• Nork

2008

Hur gick det idag? Var det jobbigt?

Idag beslutade jag för att stanna på mitt gamla jobb. vi hade ett jättebra samtal och jag fick fram allt jag ville till honom hur jag ska må bättre och hur gruppen ska funka. så jag har nog förhandlat för alla idag Och det känns bra!
    Det känns som att det kommer bli bra. Så nu kan jag bara sikta framåt och försöka bli positiv på jobbet igen. jag fick en höjning i lönen, nu är inte lönen allt utan huvudsaken är ju att man mår bra. jag kommer få börja gå hos en hälsocoatch och hela gruppen ska få stöd. Men vad jobbigt det är när man håller på att velar!! Men nu ger jag företaget en chans till. Fixar dom inte allt strul under den tiden så drar jag snabbare än tåget!
    Kram

oxle bo skrev 2008-01-17 12:39:11 följande:
    ska snart till jobbet,börjar kl 14.idag vet jag att jag ska jobba med en som är extra daltig o kramig, så det kommer nog o bli ett par tårar,jag har sminkat mig,så det kanske stoppar mig från o gråta lite vill att veckan ska gå fort så det kan bli tisdag.så jag kan komma igång med bebisvärkstan..Nork: hur går det? vilket jobb blir det?kram
  • Nork

ursäkta min okunskap, men vad menas med gulekropp. eller är det något jag missat

Wilma00 skrev 2008-01-17 15:38:38 följande:
    Min raport... Det kanske inte är nån äl denna månaden.. Slemhinnan var tjock och fin allaredan på dag 11... Och en gulekropp skymde sikten för ev större äggblåsor.. blähä. Eller så har jag redan haft äl. sa han.. Det var bara några fjuttiga äggblåsor han såg och en tjock slemhinna.. Så nu blir det en lång trist väntan då. buhu. Fast vi myser så klart ändå i helgen.. Synd att det var en gulekropp i vägen.. dumma. kram tjejer.
  • Nork

Hej hej
    jag är tillbaka!!!!! har verkligen saknat vår tråd. först var pajjade vårt internet, sen var favorit trådarna borta och hur mycket jag än letade så hittade jag inte vår tråd..
    Hade lite att läsa igen... Ni verkar ha haft det både bra och dåligt... instämmer med Pyro Pyret, snart måste den 1:a 08:an vara på gång. Jag har BIM i nästa helg. Dock känner jag inget alls än, så det blir nog inget denna gången heller.

På jobbet har det blivit bättre, men vi har långt kvar!!! Jag har både ångrat mig och varit glad att jag stannade. Men jag var i veckan på vårdcentralen, har fått ont i vad jag tror är lungan. dom lyssnade på den och det var inget fel. men jag så ont till och från. det kan dock vara stress relaterat. min kropp mår nog inte så bra... Så egentligen är det nog inte så konstigt att det inte tar sig. men nu ska jag tänka på mig själv i första hand ett tag! funderar på att börja yoga lite för att stressa av.

ha det så gott tjejer! verkligen kul att vara tillbaka! Kram

• Nork

jag har alltid trott att det var som en liten maskin som gick på flera 1000. måste man pinka i kopp för att läsa av dessa test? Hatar nämligen det!!! tycker det luktar kiss ihela badrummet.

Wilma00 skrev 2008-01-26 10:34:01 följande:
    digitala CB köper du på apoteket 7 för 249 kr eller på nätet kan man oxå köpa dem.Idag ska jag träffa mamma. Vi ska på stan. Jag är väl som vanligt inte gravid. Förkyld idag istället.. Så jag ska väl ta det lite lugnt, jag har ju haft uvi. Regnar trist, skulle snöa sa dom senare idag... Väntar trist på BIM. kram.
  • Nork

jag var inneoch läste om det. betyder det att man köper då ett set och det räcker bara till 1 månad? det stod något om att en dosa bara räcker till en testperiod. men tar man en sticka per dag under tiden som man tror att ÄL är på g?

