• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

pasadena

jag tycker inte att ramsan väcker. försöker få den att låta monoton, som en långsam påminnande viskning om hjalmar vaknar på natten... i början av insomnandet på kvällen uttalar jag den mer som en order . om han larvar sig säger jag den bestämt, om han e ledsen - tröstande. i början av kuren upprepade jag den näst

• Applemum

pasadena

jag tycker inte att ramsan väcker. försöker få den att låta monoton, som en långsam påminnande viskning om hjalmar vaknar på natten... i början av insomnandet på kvällen uttalar jag den mer som en order . om han larvar sig säger jag den bestämt, om han e ledsen - tröstande. i början av kuren upprepade jag den näst

• Applemum

faan vad hände? halva inlägget försvann?!

till er nya sömnlösa...

lägg in er på listan (länkj i trådstarten) där kan ni se vilka åldrar våra sömnlösa barn har. ibland kan man hitta fler gemensamma nämnare

• Applemum

hi hi vet att jag upprepar mig men här kommer mina tips igen

mugglesfan å ngn mer som undra (kopierat från ett tidigare inlägg )

Vi har kört SHN m Hjalmar 19 månader. Efter ett katastrofförsök m 5MM. SHN har fungerat jättebra!!! Inget gråt ingen ledsen kille! Utan ramsan har fungerat som ett sätt att föra en dialog m honom. Eftersom han är så pass gammal har det inte gått att buffa på han liggandes på mage däremot gung-buffade jag han på rumpan när han låg typ på sidan... Men det är ju bara i början på kuren som man buffar. Kuren har tagit tid men upplever GIGANTISK förändring sedan vi började. Inte minst behöver man i den sena vargtimmen vara helt indoktrinerad i hur man ska göra vid allt som kan hända vid uppvak. Eftersom man inte riktigt tänker klartr mitt i natten och helt slut efter månader av sömnbrist.

Nu när allt går bättre med Hjalmar så kan jag se att dessa saker gör skillnad.

*uteslutit allt socker (ingen sylt, ingen kräm, ingen honung, absolut inget godis eller glass)

*Omega 3, 6 tillskott (eskimo kids kör vi)

*Lugnande te m mjölk i nattflaska som mellanmålsdryck runt kl 16 (hälsokostte vi kör ett som heter Kvällsro)

*Utevistelse m mycket rörelse. Minst en timme.

*Läggrutiner.

Har missat teet någon dag och natten har blivit hemsk!!!

OBS detta e helt ovetenskapligt men för oss hjälper det !!!

• Applemum

några av er som verkligen haft det riktigt jobbigt verkar ha barn som dessutom är allergiska? har en kompis vars barn skrek EXTREMT mycket hans första 6 månader. å min vän upptäckte att om hon inte åt något över huvud taget så skrek han mindre och slutligen visade det sig att hennes son var allergisk mot massor!!! endel allergier har han vuxit ifrån (han e 11 nu...)

kanske kan detta va ett tips till er m yngre barn att se om sömnsvårigheter kan bero på ngn allergi?

• Applemum

fusion

i ert läge hade jag brutit ihop både en å två gånger.... kräv hjälp på bvc. eller åk till akuten som jag gjorde storgråtandes!

lillkillen mår ju som sagt inte heller bra!

fasen hade jag varit i närheten hade jag snott honom ngn timme så att du fick vila!!!

kram

Här är det så tydligt att det blivit bättre! JIPPI!!!

i natt sov hjalle till kl 5, ramsade sov till 6 ramsade, kl 6,15 "mamma brr blaha" (=mamma, bajsat i blöjan)!!!*gullgull* sen låg han å snacka i sängen till kl 7. JAG HAR HAFT EN NORMAL NATT!!!!

ANNA WAHLGREN E EN GUD!!!

Ha ha tro inte att jag tänker lämna tråden för det

• Applemum

fusion

sorry såg ditt svbar innan mitt postades. vilket dilemma... ni måste ju få hjälp!

• Applemum

Mammasknodd
    Har en liten Hjalmar m!
    Jag har crave på te...

• Applemum

Mammasknodd
    Grattis till din å min Hjalmar på namnsdagen

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!