Vad skönt att inte vara ensam!!!
Tyvärr blev det ingen sömn inatt heller . Snacka om att det är viktigt att man är på samma linje... mamman å pappan... Har hela tiden misstänkt att min kille inte har tålamod att gå fram å tillbaka vaer 5-20 min mellan kl 1-6. Men så inatt ville han avlasta mig men började ifrågasätta metoden efter 30 minuter!!! Mitt i natten! Å irriterande eftersom man ska komma på samma linje INNAN man börjar å särskilt inte diskutera mitt i natten skittrött som man är... Min kille är en fantastisk pappa men är blödigare (positivt OCH negativt) han vill trösta och tycker mer synd om Hjalle även om vi hör att det är arg han är. Om det semn inte funkar för min kille att trösta så blir han sur (stött tror jag). Jag är hårdare och tycker inte synd om utan kan gå in i rummet och vara vänlig men inte blödig säga "natti, natti sov så gott" och ha tålamod med att göra det vänligt om o om o om o om o om igen natten igenom...
Trodde att vi befann oss i kulmen men så började grannarna ovanpå dunk i golvet (vårt tak). SKITHÖGAR!!! La ett kort i deras brevlåda idag: Försökte vara vänlig men ändå syrlig... Förstår att barngråt kan störa och misstänker man att ett barn far illa så får de gärna knacka på dörren eller för tusan ringa soc. Men att dunka hårt i golvet !!! Vad hjälper det???
Blev ma o ledsen på min kille, förbannad över grannarna och övergick till att åter sitta å krama handen, smeka ryggen, puffa på rumpan 20 minuter i taget och med 20 minuters intervaller!!! Min kille kunde somna om och jag satt å grät. Klockan 7 sov han äntligen mer sammanhållet å då vakna Rut (tre mån bebisen) och var hungrig!!! My Lord! Ska dock försöka bita samman o inte ta upp en diskussion nu m min sambo eftersom det alödrig blir bra när båda är trötta!
lillaludde: Var din lillkille två år när han slutade med dagsluren? Å vad skönt med snutte (är det snuttefilt?)
bnm: Jag KÄNNER IGEN MIG!!! Fram tills lillasyster föddes har han fått komma över till vår säng framåt mrgonkvisten men sen kunde ju inte det fortsätta eftersom han mer eller mindre mosade lillan av kramar och gos
Aurora: Stackare om det fortfarande är jobbigt!!! Går dina barn på dagis? Hoppas innerligt att när den dagen kommer så blir det bättre!
Tozza: Är väldigt emot sömnmedel men vad gör man inte? En hel familj som faller samman av sömnbrist är ju värre!!! Har ventilerat sömnen med bvc vid varje tillfälle... Ska kanske be om fler åtgärder nu. Det är nog en ide att vi alla (min kille, jag å Hjalle) får snacka igenom sömnen med psykolog.
kram till er alla