfrestande att man liksom inte kan tänka klart längre. Men jag hoppas att det finns en anledning till att det inte tar sig direkt för oss. Men jag skulle bra gärna vilja veta den där anledningen.

Pyro pyret skrev 2008-02-11 19:13:10 följande:

Nork:Ingen kan ju berätta om det är rätt eller fel för dig, men alla förhållanden har ju sina upp och nergångar. Tror att sådana kännslor är vanliga när "inget händer" för det är så påfresstande att vilja, försöka och misslyckas gång efter gång. Sen tror jag det beror på vad det är som felar hos paret. Det kan ju va den ena, eller den andra eller en kombination av dem båda. Att byta partner känns som att spela black jack i Las Vegas. Man kan antingen ha tur och hitta någon som har de rätta fysiska kvalificationerna, samtidigt finns alltid chansen att man istället hittar någon som man får det ännu svårare att få barn tillsammans med. Därefter har du kvar det svåraste...att hitta någon som du vill dela ditt liv med....men som sagt, bara du vet vad som är bäst för dig, men jag tycker du ska se hur det känns om ett tag... kanske är det bara dina hormoner som spökar. Krya på dig, kram
  • Nork

Träningsåker du? Jag menar typ konståkning? Hoppas ryggen är bättre idag!!

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:11:46 följande:
    aj ont i ryggen. Har inte åkt skridskor idag, brukar göra det på måndagar annars. Bara tittade på.. Min älskling åkte och var superduktig. *stolt* han började i år att åka typ. 10 ggr har han åkt. aldrig åkt när han var liten. så stolt. hihi.... dum jag känner mig.. haha... o aj min rygg... blä. känns som den ska vika sig i 90 grader.. buhu.. kram tjejer.
  • Nork

Träningsåker du? Jag menar typ konståkning? Hoppas ryggen är bättre idag!!

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:11:46 följande:
    aj ont i ryggen. Har inte åkt skridskor idag, brukar göra det på måndagar annars. Bara tittade på.. Min älskling åkte och var superduktig. *stolt* han började i år att åka typ. 10 ggr har han åkt. aldrig åkt när han var liten. så stolt. hihi.... dum jag känner mig.. haha... o aj min rygg... blä. känns som den ska vika sig i 90 grader.. buhu.. kram tjejer.
  • Nork

Hmmm lite svårt att säga. Bör ha ÄL i helgen. Vi kör varannan dag nu istället. så jag hoppas att den metoden funkar . Mina ÄL tester är slut (eller jag har 2 st kvar, så dom tar jag nog när helgen börjar närma sig. Men annars kommer vi nog bara köra på, dom som vet säger ju att det ska funka.

oxle bo skrev 2008-02-08 16:50:55 följande:
    vad bra .vilken dag är du på?
  • Nork

Testa och lägg på zon eller liknande. Jag har orudis på min rygg just nu och det hjälper faktiskt. Har fått en muskel inflamation + att jag har ont i svanken till och från. Kram

Wilma00 skrev 2008-02-12 20:41:07 följande:
    nänä ingen konståkning här inte hihi. bara för skojs skull. Ryggen bättre men jag är dötrött idag suck...!! På torsdag får jag iaf reda på vad som är fel. Blödde lite till suck. kram.
  • Nork

Jag tycker också att du ska testa. Jag har jobbat natt tidigare och trivdes med det. Men man måste ha ganska bra disiplin på sig så man inte sover för mycket på dagarna. Sen är ju fördelen att du inte behöver någon hundvakt och att du ändå är ledig när dom flesta andra är det, till skillnad när man jobbar skift och kvällar. Men säg också att du vill testa först, vi är ju alla olika. En del har ju jättesvårt att ställa om kroppen. Det här i fall någon dör måste ju dom gå igenom med dig. För om det händer kan det ju inte vara meningen att du ska behöva ta hand om det själv, jag menar med att kontakta anhöriga o.s.v
    Kram och lycka till!!

oxle bo skrev 2008-02-13 11:26:32 följande:
    jag sitter här o tänker..jag har blivit erbjuden o jobba natt på mitt jobb.o det har jag vetat göra,då behöver vi inte ha hundvakt något mer. men jag är lite rädd tänk om någon dör,då vet jag inte vad jag ska göra..har aldrig tagit hand om någon som dött,o man är själv på natten..hmmmmen tror att jag byter ändå??vi ska byta på prov o 6 månader,men 6 månader är lång tid om man inte trivs.. fördelen med o jobba natt är att man har en långledighet på 10 dagar var tredje vacka..förstår inte varför jag velar, ää jag ringer o sägger att jag vill byta..
  • Nork

Vad dom krånglar med dig din stackare!! det måset vara hur jobbigt som helst. En annan har i alla fall regelbunden mens och stegring på ÄL stickor. Nu tar det ju sig ändå inte, men det känns som att med din oregelbunda mens så kommer det vara så svårt. Man kan ju inte göra så mycket själv. Hoppas du förstår vad jag menar... Du har nog skrivit det tidigare, men jag har glömt. Hur länge har ni försökt? Jag menar, borde dom inte kunnat hjälpt er tidigare? Ni kanske iof inte sökt hjälp tidigare... Det värsta är ju när dom ska hålla på å vänta in massa saker och se hur kroppen tar sig istället för att bara sätta in hjälpen med en gång. Förstår att du är ledsen.
    massa kramar till dig!!!!

Pyro pyret skrev 2008-02-13 18:15:14 följande:

Nyköpings bo:Under hela förra året blödde jag en dag i juli, sen blödde jag nästa gång i dec (3 dagars) efter spolningen och sen en halv dag nu i jan 08:a.. det är allt. Men de tror väll att bara för att de kom nått 2 månder i rad så kommer det komma mer denna månad?!?Jag frågade om vi inte skulle göra nått för att bättra på slemhinnan, men hon sa att hon först vill se hur den reagerar på pergotimen.. kan ha att göra med att jag ätit flera kurer med provera innan men att de inte gett mig någon blödning alls...fast detta var tanken med dem var. Jag hatar att allt ska vara så segt hela tiden. .
Svar på tråden 2008