• oxle bo

2008

jag åte in pga värkar,dom gav mig en massa sprutor som gjorde att jag kräktes hella tiden,så för min del så blev den enn massa drop..a jag räkar mig till ängramor,min pojke heter Simon.
    ha ska kremeras.men nu är han iväg på obduktion.

vi fick massa fina kort på han.och hans fotavtryk på att fint papper, 310g vägde han.kramar

Wilma00 skrev 2008-01-07 15:34:00 följande:
    Blev också igångsatt. som en vanlig förlossning. Tre hemska piller fick jag ta och jag bara grät... Frågade magnus om han kunde ta dom istället Sa hej då till Robin då. Är du änglamor oxå? Räknar du dig som det? Jag gör det... Vi begravde honom å så. Fick han något namn? På Robin var det ju en massa hemska fel. usch... kramar.oxle bo skrev 2008-01-07 15:24:06 följande:
  • oxle bo

livet är oretvist. fick du välja om du skulle fölfölja graviditaten eller om den skulle avbrytas?

Wilma00 skrev 2008-01-07 15:34:00 följande:
    Blev också igångsatt. som en vanlig förlossning. Tre hemska piller fick jag ta och jag bara grät... Frågade magnus om han kunde ta dom istället Sa hej då till Robin då. Är du änglamor oxå? Räknar du dig som det? Jag gör det... Vi begravde honom å så. Fick han något namn? På Robin var det ju en massa hemska fel. usch... kramar.oxle bo skrev 2008-01-07 15:24:06 följande:
  • oxle bo

vilken fin gravsten ni har.. börjar gråta nu när jag tänker på Simon o din Robin.. fy vad livet är oretvist.jag skulle ge allt för o få tillbaka min pojke

• oxle bo

Men det är inte bara vi som är starka.
    det är du med som orkar kämpa..

8Viola2 skrev 2008-01-07 16:01:26 följande:
    Blir också tårögd av att läsa om det ni gått igenom.Fy vad orättvist det är i livet egentligen.Ni är oerhört starka som klarar av detta ska ni veta.Många styrkekramar till er!
  • oxle bo

homeopat, det har jag aldrig hörttalas om.
    hoppas att det fungerar o att du är gravid tills sommaren
    kram

Nork skrev 2008-01-07 17:04:56 följande:
    hej på er tjejjer.vilka historier! som tidigare sagt, man blir så tårögd och man undrar vad det är för mening med allt. visst att man blir starkare och så när man klarat sig igenom det värsta och kan ta sig tillbaka till vardagen. Men ändå.... Livet är inte lätt direkt.Jag har i alla fall en positiv sak idag. Ringde och bokade tid hos en homeopat idag. Vet inte riktigt hur det funkar, men har kompisar som fått hjälp på så vis och lyckats bli gravid efter 2-3 månader. Så jag ska ge det en chans innan jag bokar till för utredning. Jag har ju bara varit igång med verkstaden sen mars. Enligt tanten som svarade (super trevlig) så får man träffa honom och så diskuterar man igenom hur man mår och har det och så hjälper han till med tips och råd och tabletter eller vad det nu kan vara. Det känns så skönt att jag har tagit tag i det!!!! Så idag känns livet hur bra som helst! Trots att det är måndag! (gillar inte dom)
    [/citat]
    Wilma00 skrev 2008-01-07 17:18:00 följande:
    [citat]
    kan man ta bort måndagar och mens? Roligt att det går framåt nork.. Ventilera sig är bra ibland. Nu kom magnus hem med pizza.. gött.. sopade källaren för jag är så arg på tanten.. Panodil zapp är mycket bättre än panodil. Ska be o få det på recept. zapp så är mensvärken borta.. fast lite större men glatta dom med så de går iaf och svälja.. I morgon ska jag till bm och se vad vi ska hitta på. kramar!!!!!!!!!!!!!!
    haha.. måndagar kan gärna försvina men inte mensen,hur ska vi då kunna bli gravida
    mmm, pizza. kram
  • oxle bo

hej alla tjejer..
    vad gör ni om dagarna då? jobbar,pluggar?
    själv jobbar jag på ett älderboende med dementa.
    jag har varit sjukskriven sen dörjan på november,men börjar jobba igen nu på måndag..

nu ska jag ner på stan o fika med en kompis.kram kram

• oxle bo

det låter som du har en toppan BM..
    hoppas att dina ägg ser bra ut den 17.
    fy för o plugga tycker jag,men jag ska hålla två tummar för dig

