• Nork

2008

haha, kommer inte ihåg exakt (jag bläddrade i 2 st nämlgen). men jag tror det var Hälsa

jag hade faktiskt inte läst om det innan. det är ju så mycket förkortningar här så man blandar ihop allt ibland eller orkar inte lägga dom kvar på minnet.

är du även med i Norrköpings tråden?

8Viola2 skrev 2008-01-29 20:06:37 följande:
    Finns många med PCO på fl och jag tror att det finns ett helt forum. Verkar vara en vanlig anledning till att man har svårt att bli gravid. Vilken tidning var det...kan jag kanske också läsa när jag kommer dit
  • Nork

vad skönt att veta att dom kommer ha större koll på en och tar allt så alvarligt!!! då blir man ju själv mycket lugnare också.

har det tagit så lång tid att få svaret från obutionen?

kram till dig!!

oxle bo skrev 2008-01-30 14:12:13 följande:
    hej hej. nu är jag hemma,slutade jobba kl 13.svängde förbi(med cyckel)stan o köpte ett jätte ben o gosedjur till min bebis som blir .1 år den 14 så svängde jag förbi apoteket också, köpte folsyra o vitaminer..doctorn ringde idag..hon hade fått svar på obutionen på min Simon,det var inget fel på han. hade haft lite avlosning från moderkakan.så nästa gång jag blev gravid så skulle jag gå på tätta kontroller, ta prover på flytningar o blodprov. ev stå på antibiotika. det känns bra att dom tar det på allvar!skulle höra av mig så fort jag fick ett + på stickan.kramar
  • Nork

Hur hjälper Pergotime?

Pyro pyret skrev 2008-01-30 20:26:51 följande:

Jag har varit på Karolinska och min slemhinna är inte skadad efter allt...skönt men förvirrande. Hade verklige ställt in mig på allt med vad IVF innebär och nu kanske det kommer att gå vägen med hjälp av Pergotime. Ska till läkaren den 12:e februari och sen är det bara att hoppas att allt går vägen. JIPPPIII!!!!Nyköpings bo: Skönt och höra att det kommer ha extra koll på dig när +:et kommer och det lär ju bli snart.
  • Nork

Igår kom tanten. Jag blir så sjukt trött på det här!!!! Tror jag ska ringa till en barnmorska och kolla om man får lite hjälp. Förstår inte varför detta ska vara så svårt??? En del räcker ju att dom tänker: Å jag vill bli gravid, och ups så är dom det!!

Pyro Pyret. Gick det bra igår? Det är alltid jobbigt med dessa frågor. Tycker då att dom seom redan har barn vet hur jobbig tiden innan man blir gravid är. Så dom borde ju fatta bättre!

• Nork

Ja, instämmer helt. Hur kan man inte tänka på det med alla magar och ungar som ploppar upp överallt. Funderar på att stanna inne tills det har tagit sig, så slipper man ju se eländet.

Men nu tycker jag att den första bebisen i tråden borde va på gång snart! Kommer en kommer alla efter tror jag!!
    Kram

Wilma00 skrev 2008-02-03 12:02:25 följande:
    ja det är orättvist, å sen säger dom till oss: tänk inte på det så blir du säkert gravid sen.. suck, vilken dubbelmoral. *arg* De som blir det på första försöket, nä jag tänkte inte alls på det. man blir bara less är förnamnet.. kram
  • Nork

Jag har bara varit där 1 gång och ska dit om 2 veckor igen. Det gick bra, vi pratade mycket om mig. Inget fokus alls på att det var gravid som jag skulle bli, utan det var mer om hur jag mådde och så. Mycket fokus på stress och mat, vad man äter, inte gillar, om man äter mycket salt, om man dricker mycket vatten osv. Jag har ju under ganska lång tid varit väldigt stressad, så det tog han mycket fasta på. Fick droppar som jag tar 1 gång om dagen, dom skulle få mig lugnare och det tycker jag har funkat. Dock inget + än.... Men jag ska gå till honom några fler gånger tänkte jag innan jag söker mig till BM. Har även börjat knapra Mitt val kvinna tabletter. Vet många som käkat det när dom satt igång med bebis verkstan och blivit gravida, dock kanske det inte berott på det, men man vet ju aldrig . Han jag var hos var jätte bra. Han var lite skämtsam sådär, var lite orolig att det skulle bli sådär jobbigt, men det funkade jätte bra. Har du funderat på att gå?

Vitros skrev 2008-02-03 16:23:59 följande:
    Får man fråga hur det gick? Var det någon bra person?
  • Nork

Hur har det gått???? Nyfiken

Wilma00 skrev 2008-02-05 16:15:54 följande:
    De syns knappt på bild. Får se om jag är gravid eller inte. blä... Dumma tester. Annars får jag väl åka till bm nästa vecka då. haha.. Varför ser inte karlar sånt för?
  • Nork

Förlåt. Jag såg inte meddelandet nedan. Förstår att du vill ge upp. Brukar känna detsamma. Min tant kom i lördags, precis innan vi skulle på fest. Så då slog jag bara bort det. Men sen under söndagen var jag jätte ledsen. Nu när det gått ett par dagar är jag på banan igen . Nu har jag iof inte kämpat så länge som du, så jag förstå att det känns hopplöst. Men hoppet är det sista överger en!!! Kämpa på tjejjen, vi finns här för att stötta dig!!! Kramar i massor till dig!

Wilma00 skrev 2008-02-06 12:05:47 följande:
    behövdes inte, man kan få falskt + av uvi. orkar bara just nu inte tänka på nått... Så ledsen. Tänkte skita i det i ett tag. Orkar inte med att det redan tagit 7 år.... suck...oxle bo skrev 2008-02-06 12:04:02 följande:
  • Nork

Ååååå jag hållar tummarna för dig att det är ett riktigt +. Tänk vad roligt, jag hoppas ju att du gör så det lossnar även för oss andra här i tråden . Det brukar ju smitta! Ha en trevlig helg. Kram

Wilma00 skrev 2008-02-07 19:11:36 följande:
    läs lite längre upp 334... Antingen är jag gravid och har nån blödning som man kan få. ELler så har jag mensen. Men jag har inte fått ut nått typ cellklump eller nått liknande som vid förra mf... känner mig konstig i magen ömma bröst å så.. Ringer bm på måndag.. kram.
  • Nork

ruvardag... det var något nytt. men många ord finns det ju

Billan n skrev 2008-02-07 19:20:49 följande:

wilma vilken ruvardag är du på????
Svar på tråden 2008