• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

Ajdå Diorlover! Hoppas att du somnade
    Här är vi inne på första natten med AW SHN! Vet inte om det går bra... Haha bra å bra han sover ju inte men det känns skönt att luta sig mot ett förhållningssätt som inte känns lika jobbigt som 5MM. Fast det tror jag också hade gått...

• Applemum

MiaFia80...
    ja uscha det är stressande när man väntar fler barn... vill ju helst ha ordning på sovandet tills dess. Upplever alla tips man ger gravida eller föräldrar tiil ett normalt sovbarn som ett hån mot mig. NärHjalmar var 1 år var jag höggravid med rut å kunde verkligen inte följa mvc råd om att vila, inte lyfta etc... Å nu när Rut föddes kommer ju tipsen om att jag ska vila när mina barn sover... men hallå!!! de sover ju aldrig. Hoppas verkligen att det ordnar till sig för er. Å jag skulle nog rekomendera er att ta tjuren vid hornen å göra ngn kur INNAN nästa föds... Men det är allra viktigast att ni bestämmer er för HUR ni vill ha det...

Jag tycker att alla "milda/snälla" kompromisser vi gjort aldrig fungerar mer än några dagar. Typ. sova på madrass bredvid, klappa om natten igenom, sova i samma säng, sjunga för, sitta bredvid å va tyst...
    iof känns AW SHN oxå ganska mild å efter att ha börjat m den i natt så känns det ganska bra. men som sagt det blir nog måååånga sömnlösa nätter framöver.

i morse tog min kille 'hjalmar klockan 7. å jag fick sova med lilla rut fram till 10...I natt har det alltså varit en bra natt!!!

• Applemum

Heavymetal. Än så länge har ingen kommenterat min blekhet och mörka ögon... Men började faktiskt garva själv när jag mötte min spegelbild. Jag ser helt galen ut!!! Att de inte spärrade in mig på sjukan??? Önskar lite i hemlighet att man skulle gå ner i vikt av sömnlöshet men tyvärr har jag ju bytt ut den lagade maten mot pepparkakssmet och kakor... Bävar lite för julafton, mina svärföräldrar kommer och jag vill inte ha några välmenande men ack så irriterande tips från dem!!! Hellre avlastning.

• Applemum

hm
    så sitter man här igen .Tycjer nog att AW SHNkren känns lite mer konmunicerande med Hjalmar än vad 5MM var men likförb. så står jhan ju just nu i spjälsängen å gråter...

• Applemum

VARFÖR???

Är ngn shnk person vaken??? jar undringar...

• Applemum

Hej
    Så sitter jag här igen! Vid alla lyckliga änglar ge min son ro!!!!
    Kapu. Det ligger mycket i det att han skulle behöva "motionera" av sig om dagarna. Han är 18 månader och går inte på dagis. Tänkte vara hemma med båda minstingarna men måste kanske tänka om. Har dock valt att nu tacka nej till dedagisplatser jag blivit erbjuden till våren då just de dagisena inte hållt måttet. (tror att jag är orimligt kräsen...)

• Applemum

Pasaden.
    Har förstått att han inte ska behöva gråta men har inte riktigt fått kläm på hur ska ska få till detaljerna... Så hjälp mottages gärna,,, Jag gör så här...
    På kvällen;
    Äter välling i famnen. Byter blöja, borstar tänderna (som är ROLIGT!!!) springer glatt in till sovrummet (barnkammaren) och läser saga för både Hjalmar och nallen Karlsson. Stoppar om Hjalmar, buffar lätt lite lite under tystnad. Reser mig och börjar min vandring mot dörren samtidigt som jag upprepar "natti natti, sov sååå gott" Stänger till dörren utifrån men stor kvar utanför dörren och upprepar ramsan glesare och glesare och byter ibland tonläge beroende på om Hjalmar "svarar" Men oftast går det bra... en varje kväll har jag behövt göra om detta några vändor eftersom han börjat gråta igen när jag stått där vid dörren. Då har jag gått in igen (under tystnad) Lagt honom isängen (under tystnad) gett EN buff (under tystnad) och sedan gått ut igen (med ramsan). Han har alla gånger tystnat under repetitionen. Men börjar ibland gråta igen ndär jag står utanför dörren...
    ...ska jag nu låta honom gråta en liten stund (ngn min) eller ska jag gå direkt in igen???
    Vad jag kan förstå enöligt Anna Wahlgrebns sida är att man ska var tyst en längre tid än man "ramnsat" innan man går in igen? Men det kan ju betyda att han gråter...

Annars känns SHN som väldigt kommunicerande med barnet. Så även om det tycks vara lång vandring kvar känns det som en bra metod som passar oss.

• Applemum

Jag blir galen!!!
    Ska det vara så här. Vaknat klockan 01_05 första gången. Nattade då om o om igen ttil klockan halv tre.
    Vaknade igen klockan 4:03 nattade om o om igen till klockan 5. Vaknade 6.23 bajsat, Bytte blöja i tysthet. men har sedan dess inte somnat om!!!! Hela j-a natten!!!! Lillsyster Rut vaknar ju också så lagom mellan Hjalmars nattningar så ammar jag ju henne! Och nu är det ju morgpn!!!! När Hjalamra väl fått sin välling kan jag gå å lägga mig. Men det är ju dan före dan o jag har MASSOR att göra!

• Applemum

Jag önskar att jag hade ngn som kunde leka med Hjalmar utomhus några timar varje dag!!!

• Applemum

God Jul!
    Hoppas att alla som brukar vara sömnlösa får sova !
    Å hoppas att detta är den enda timmen av vaka för min del!
    HALLÅ!!! Vill ha peppning hur lång tid av uppvaknanden brukar det bli tillls de är färre?

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!