Wilma00 skrev 2008-01-08 15:18:01 följande:
    skönt att fått ventilera hos barnmorskan.. Hon sa: Det krävs rätt spermier och rätt ägg för att bli gravid. Inte det dom säger att man ska slappna av. Hon tyckte jag skulle strypa dom nä men typ tack för goda råd å sånt.. hehe.. Så skönt att prata om det med en vettig typ. Sen fick jag en tid den 17 för att kolla äl. Ska även prata med gyn om preventivmedel för ev. min psoriasisbeh. Ska bli skönt det med. Har fått lite brochyrer om p-piller som hon tyckte jag kunde ta. Fastj ag har ju migrän ibland, såg i brochyerna.. hmmm Får ta det med gyn då den 17. Men fy så skönt att pratat med bm iaf.. puew... Hon e så snäll. Gör sista vul för ägg tror jag.. Börjar mentalt förbereda mig för psoriasisbeh.... sakta men säkert. Bra å ha en plan tyckte vi. Trött nu... och nu ska jag koppla av. kram tjejer.!!ps ska kanske börja plugga till elektriker. annars arbetslös tyvärr ingen större utbildning. HÅll en tumme för jag kommer in på kvällstid. ska lämna in ansökningen i morgon.
  • oxle bo

själv skulle jag inte ha något emot o vara arbetslös.. skulle vara skönt o gå hemma om man får betalt för det..
    vad är det du jobbar med då?

8Viola2 skrev 2008-01-08 14:38:52 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-08 11:41:28 följande:
    Jag går arbetslös för tillfället. Eller ams ville nästan påstå att jag är deltidsarbetslös eftersom jag får återkomma till samma jobb varje år under säsong men jag letar ju efter ett "fast" jobb som man kan vara på länge. Om de nu finns idag så att säga.Arbetslös är inget man vill vara kan jag lova även om man får vara hemma.Saknar gemenskapen som arbetskamrater ger.Men vad gör jag om dagarna då...umgås med vovven och katterna.Skriver ansökningar givetvis! Träffar gärna vänner på en fika och tränar ibland.
  • oxle bo

men fy,med tanke på deras slart..så borde du ha lite förtur som plåster på såret..säg det gnäll lite på dom. du har ju ändå förloret 19 dagar..

så kan dom ju inte tänka,fysisksmärta...
    den psykiska smärtat då o inte bli gravid,räknas inte den?
    dom borde ta patienterna i tur årdning,inte efter hur ont man har..

Pyro pyret skrev 2008-01-09 10:34:57 följande:

Hej igen.Jag läser på juristprogrammet, är med och driver ett projekt i Afrika för skolutbildning för unga flickor. Tar extra kvällskurser på universitetet samt jobbar extra en helg i månaden för att ha råd att göra 3h middagar, läsa vanliga böcker, hänga med katterna, kompisarna och träna. Idag är jag sur för att jag ännu inte fått min kallelse på remissen som skickades den 18:e dec till Karolinska. Har dubbelkollat med min privata klinkik och enligt dem är den skickad. Har sen talat med sjukhuset men de har inte fått in någon remiss med mitt namn. Hon på Karolinska sa bara att det ibland försvinner saker med posten. Det är ju sant, men det betyder ju att jag inte stått i kö under dessa 19 dagarna som jag gått och väntat. När jag frågade om kötiderna så ville hon inte svara. Men erkände att det fanns problem med att uppfylla vårdgarantin (3 månader) och att det avgörande är ens akuta behov. Med tanke på att jag är ung och inte "lider" av någon fysisk smärta så det känns inte så kul att höra detta. Ibland blir man bara såå trött på allt. Har talat med min klinik än en gång och de skall nu ringa upp och se vad som hänt...hoppas mysteriet med remissen är löst innan dagen är över. Hälsningar Agro Pyro Pyret
  • oxle bo

jag ska hålla två tummar för dig

Wilma00 skrev 2008-01-09 10:40:58 följande:
    ska iväg till stan och lämna in mina sökblanketter.. Det ska bli kul... Äntligen nått som passar mig. Ska hämta migränmedicin först. Fick migrän igår kväll av 2 st som skalade klementin på resvägen.. blä. Måste ha medicin hemma så jag kan va säker. Min kurs är på kvällen. Känns skönt. Håll en tumme att jag kommer in på den. Men han lät iaf hoppfull. Ska åka med tolvbussen tänkte jag. PryoPyret, fy vad slarviga.. HOppas det ordnar sig snart... Suck det här med ålder.. Byta klinik? Privat kanske? kram.
Svar på tråden 2008