Wilma00 skrev 2008-01-26 11:19:46 följande:
    nä inte dom, CB heter dom ältesterna oxå och är som en dosa som man sticker in stickan i. Fattade ine så mycket av apoliva äl test när jag köpte dom. Nä usch inte sommar.... Känns som julafton idag ju haha... apoliva har jag för mig är billigare än CBdigitala. Dessa blir ett ägg när man har pos. i rutan.www.billiga-tester.se/Aagglossningstest_clear...kan man köpa på nätet. oxle bo skrev 2008-01-26 10:56:24 följande:
  • Nork

jag är i lite samma sits som du. vill också gå ner i vikt. har inte så många kg övervikt. men 4-5 kg skulle inte skada. när jag slutade med p-piller så bestämde jag mig för att strunta i allt vad vikt var. så jag har väl gått upp 3 kg sen i våras. men eftersom det inte tagit sig så känner jag att jag ska ta tag i det lite igen. jag kommer väl inte "banta" men jag ska dra ner på godis och så. har tidigare varit med i ww. men det känns inte aktuellt nu när jag inte har så många kg. med deras mat så äter man ju egentligen som vanligt fast i mindre protioner och oftare. jag gör nog ofta felet att äta för mycket för sällan. sen kan man ju lägga in lite GI. kan inte metoden, men just det att äta mindre pasta osv.

kul att ni hänger i norrköping ibland. det kanske går att fixa en träff längre fram. det var väl en tjej till i tråden härifrån.
    jobba lugnt!

oxle bo skrev 2008-01-26 11:48:42 följande:
    ska snart gå till jobbat alltid lika roligt o jobba helg.kille är i norköping o shopar..jag vill med..ja ja,jag shopade ju på ellos här om dagen o en parfym har jag köpt med...älskar o bräna pengar..nork: kull att du är tillbaka du måste börja med yoga eller något inte bra o stressa..har funderat på det där med bantning.man ska ju inte banta när man är gravid eller vill bli. men är viktväktarna ok?när jag blev gravid sisst så hade jag gått ner 6 kg o var med i vitväktarna..kramar
  • Nork

japp, vi får se vad som händer här i vår... man har ju föreställt sig hur alla ser ut här, så det kan verkligen bli intressant.

nä, det känns väl inte som du behöver gå ner så mycket. själv är jag 175, väger 68-70. men vill ner till 65. fast det är inget jag ska börja med idag. drack sjukt mycket rödvin igår, så idag blir det nog mycket skräp!!!

oxle bo skrev 2008-01-26 17:13:10 följande:
    pyro pyret:ska äta gestapuran i 10 dagar idag är jag på dag 4.så pergo blir nog om två veckor kanske..jag är 168 lång o väger 61kg. så jag är inte så tjock,men ett par kilo vill jag gå ner..men kanske ska lägge den tanken på hyllan.. min last är att jag är en godis råtta nork: ja varför inte det vore kul..kan man ju få ett ansikte på namnet Nork
  • Nork

tack det samma!

jag och 82Viola.
    men du bor inte här väl?

Pyro pyret skrev 2008-01-27 11:18:22 följande:

Nork: Hur många härifrån denna tråd är från Norrköping?Jag träffade min sambo i Norrköping 1997 så jag gillar också Norrköping. Trevlig söndag
  • Nork

Halli hallå
    vad har ni hittat på en dag som denna. själv har man varit parkerad i soffan nästan hela dagen, var dock och körde ett pass på gymmmet, så det är jag stolt över. hade kompisar på mat här i går och det blev GANSKA mycket vin som slank ner. så jag trodde att jag inte skulle komma iväg på träningen, men det var helt ok.

nu blir det snart sängen. flyttar från ett ligg läge till ett annat. Härliga söndag!!!

• Nork

idag läste jag något intressant. var och körde på gymet och ögna lite snabbt igenom en tidning, typ hälsa eller något. då stod det om en dold kvinnosjukdom som hette PCO. den visade sig i stort sötbehov, att man var väldigt smal alt gick lätt upp i vikt och det lade sig på magen, sen var man ofta trött. sen kom då det intressanta, man hade svårt att bli gravid. hade jag kunnat med så hade jag snott tidningen, men jag kan aldrig med sådant... så jag kan inte säga mer om det hela. men har man försökt ett tag kan det ju vara idé att kolla upp det lite mer.

det fanns fler anledningar till att man kunde märke denna sjukdomen, men jag kommer inte ihåg mer...

kanske inte är så intressant info, men det kanske kan hjälpa någon

Svar på tråden 2008